Płyta indukcyjna - jakie funkcje powinna posiadać

11. Data: 2009-06-16 03:44:58

Temat: Re: Płyta indukcyjna - jakie funkcje powinna posiadać
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:h18tb9$1lr$1@news.onet.pl...

> zresztą nawet "zwykłe" płyty grzewcze ze zwykłymi przełącznikami
> mechanicznymi to jakiś najtańszy margines

Można sterować mocą generatorów i w obecnych czasach przy tym rozwoju
techniki nie jest to drogie rozwiązanie. Moja porada dotyczyła czasowego
załączania i wyłączania zasilania a to jest do przyjęcia przy większości
konstrukcji kuchenek, także indukcyjnych.
Mam angielską kuchenkę dwupłykową (oporową) jako rezerwę. Sterowanie
przy pomocy potencjometrów tyrystorowe ze stabilizacją temperatury. Suszyłem
grzyby przy jej pomocy i wygrzewałem różne przetwory bez obawy przypalenia.

12. Data: 2009-06-16 15:42:39

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

skokowo - uzyskać stabilizację temperatury. Rozwiązanie nie jest drogie i
> przy ograniczeniu się do np. duszenia mięsa nie będzie wymagało ingerencji
> budowę i sterowanie płytą - gdyż układem wykonawczym może być stycznik
> włączony w zasilanie.
Chrzanisz takie durnoty, jakby Twoje pojęcie o elektronice nie obejmowało
technologii nowszych niż z lat 60-tych.

McBeth

13. Data: 2009-06-16 16:09:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McBeth" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chrzanisz takie durnoty, jakby Twoje pojęcie o elektronice nie obejmowało

Hm, ilu jest domorosłych elektroników?
Owszem, można zastosować termoregulatory na triakach z przejściem przez
zero, ale nie dziwi mnie zastosowanie tanich przełączników x-pozycyjnych w
płytach. Od tego są konstruktorzy oraz baza materiałowa. A ściągamy lampy
radiowe z Chin. A w radiostacji wojskowej przetworniki napięcia były
wibratorowe i lampy radiowe - dlatego, że odporne na promieniowanie po
wybuchu jądrowym...
Niektóre konstrukcje to zlepki tanich elementów z wyprzedaży -
sprzedawane za duże pieniądze tubulcom w Polsce, a nie sprzęty topowe...
My Polacy zaiste durniami jesteśmy (nie wszyscy), skoro rządząca nami
hołota wciska nam taki kit.
To, co napisałem niekoniecznie dotyczy płyt indukcyjnych...

14. Data: 2009-06-16 19:55:01

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> [...]
> rządząca nami hołota wciska nam taki kit.
> To, co napisałem niekoniecznie dotyczy płyt indukcyjnych...

ale my rozmawiamy o płytach indukcyjnych a nie jakiś paściach na zwykłych
przełącznikach wielopozycyjnych.

Płyta indukcyjna to kompletnie inna para kaloszy W TEKA jest zasilacz 3
fazowy dający pewnie prąd stały i dwa generatory zasialajce pola indukcyjne,
sterowanie jest czysto cyfrowe.

15. Data: 2009-06-16 22:05:02

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

No to ja poczekam, kiedy zasilanie płyty ceramicznej będzie płynne, i zasilanie
magnetronu w kuchence mikrofalowej też płynne.
Bo na razie wszystkie mi znane mają skokowo pełną moc i przerwy.
JaC

-----

16. Data: 2009-06-17 07:55:51

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> dotyczyła czasowego załączania i wyłączania zasilania a to jest do
> przyjęcia przy większości konstrukcji kuchenek, także indukcyjnych.

większość nowoczesnych kuchni elektryczny po odcięciu zasilania sie wyłacza
:)

bo sterowanie jest poprzez komputer

> [...]
> Sterowanie przy pomocy potencjometrów tyrystorowe ze stabilizacją
> temperatury. Suszyłem grzyby przy jej pomocy i wygrzewałem różne

sterowanie elektromechaniczne a nie komputerem przez sensory

17. Data: 2009-06-17 07:57:22

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ąćęłńóśźż wrote:
> No to ja poczekam, kiedy zasilanie płyty ceramicznej będzie płynne, i
> zasilanie magnetronu w kuchence mikrofalowej też płynne.
> Bo na razie wszystkie mi znane mają skokowo pełną moc i przerwy.

w sumie to nie wiem czemu tak jest, bo w przypadku sterowania cyfrowego
obecnie stosowanego nie ma przeszkód aby była regulacja płynna

18. Data: 2009-06-17 12:41:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
>
> bo sterowanie jest poprzez komputer

> sterowanie elektromechaniczne a nie komputerem przez sensory

Elektromechaniczne bimetalem... Takie ma zabezpieczenie max.

19. Data: 2009-06-18 12:08:29

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor pisze:

> w sumie to nie wiem czemu tak jest, bo w przypadku sterowania cyfrowego
> obecnie stosowanego nie ma przeszkód aby była regulacja płynna

Nie da rady - fizyka, magnetron musi mieć odpowiednie nasycenie rdzenia,
płynący prąd w obwodzie i takie tam. Kuchnia indukcyjna to samo - to
jest transformator i zamyka się mu obwód przez garnek, jedynie można
podstawić coś pod garnek i dać wyżej, ale czy to kuchenki nie popsuje?
Jest jeszcze inna możliwość, zamiast cykli kilka sekund grzania, kilka
nie, można podgrzewać przez 0,5s i przez 0,5 nie, bądź szybciej, ale
będzie to powodowało duże zmiany natężenia co może prowadzić do
szybszego zużycia.

20. Data: 2009-06-18 13:08:16

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jest jeszcze inna możliwość, zamiast cykli kilka sekund grzania, kilka
> nie, można podgrzewać przez 0,5s i przez 0,5 nie, bądź szybciej, ale
Obserwując działanie kuchenki indukcyjnej w praktyce doszedłem do wniosku,
że dopiero poniżej pewnego poziomu mocy (najniższe ustawienia sterownika)
konieczna jest praca impulsowa. W dość szerokim zakresie moc daje się
regulować natężeniem prądu płynącego w uzwojeniach.

Pzdr.
Adam

Jaki dobry ,sprawdzony czujnik czadu i gazu ?
Gdzie AGD Teka w Warszawie
NAPORY, WAPORY, WYPORY...
brodzik z konglomeratu
Jak usunac zarysowania ze stolu drewnianego