Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

51. Data: 2009-03-25 12:18:37

Temat: Re: Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:slrngsk73h.unp.joshua@tau.ceti.pl...

> Porównujesz indukcję boscha i płytę gazową noname...
> Porównaj płytę gazową boscha za 1000 i płytę indukcyjną mastercook czy
> electrolux za 1300 - i te tony gazu nagle się gdzieś ulatniają :)

Kolejny co wie lepiej. Dla twojej informacji porównywałem ceny jednego
producenta - Amiki. Najtańsza płyta gazowa kosztuje 240 zł, najtańsza płyta
indukcyjna 1256 zł, obie produkowane przez Amikę. Gdzie tutaj widzisz
noname?

52. Data: 2009-03-25 12:20:28

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tak nagle, po kilkunastu latach się ta instalacja zrobiła partacka? ;)
> Naraz w wielu domach? Ciekawe...
>
> Pozdrawiam,
> --
> Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
> I don't want something I need. I want something I want.

Jak poszedł w rury badziewny gaz to przy zbyt cienkich
rurach i sporym zużyciu gazu teoretycznie problemy większe
niż przy właściwych.
Co do prądu to z jego jakością też czasem bywa różnie.
Jak ktoś jest "na końcu przew. pokarmowego" to przy
sporym, a czasem i nierównym obiążeniu faz prąd który
dostaje może odbiegac od właściwych parametrów.
I w jednym i w drugim przypadku sprawa trudna, ale
można czasem powalczyć z dostawcą.

Pzdr
J23

53. Data: 2009-03-25 13:04:56

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Mar 2009 13:20:28 +0100, J23 napisał(a):
> Jak poszedł w rury badziewny gaz to przy zbyt cienkich
> rurach i sporym zużyciu gazu teoretycznie problemy większe
> niż przy właściwych.

No właśnie, czyli przyczyną była przede wszystkim obniżona jakość gazu :)

> Co do prądu to z jego jakością też czasem bywa różnie.
> Jak ktoś jest "na końcu przew. pokarmowego" to przy
> sporym, a czasem i nierównym obiążeniu faz prąd który
> dostaje może odbiegac od właściwych parametrów.

Ale raczej nie objawi się to wykazywaniem większego zużycia - owszem, mogą
popalić się sprzęty albo działać niestabilnie, ale to już zupełnie inna
bajka...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

54. Data: 2009-03-25 19:12:48

Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypomniała mi się jeszcze jedna głupia rzecz:

w indukcji jest o tyle fajnie, ze jak robi Ci się czasem w kuchni popłoch i
tu musisz mieszać, tu coś zdjąć z gazu itd itd to jak łapiesz pryskającą
tłuszczem patelnie to nie musisz drugą ręką wyłączać kurka czy go podkręcać
whatever. Po prostu łapiesz paetlnie i idziesz sobie z nią na stół a
indukcja Ci się sama wyłącza. Jeśli trwa to poniżej 30 sekund to nakladasz
zarcie na talerz, stawiasz ponownie na płycie i ponownie Ci sie indukcja
załącza i nic przy tym nie przypala Ci włosów na ręku, gdy sięgasz do
skarjnego palnika od ściany.

Poza tym zrezygnuj z szuflady podgrzewającej.
Jeśli pieczesz w piekarniku to włóż potrawę do szuflady znajdującej sie pod
piekarnikiem.
Jeśli gotujesz coś lub smażysz na indukcji to jeśli nastawisz coś na poziom
mocy 1 to będzie to tak drastycznie mała moc, że przy odrobinie szczęscią i
być może Ci zarcie wystygnie ;) (przy 2 lub 3 poziomie to się oczywiscie nie
stanie ;)
--

= = = = = = =
P a l m @

55. Data: 2009-03-26 07:44:24

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> Kolejny co wie lepiej.

Dlaczego taki napastliwy jesteś ? Kilka osób Ci zwraca uwagę na ten sam
błąd w porównaniach a Ty zakładasz że to Ty wiesz lepiej. Spokojnie...

> [...]
> producenta - Amiki. Najtańsza płyta gazowa kosztuje 240 zł, najtańsza
> płyta indukcyjna 1256 zł, obie produkowane przez Amikę. Gdzie tutaj

To dalej nie jest właściwe porównanie a Ty sam sobie przeczysz, walcząc
o swoją rację. Czepiłeś się porównania cen dwóch różnych produktów tego
samego producenta, które łączy jedynie główne przeznaczenie - ogrzewanie
naczyń podczas gotowania. Jednocześnie w innym poście piszesz że "autor
postu uznał, ze najważniejsze to koszty użytkowania.". To po jaką
cholerę dyskutujesz na temat ceny urządzenia, skoro ogólnie wiadome jest
i dowiedzione że koszty eksploatacyjne obu płyt są porównywalne a wręcz
płyta indukcyjna może być tańsza w eksploatacji, w określonych wypadkach ?

Sebcio

56. Data: 2009-03-26 08:28:46

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:11:55 +0100, J23 napisał(a):
> Skoro rozważasz indukcję ze względów estetyczno funkcjonalno wizualnych
> a koszt zakupu cie nie przeraża, to rozważ kuchnie (płytę) gazową
> ceramiczną.
> Ma wszystkie plusy gazowej i elektrycznej. No moze jeden minus w porównaniu
> do zwykłej gazowej, jak nie ma prądu nie odpalisz.

No właśnie jak na mój gust to raczej łączy wady gazowej i elektrycznej :)
Czyli - są spaliny (owszem, nie tak wredne jak przy zwykłej gazowej), a jak
nie ma prądu to jej nie użyjesz. Do tego ceny takich płyt zaczynają się tam,
gdzie kończą się ceny droższych płyt indukcyjnych (pomijam ekstrema typu
miele/liebherr)... No i obawiam się że z takimi płytami może być niemały
problem przy gazie gorszej jakości (co niesteety jest coraz częstsze).
Z zalet to widzę tylko brak problemów z przydziałem mocy, bezpiecznikami
i fazami zasilania. Sam zastanawiałem się czy nie chcę w kuchni właśnie
takiego Prometeusza (chyba tylko Amica to produkuje), ale po rozważeniu
wszystkich za i przeciw postanowiłem przerobić instalację elektryczną :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

57. Data: 2009-03-26 09:16:37

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
> I don't want something I need. I want something I want.

No nie tylko Amica.
www.kuchniegazowe.com.pl
Fakt z odpaleniem problem, ale stawiasz takiego
prostego UPS za 100-150 zł i po sprawie.
A na indukcji bez prądu napewno nie zagrzejesz.
Ceny są troche wyższe, 3palnikowa jakies 2300-2400.
(Cena ponoc nie miała być taka ważna)
Kolega ma juz 3lata taką kuchnie, ja planowalem cos
takiego i jak sie dowiedzialem że ma taką to poprosilem
go o szczerą opinie - wyrażał się w samych superlatywach.
Mają fajne sterowanie, blokade przed dziecmi.
Ja gdy kupowalem wziąlem pod uwage to że mojej żonie
zdarzalo się przy zwyklej gazówce puszczenie gazu bez odpalenia.
W tej jest to niemożliwe.
Ja wolę na coś wydać więcej, a póżniej mieć mniejsze opłaty stałe.
No ale twój wybór.

Pzdr
J23

58. Data: 2009-03-26 09:40:29

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dowiedzione że koszty eksploatacyjne obu płyt są porównywalne a wręcz
> płyta indukcyjna może być tańsza w eksploatacji, w określonych wypadkach ?

Widać kiepsko u ciebie z ekonomią. Ten 1000 zł różnicy w cenie zakupu
znacznie rzutuje na opłacalność zakupu jednej i drugiej płyty. Skoro
twierdzisz, że koszty użytkowania obu płyt są takie same to przyjmując tylko
takie założenie lepiej jest kupić płytę gazową bo jest znacznie tańsza.
Nawet jeśli koszty użytkowania indukcji są nieco nizsze niż gazowej to na
ile starczy te 1000 zł umieszczone na przykład na rachunku oszczędnosciowym
by pokryć różnicę w eksploatacji? Jest to normalna ocena opłacalności
inwestycji z uwzględnieniem kosztów alternatywnych.

Co i tak nie zmienia faktu, że pozostałe zalety indukcji dla mnie były o
wiele ważniejsze by nie interesować się w ogóle gazem.

59. Data: 2009-03-26 13:22:38

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Mar 2009 10:40:29 +0100, Boombastic napisał(a):

> [...]
> takie założenie lepiej jest kupić płytę gazową bo jest znacznie tańsza.

No dobra, niech będzie :) Ale skoro autor wątku wspomniał że liczą się też
względy estetyczne, to jednak indukcja wygrywa... Jeśli chodzi o
zaproponowaną tu "płaską" płytę gazową, to w sumie fajne rozwiązanie ale...
faktycznie trzeba zapomnieć o instalacji nad piekarnikiem (u mnie np. by to
było dyskwalifikujące, bo tylko w jednym miejscu da się postawić piekarnik
i płytę grzejną).

> Co i tak nie zmienia faktu, że pozostałe zalety indukcji dla mnie były o
> wiele ważniejsze by nie interesować się w ogóle gazem.

No i EOT :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

60. Data: 2009-03-26 13:41:00

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Mar 2009 10:16:37 +0100, J23 napisał(a):

> No nie tylko Amica.
> www.kuchniegazowe.com.pl

No to się nieco zmieniło od czasów kiedy pierwszy raz o tym usłyszałem (parę
lat temu) - wtedy ten prometeusz to była jedna jedyna płyta tego typu. Swoją
drogą ciekawe, że żaden z wielkich producentów czegoś takiego nie oferuje...

> Fakt z odpaleniem problem, ale stawiasz takiego
> prostego UPS za 100-150 zł i po sprawie.

Jak dla mnie to dużo większą wadą (poznaną dopiero ostatnio) jest to, że
płyta wymaga sporo miejsca pod spodem i tym samym nie można sobie jej
zainstalować w klasycznym układzie nad piekarnikiem.

> Ceny są troche wyższe, 3palnikowa jakies 2300-2400.
> (Cena ponoc nie miała być taka ważna)

Wiesz, dla mnie też niby cena nie była ważna, ale jak doszło co do czego to
uznałem że skoro wszystkie indukcje są identyczne to wolę taką za 1500 niż
za 3500 :)

Moim zdaniem, jeśli ktoś już kupuje do kuchni tak drogi sprzęt (jak już
wspomniał Boombastic, najtańsza płyta gazowa amici kosztuje 10x mniej od
droższych indukcji czy tej płyty gazowo-elektrycznej) to koszty użytkowania
mają zdecydowanie mniejsze znaczenie niż kwestie użytkowe czy po prostu gust
użytkownika. Jeden będzie wolał ekspresowe grzanie czy bezpieczeństwo w
indukcji, innemu się spodoba to że przy gazowej nie trzeba przerabiać
instalacji elektrycznej i że nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków jak
indukcja :) Ja postawiłem na indukcję i nie żałuję :)

> Ja gdy kupowalem wziąlem pod uwage to że mojej żonie
> zdarzalo się przy zwyklej gazówce puszczenie gazu bez odpalenia.
> W tej jest to niemożliwe.

E, teraz to chyba każda płyta gazowa ma zabezpieczenie przed "odkręceniem
kurków" :)

> Ja wolę na coś wydać więcej, a póżniej mieć mniejsze opłaty stałe.
> No ale twój wybór.

A cóż to za różnica czy na gotowanie wyda się miesięcznie 35zł czy 40zł?
Gdyby różnica była 35 vs. 150 to jeszcze rozumiem, choć pewnie gdyby ta dużo
droższa opcja dawała niesamowite ułatwienia, to kto wie...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

Remont po pożarze
czym odplamic kawe
Save A Blade czyli ostrzałka nożyków do golenia czy działa?
Jak ludzie budują domy mieszkania na kredyt?
salon meblowy gdansk