Re: Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Date: Thu, 26 Mar 2009 10:40:29 +0100

> To dalej nie jest właściwe porównanie a Ty sam sobie przeczysz, walcząc o
> swoją rację. Czepiłeś się porównania cen dwóch różnych produktów tego
> samego producenta, które łączy jedynie główne przeznaczenie - ogrzewanie
> naczyń podczas gotowania. Jednocześnie w innym poście piszesz że "autor
> postu uznał, ze najważniejsze to koszty użytkowania.". To po jaką cholerę
> dyskutujesz na temat ceny urządzenia, skoro ogólnie wiadome jest i
> dowiedzione że koszty eksploatacyjne obu płyt są porównywalne a wręcz
> płyta indukcyjna może być tańsza w eksploatacji, w określonych wypadkach ?

Widać kiepsko u ciebie z ekonomią. Ten 1000 zł różnicy w cenie zakupu
znacznie rzutuje na opłacalność zakupu jednej i drugiej płyty. Skoro
twierdzisz, że koszty użytkowania obu płyt są takie same to przyjmując tylko
takie założenie lepiej jest kupić płytę gazową bo jest znacznie tańsza.
Nawet jeśli koszty użytkowania indukcji są nieco nizsze niż gazowej to na
ile starczy te 1000 zł umieszczone na przykład na rachunku oszczędnosciowym
by pokryć różnicę w eksploatacji? Jest to normalna ocena opłacalności
inwestycji z uwzględnieniem kosztów alternatywnych.

Co i tak nie zmienia faktu, że pozostałe zalety indukcji dla mnie były o
wiele ważniejsze by nie interesować się w ogóle gazem.