Plyty ceramiczne na 230V

1. Data: 2003-11-09 15:06:13

Temat: Plyty ceramiczne na 230V
Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy istnieje cos takiego jak w temacie? Patrzylem na kilku stronach, to
albo pisze niestaty 380V albo wcale nie pisze jakie zasilanie.

A jesli tylko na 380V, to duzo kosztuje przylacz trojfazowy?

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2003-11-09 15:30:03

Temat: Re: Plyty ceramiczne na 230V
Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Gmyr" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Czy istnieje cos takiego jak w temacie? Patrzylem na kilku stronach, to
> albo pisze niestaty 380V albo wcale nie pisze jakie zasilanie.

Sprawdź dobrze, jak kupiłam moją kuchenkę (Bosch), to było napisane i w
sklepie tweirdzili, że jest tylko na 380 V, a przy podłączaniu okazało się,
że na 220 też można. Inna sprawa, czy Twoja instalacja to wytrzyma.

Natalia

1. Data: 2003-11-09 15:36:39

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos, kiedys, a konkretnie b...@o...pl napisal...

> [...]
> sklepie tweirdzili, że jest tylko na 380 V, a przy podłączaniu okazało się,
> że na 220 też można. Inna sprawa, czy Twoja instalacja to wytrzyma.

Jestem w tej komfortowej sytuacji, ze instalacje maja mi dopiero robic
(w bloku) wiec tego problemu nie mam. Jutro zadzwonie i tak do ZE zeby
sie spytac jak to jst z trzema fazami (ile to kosztuje, czy przypadkiem
do bloku i tak nie bedzie doprowadzone, itd.), ale osobiscie wolalbym
miec jedna faze, niz trzy. Niemniej, jak mus to mus - jak trzeba bedzie,
to sie zainstaluje.

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2003-11-09 15:41:31

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktos, kiedys, a konkretnie b...@o...pl napisal...

Z tego, co pamiętam, to założenie 3 faz kosztowało dokładnie tyle samo, co
jednej. Do bloku na 100% jest doprowadzona. Co Ci szkodzi mieć 3 fazy ?

Natalia

1. Data: 2003-11-09 19:50:43

Od: "eva" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

,

> Czy istnieje cos takiego jak w temacie? Patrzylem na kilku stronach, to
> albo pisze niestaty 380V albo wcale nie pisze jakie zasilanie.

chyba prawie każda kuchenka ma możliwość podłączenia albo 220 albo 380V,
zależy to od "mostkowania" na specjalnej tablicy przyłączeniowej z tyłu
urządzenia - no i pozostaje kwestia odpowiedniego dopasowania instalacji
elektrycznej, żeby 220V wytrzymało takie obciążenie

1. Data: 2003-11-10 08:11:01

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Nov 2003, Krzysztof Gmyr wrote:

> [...]
> do bloku i tak nie bedzie doprowadzone, itd.), ale osobiscie wolalbym
> miec jedna faze, niz trzy. Niemniej, jak mus to mus - jak trzeba bedzie,

Jeżeli masz mieć kuchnię elektryczną do prawdziwego gotowania, a nie
sporadycznego odgrzewania, to instalacja trójfazowa jest niezbędna.
Zupełnie nie rozumiem, czemu się przed nią wzbraniasz, zwłaszcza, że o ile
dobrze pamiętam, nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-11-10 08:59:49

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

eva <l...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> urządzenia - no i pozostaje kwestia odpowiedniego dopasowania instalacji
> elektrycznej, żeby 220V wytrzymało takie obciążenie

Powiem więcej. Płyty produkowane są wyłącznie na 230V.
Oczywiście najlepiej podłączyć ją do trzech (3 X 230V),
lub dwóch (2 X 230V) faz, ze względu na wytrzymałość instalacji.

1. Data: 2003-11-10 17:30:36

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po czesci odpowiem sam sobie, ale moze komus sie kiedys to przyda :)

Potuptalem dzis do kilku sklepow, przewertowalem instrukcje obslugi i
takie madre rzeczy wyczytalem:
1) faktycznie w zasadzie wszystkie plyty sa przystosowane do zasilania
230 lub 400V na jedna,dwie lub trzy fazy.
2) W instrukcji od plyty Bosch'a doczytalem, ze przy zasilaniu jedna
faza potrzebna jest instalacja wytrzymujaca 35A (troche duzo). Jak widac
przy trzech fazach bezpieczniki 16A wystarczaja w zupelnosci. Jak
jeszcze doliczyc do tego piekarnik elektryczny, to faktycznie 3 fazy
musza byc.
3) Wybor plyt jest maly (przynajmniej u mnie) - skonczy sie pewnie na
szukaniu w necie i zamawianiu juz konkretnego modelu.

Jak to z kosztami bedzie jszcze nie wiem, ale pojutrze sie pochwale :)

--
Krzysztof Gmyr

Remont kuchni.
Jak wyczyścić silikon przy brodziku