Re: Po co sie modlic?

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Po co sie modlic?
Date: Fri, 31 May 2019 19:09:56 -0500
<qca9nd$2p1$1@dont-email.me> <qcao7a$pd0$2@dont-email.me>
<qccpsd$5ae$3@node2.news.atman.pl> <qcd6eg$1jf$1@dont-email.me>
<qcem9n$rjq$1@node2.news.atman.pl> <qcgg7u$nq$1@dont-email.me>
<qche7l$m3a$1@node1.news.atman.pl> <qcjo5r$2nd$1@dont-email.me>
<qck7pj$c7j$2@node1.news.atman.pl> <qclu7i$1hs$1@dont-email.me>
<qcmpgs$q3c$2@node1.news.atman.pl> <qcn37v$6tj$1@dont-email.me>
<qcnc1p$m5p$2@node2.news.atman.pl> <qcnja9$pr2$1@dont-email.me>
<qcp979$ntj$1@node1.news.atman.pl> <qcq652$tc$3@dont-email.me>
<qcs431$8ve$1@node2.news.atman.pl>

"Ilona" <i...@u...net> wrote in message
news:qcs431$8ve$1@node2.news.atman.pl...

> W religiach nie chodzi o boga, czy bogów, tylko o ludzi.
> Chodzi o sposób oddziaływania zasad moralnych, na społeczność,
> czy społeczności.

Religie nie wpływają pozytywnie na ludzką moralność.
One tylko zwiększają hipokryzję i dysonans pomiędzy
tym co odczuwamy wewnątrz a tym co chcemy na
zewnątrz prezentować. Dla przykładu: jeśli religia Ci
wmawia że niemoralny jest seks bez ślubu to religijny
człowiek nie będzie abstynentą tylko będzie to robił
w ukryciu, ze strachem przed wykryciem go. Efekt?
Nie będzie mógł otwarcie posiadać antykoncepcji, kondomów,
nie będzie w stanie poprosić rodziców o kasę na pigułkę
i efekt będzie taki, że zajdzie w ciążę i będzie robił aborcję,
oczywiście też po kryjomu. Do takiej hipokryzji prowadzi
właśnie relgia że więcej pozamałżeńskich ciąży i aborcji
jest w krajach katolickich, gdzie pozory o "czystości" są
dla ludzi wymuszane przez standardy religijne...

p.s. No brawo - wreszcie jakieś zdanie od siebie napisałeś,
bez linka do youtube! Tak trzymać!