Pobieranie krwi z zyly i z palca

31. Data: 2009-06-01 17:10:04

Temat: Re: Pobieranie krwi z zyly i z palca
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> po wycieciu tarczycy trzeba do konca zycia brac hormony, ktore produkowala
> tarczyca. jesli przytyla, jesli ma wytrzeszcz oczu, to znaczy, ze zle jej
> dobrano dawke.

Aha, dzięki.

--
animka

32. Data: 2009-06-01 17:34:48

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
Maja pisze:

>Pentharytrytol w takim przypadku można brać? (na noc, bo obniża ciśnienie)

Ja biore jedak betablokery, w najmniejszych skutecznych dawkach, a cisnienie
podnosze sobie spora iloscia plynow, no i niestety kawa tez...
Przyjmuje Metocard/Metohexal (doraznie), a na stale (jak mam silna
nadczynnosc i serce wariuje) raz dziennie Betalok ZOK. Sybstancja
chemiczna ta sama w obu lekach- Metoprolol. Z Penthaerytrytolem
nie mam doswiadczenia. To chyba lek na wiencowke.

Pozdrawiam :)
Maja

33. Data: 2009-06-01 18:03:34

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:

> Z Penthaerytrytolem
> nie mam doswiadczenia. To chyba lek na wiencowke.

Z tego co wiem to Penthaerytrytol pomaga na walenie serca :-)

--
animka

34. Data: 2009-06-01 18:56:28

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem to Penthaerytrytol pomaga na walenie serca :-)

Byc moze tak jest, chociaz przyznam, ze pierwsze slysze.
Na szybkie tetno i arytmie stosuje sie zazwyczaj betablokery...
W przypadku nadczynnosci endokrynolodzy wprost uwielbiaja
podawac Propranolol. W moim przypadku w pewnym momencie
Propranolol przestal pomagac. Ale za to metoprolol dziala
bardzo dobrze :)

Pozdrawiam,
Maja

35. Data: 2009-06-01 19:36:01

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:

> [...]
> podawac Propranolol. W moim przypadku w pewnym momencie
> Propranolol przestal pomagac. Ale za to metoprolol dziala

Po proszkach na nadciśnienie można się za przeproszeniem w łóżko zlać.
Moja matka to ledwo co zdążała do toalety.
Ja nigdy tego nie zażyję, nie pozwolę sobie obniżać ciśnienia i to na
dodatek i tak niskiego.
Przeczytałam teraz o tym metoprololu. Koniecznie musisz to brać? Ja muszę
funkcjonować w życiu codziennym, muszę się nadawać do wyjścia z domu do
pracy (nie chcę być uwalona na łóżku), muszę myśleć głową i podejmować
szybkie, trafne decyzje.
Tutaj wklejam co przeczytałam w internecie z ulotki o tych proszkach:
MOŻLIWE SKUTKI UBOCZNE

Najczęściej występującymi działaniami niepożądanymi są: uczucie zmęczenia,
zaburzenia snu i zaburzenia żołądkowo-jelitowe (nudności, wymioty lub bóle
w nadbrzuszu). Może nastąpić zaostrzenie objawów choroby Raynaud'a
(napadowy kurcz tętnic palców, objawiający się zmianami zabarwienia skóry
palców lub dłoni).

Podczas stosowania preparatu, szczególnie na początku, może dojść do
ograniczenia zdolności obsługi maszyn i kierowania pojazdami mechanicznymi.

Co o tym sądzisz?

--
animka

36. Data: 2009-06-01 19:44:05

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co bys powiedzial na poliferatio follicularis (hormony w normie, tylko wynik
> usg i biopsji pokazuje, ze cos jest nie tak)? jedni lekarze kaza natychmiast
> wyciac, inni mowia, ze dopiero, jak przekroczy 3 cm.

To po angielsku jest decyzja typu "judgement call", czyli całkowicie
zależy od oceny podejmującego decycję. Dobrze by było znaleźć kogoś,
kto tą ocenę ma dobrą.
Jak już pisałem, trzeba znaleźć kogoś, kto operuje i wie o co chodzi
przy operacjach. Wklepałem w gugla to poliferatio follicularis i ta
strona całkowicie potwierdza moje obserwacje - trzeba iść do Kliniki
Chirurgii Endokrynologicznej, jak ktoś tam pisze.

http://forum.echirurgia.pl/temat5490.htm

Ja osobiście postąpił bym tak. Po pierwsze sprawdził (poszukał w
sieci, zapytał lekarza), czy to może przejść w jakiegoś złośliwego
guza / sprawdził jak szybko to rośnie. Być może, że w takim przypadku
i tak trzeba będzie wyciąć, a wcześniej znaczy lepiej, bo mniej
powikłań (wycinanie takich małych zmian to praktycznie zabieg, a nie
operacja). Tu może być przydatna statystyka, ile osób z takim
rozpoznaniem musi się poddać operacji, u ilu rozwija się rak, itd.
Wtedy będziesz mieć pełny obraz, jakie masz opcje. Ale czy taka
statystyka gdzieś istnieje? Pobieżne przeszukanie guglem nie dało
odpowiedzi na to pytanie, trzeba by szukać głębiej.
Za wycięciem przemawia także to, że jak to wytniesz, to będziesz mieć
spokojne nerwy.

> pytanie jeszcze, ile wypic i na ile przed badaniem. u mnie nie zwiekszalo to
> zyl. dobra pielegniarka pobiera bez zadnych cyrkow z woda. slaba - czy wypije
> wode, czy nie - nie pobierze za 1 razem, tylko kluje mnie 3-4 x:(

No więc już odpowiedziałem, że picie wody nie ma większego sensu, bo i
tak nic nie daje, o wiele lepsze efekty daje ta opaska zaciskana nad
łokciem. Jest to metoda bardzo kłopotliwa. Więc czuję się raczej
głupio odpowiadając o czymś, do czego jestem całkowicie nieprzekonany.
Jeśli bardzo chcesz spróbować, to odpowiedź jest prosta. Tyle, ile
wytrzymasz, żeby nie zrobić siku. Bo jak zaczniesz robić siku, to i
tak dalsze picie nie ma sensu. Czyli powiedzmy z litr. Przeciwwskazań
medycznych raczej chyba nie ma - w skrajnych przypadkach może nastąpić
podwyższone ciśnienie, ból głowy, pęknięcie pęcherza :-), ale
pęknięcie to jak naprawdę ktoś będzie miał silną motywację. Także do
tego Cię nie namawiam, wszystko z umiarem, jak zawsze.
Na ile przed badaniem - licho wie. Jeśli robisz badania co chwilę,
możesz różne czasy wypróbować na sobie.

37. Data: 2009-06-01 20:33:48

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

> Je=B6li chodzi o zwierz=EAta, to mam w domu ptaka. Papug=EA.

jesli jest w klatce, to ok. najwiekszy problem z kotem, czy psem. jak nauczyc
kota, ze przez 2 tygodnie ma sie nie zblizac do opiekunki?...

38. Data: 2009-06-01 20:45:22

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:

> [...]

Podczas stosowania preparatu, szczególnie na początku, może dojść do
ograniczenia zdolności obsługi maszyn i kierowania pojazdami mechanicznymi.

Poniewaz oprocz choroby Gravesa-Basedowa wystepuje u mnie rowniez
powazna choroba autoimmunologiczna, kazda decyzje zawsze konsultuje
ze swoim lekarzem prowadzacym, i ze specjalistami w konkretnej dziedzinie.
Tak wiec, jesli endokrynolog proponuje mi jakis lek na serce, zawsze
konsultuje to ze swoim kardiologiem i internista-reumatologiem. Nie wykonam
po prostu zadnego ruchu pochopnie i bez konsultacji. Zbyt wiele juz
przeszlam... Tak wiec decyzja o przyjmowaniu betablokerow byla decyzja
przemyslana. Te leki chronia serce, a w przypadku gdy hormony tarczycy
zalewaja wprost organizm niszczac m.in. serce, nie musialam dlugo myslec.
Nalezy zrobic sobie bilans zyskow i strat. Bez ochrony serca w przebiegu
nadczynnosci straty moga byc ogromne. Bez betablokerow serce i uklad
krazenia nie wytrzyma. Moga pojawic sie powazne, zagrazajace zyciu
powiklania.
Nadczynnosc tarczycy jest bardzo niebezpieczna jesli chodzi o serce wlasnie.
Znacznie podwyzszone tetno, arytmia (wlacznie z migotaniem przedsionkow),
moga byc efektem nadczynnosci. Stosowanie betablokerow u chorego
na nadczynnosc jest niezwykle wazne, poniewaz zabezpiecza go
przed bardzo powaznymi powiklaniami, takimi jak powazne zaburzenia ze
strony ukladu krazenia (np. zespol tarczycowo-sercowy, zawal).
O cierpieniu chorego juz nawet nie wspominam... Ja nie bylam w stanie
w ogole funkcjonowac bez betablokerow. Mialam arytmie i koszmarnie szybkie
tetno. Na malutkiej dawce Metohexalu (odpowiednik polskiego Metocardu)
odzylam, a cisnienie nie jest nizsze niz zwykle. Tak jak mialam niskie, tak
nadal mam :) Ale przynajmniej moge w miare normalnie funkcjonowac... :)
[Biore od poltora roku, malutka dawke :)]

Pozdrawiam,
Maja

39. Data: 2009-06-01 20:47:22

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> jesli jest w klatce, to ok. najwiekszy problem z kotem, czy psem. jak
> nauczyc
> kota, ze przez 2 tygodnie ma sie nie zblizac do opiekunki?...

Nie da sie :(
Najbezpieczniej oddac komus na kilka dni chociaz.

Pozdrawiam,
Maja

40. Data: 2009-06-01 21:03:24

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> To po angielsku jest decyzja typu "judgement call", czyli ca=B3kowicie
> zale=BFy od oceny podejmuj=B1cego decycj=EA. Dobrze by by=B3o znale=BC=E6 k=
> ogo=B6,
> kto t=B1 ocen=EA ma dobr=B1.

moj endo powiedzial, ze 50% przemawia za operacja, 50% przeciw niej. i badz tu
czlowieku madry. pojechalam wiec do CO w gliwicach i tam kazali sie wstrzymac,
obserwowac. jak przekroczy 3 cm, ciac. zostaly mi 2 mm...

> Ja osobi=B6cie post=B1pi=B3 bym tak. Po pierwsze sprawdzi=B3 (poszuka=B3 w
> sieci, zapyta=B3 lekarza), czy to mo=BFe przej=B6=E6 w jakiego=B6 z=B3o=B6l=
> iwego
> guza / sprawdzi=B3 jak szybko to ro=B6nie.

przeczytalam o biopsji w wypadku mojego rozpoznania cos takiego:
"W badaniu tym nie ma jednak możliwości rozpoznania raka pęcherzykowego
szczególnie jego postaci dojrzałej, ponieważ obraz cytologiczny w tym
przypadku jest bardzo zbliżony do łagodnego gruczolaka pęcherzykowego a cechą
charakterystyczną procesu złośliwego jest stwierdzenie naciekania torebki i
naczyń krwionośnych co jest możliwe do oceny jedynie w badaniu
histopatologicznym."
http://www.echirurgia.pl/tarczyca/rak_tarczycy.htm

ale lekarze, ktorym zaufalam, kaza czekac. obraz z biopsji sie nie zmienia,
tylko obszar powoli rosnie.

> i tak trzeba b=EAdzie wyci=B1=E6, a wcze=B6niej znaczy lepiej, bo mniej
> powik=B3a=F1 (wycinanie takich ma=B3ych zmian to praktycznie zabieg, a nie
> operacja).

nie umiem wytlumaczyc dlaczego, ale lekarz mi mowil, ze jesli u mnie juz
dojdzie do operacji (czyli dobije do 3 cm), to do wyciecia cala tarczyca.
chyba chodzi o to, ze troche powiekszona, nieladna w obrazie usg...

> No wi=EAc ju=BF odpowiedzia=B3em, =BFe picie wody nie ma wi=EAkszego sensu,=
> bo i
> tak nic nie daje, o wiele lepsze efekty daje ta opaska zaciskana nad
> =B3okciem.

gorzej, jak ja tez tak sadze, a pani pielegniarka "kierownik szatni" krzyczy,
wygania do poczekalni i kaze zlopac wode. wrrr.

badanie krwi a lek przeciwalergiczny
Diohespan - jak stosować ?
grupa krwi
Kozie mleko