Re: Podwieszany sufit

1. Data: 2005-11-24 19:26:40

Temat: Re: Podwieszany sufit
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dm49pn$n9j$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Patka" <e...@W...com> napisał

> Obniżyć trzeba przynajmniej o tyle ile potrzebuje halogen do
zainstalowania,
> tj. ok.6cm + 1 cm na złącze.

Najlepiej idź do sklepu i sprawdź jakie halogenki chcesz kupić i dostosuj
się do instrukcji. Mocowanie halogenków na 230V to prawie 12 cm, a nie 7.
Większy wybór wzorniczy jest na te halogenki, a to może się okazać istotne.
No i oczywiście nie trzeba kupować transformatora.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

2. Data: 2005-11-24 21:23:48

Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał
> [...]
> istotne.
> No i oczywiście nie trzeba kupować transformatora.

Nie wprowadzaj w błąd, najpierw sprawdź: proszę bardzo sprawdź na stronie
catalog.myosram.pl tam są wymiary. Zapewne masz na myśli oprawki do
halogenów, ale to też na pewno nie będzie więcej niż 7cm (chyba że coś
strasznie nietypowego).

Netgater

3. Data: 2005-11-25 09:23:03

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> catalog.myosram.pl tam są wymiary. Zapewne masz na myśli oprawki do
> halogenów, ale to też na pewno nie będzie więcej niż 7cm (chyba że coś

Właśnie niedawno robiłam sufity podwieszane ze świadomością, że 7 cm
wystarczy i od 3 miesięcy nie mam zainstalowanego oświetlenia, bo nie mogę
dostać ładnych halogenków (w sensie ładnych opraw). Znacznie większy wybór
jest w tych na 230V z wymaganiem 12 cm na mocowanie.
BTW link przez Ciebie podany nie działa, a na stronie osram wymagań
montażowych nie znalazłam, a w sklepach chyba już na 500 różnych pudelkach
czytałam...

4. Data: 2005-11-25 10:42:51

Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> BTW link przez Ciebie podany nie działa, a na stronie osram wymagań
> montażowych nie znalazłam, a w sklepach chyba już na 500 różnych pudelkach

http://catalog.myosram.com/?~language=PL nie podam Ci dokładniej linka bo
tam działa mySAP ;-) ale wybierz: żarówki do celów ogólnych -> żarówki
halogenowe -> zasilane napięciem sieciowym -> reflektorowe -> halopar20

Netgater

5. Data: 2005-11-25 10:58:19

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam działa mySAP ;-) ale wybierz: żarówki do celów ogólnych -> żarówki
> halogenowe -> zasilane napięciem sieciowym -> reflektorowe -> halopar20

No i?
Sama żarówka ma 61 mm na wysokość.
o oprawkach do tego nic nie znalazłam, a te co widziałam dostępne w handlu
mają 12cm.
Jak wygląda sam halogenek wiedziałam wcześniej...

6. Data: 2005-11-25 11:00:38

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Nov 2005, Joanna Duszczyńska wrote:

> [...]
> mają 12cm.
> Jak wygląda sam halogenek wiedziałam wcześniej...

I naprawdę bardziej podobają Ci się te na 230V? Już sam wygląd żarówki
mnie odstrasza. A przy 12-woltowych wybór oprawek jest kilkukrotnie
większy...

Pozdrawiam,

Alojzy

7. Data: 2005-11-25 11:07:51

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0511251159370.29807@localhost.loc
aldomain...

> I naprawdę bardziej podobają Ci się te na 230V? Już sam wygląd żarówki
> mnie odstrasza. A przy 12-woltowych wybór oprawek jest kilkukrotnie
> większy...

Gdzie? Wszędzie całe regały są zastawione tymi na 230V, a z tymi na 12 jest
jedna półeczka... Mówię o marketach w Warszawie. A o oświetleniu ledowym, to
już można zupełnie zapomnieć...
I nie rozumiem o co Ci chodzi z tym wyglądem żarówek. Przecież są identyczne
i trzeba czytać na opakowaniu, co się kupuje...

8. Data: 2005-11-25 11:16:42

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie? Wszędzie całe regały są zastawione tymi na 230V, a z tymi na 12 jest
> jedna półeczka... Mówię o marketach w Warszawie.

Ja też. Obserwację mam (miałem 2 lata temu, gdy kupowałem halogenki)
dokładnie przeciwną - na 230 tylko jakieś pojedyńcze paskudztwo, na 12 -
cała ściana.

> I nie rozumiem o co Ci chodzi z tym wyglądem żarówek. Przecież są identyczne
> i trzeba czytać na opakowaniu, co się kupuje...

No dobrze, ale oprawki na 230 są zazwyczaj takie, że tę żarówkę bardziej
widać. Błe.

Pozdrawiam,

Alojzy

9. Data: 2005-11-25 11:49:45

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0511251215010.30161@localhost.loc
aldomain...

> Ja też. Obserwację mam (miałem 2 lata temu, gdy kupowałem halogenki)
> dokładnie przeciwną - na 230 tylko jakieś pojedyńcze paskudztwo, na 12 -
> cała ściana.

I na tym właśnie polega problem, że masz obserwację sprzed dwóch lat...
niestety...

10. Data: 2005-11-25 12:45:05

Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mają 12cm.
> Jak wygląda sam halogenek wiedziałam wcześniej...

Oj nie jestem antyfemistą, ale w kwestiach technicznych, to lepiej niech
Po pierwsze primo: oprawki na 12V i 230V są identyczne, bo jak sama
zauważyłaś same halogeniki są takie same.
Po drugie primo: jedynym ograniczniem jakie widziałem na oprawkach jest
maksymalna moc, więc napięcie nie ma znaczenia!
Po trzecie primo: żarówki halogenowe moga mieć różne podłączenia: albo z
dwoma bolcami, albo trzpieniami.

Żarówka ma 61 mm, takie "plastikowe coś" ;-) do podłączenia tej żarówki
zajmuje ok.1 cm. Razem to 7cm. Wystarczy. Nie wciskaj kitu: mam ze 30
halogenów w domu - i na 12V z transformatorem (nie polecam tego rozwiązania)
i na 230V.

Netgater

deski podłogowe
bateria kludi
Mastercook M5E X + C2D60 X- prośba o opinie
bioopał
Jaki dokurzacz wybrać do parkietu