Podzielniki ciepla w bloku

1. Data: 2007-11-14 08:14:34

Temat: Podzielniki ciepla w bloku
Od: "Tete" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam czy ma ktos moze jakies doswiadczenia odnosnie wykrecenia podzielnika
ciepla z kaloryfera w bloku? CZy jakos sie zepsul, czy puscily plomby? CZy da
rade go pozniej przykrecic z powrotem zeby nie utracil wyswietlanych danych?

Pytam bo u mnie caly blok odkreca przez co inni nie moga sie normalnie grzac..

2. Data: 2007-11-18 11:36:55

Temat: Re: Podzielniki ciepla w bloku
Od: "Ro" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

u znajomego też tak robili aż ktoś sie wk.... i poszedł do administracji z
reklamacją rachunku
ostrej zimy zapłacił mniej niż tej ostatniej co było nidopomyślenia nawet
uwzględniając podwyżki, dopłata wynosiła ponad 25% poprzedniego rachunku

przyczyna była prosta
cały blok/klatka (czasami rolicza się węzeł) zużywa określoną ilość
jednostek GJ i te są akurat w miarę precyzyjnie naliczane na węźle w piwnicy
lub gdzieś w bloku, umowa z lokalnym dostawcą precyzuje ile do tego dochodzi
strat za ogrzewanie trawników itp
cała kwota jest dzielona wg wskazań własnie tych podzielników :)

i niezależnie czy grzałeś czy nie to i tak zapłacisz za część ciepła
zużytego przez tych dogrzewających ponad plan

rozwiązanie: indywidualne przepływowe liczniki ciepła montowane na rure, lub
nowoczesne rozwiązania patentowe coby niedało się ploby obejść

na jakiejś stronie .ru pokazywali jak zdejmować w Kijowie rurki z płynem bez
uszkadzania plomby :) ... gdzieniegdzie jeszcze u nas takie rozwiązania się
stosuje więc pewno patent powstał przy ścisłej współpracy narodów :D

najlepiej mieć własny pic i sterownik ... w nowych blokach coraz mniej jest
podłączeń do sieci CO i montują piece gazowe dwufunkcyjne, ładnie schowane w
nikby komórkach na klatkach schodowych, sterownik w chacie na ścianie wisi

pozdrawiam
ciepło

3. Data: 2007-11-18 21:24:24

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie, jak bys sie nie krecil d... zawsze z tylu

w przypadku podzielnikow placisz za

to co wskaze Twoj podzielnik/suma wskazan wszystkich podzielnikow *
(calkowite zuzycie ciepla przez budynek + gotowosc za grzanie) (rozliczenie
ze SPEC-em)
-- SPEC musi wyjs c na swoje

problem gdy nie wszedzie sa zamontowane podzielniki! -- przewaznie jest
gorzej (tam gdzie nie ma) bo administracja ustala zaporowy ryczalt,
aby sklonic opornych do zamontowania podzielnikow. Generalnie podzielnik
mierzy nie wiadomo co, ale to nie ma znaczenia byle wszedzie mierzyl to samo

w przypadku miernika poboru ciepla placisz za:
gotowosc za grzanie + za cieplo zuzyte (wg wskazan) + 1/n-ta ciepla na
grzanie administracji, klatek schodowych itp itd (zuzycie ciepla poza
mieszkaniem)
gdzie n przewaznie zalezy od metrazu

sa uwzgledniane rozne wspolczyniki; np. inne dla lokali majacych 2 sciany
kontaktowe z otoczeniem, a inne dla majacych 3 sciany kontaktowe, a jeszcze
inne
dla majacych kontakt dachowy.

W naszym osiedlu byly podzielniki, a potem zamontowano mierniki poboru
(roznica temp. na wejsciu i wysciu * przeplyw), ale glownie dlatego
ze mierniki byly odczytywane ,,organoleptycznie'' (a mialy byc radiowo; aby
bylo smieszniej na korytarzu do tej pory sa zainstalowane urzadzenia z
antenka
ktore -- mam nadzieje -- nic nie odczytuja) i dwa razy do roku chodzil facet
niewiadomego pochodzenia i zagladal
w katy odczytujac wskazania podzielnika!.

niestety w przypadku bloku trudno o jakis sprawiedliwy podzial kosztow (ich
pomiar); ja na przyklad zuzywam 3 x mniej ciepla niz sasiedzi, mimo ze maja
2 razy mniejsze mieszkanie,
oni sa cieplolubni, a ja nie i przeplyw ciepla jest od nich do mnie, czyli
placa rowniez za ogrzewanie mojego mieszkania, tym wiecej im utrzymuja
wieksza temperature niz ja.

pozdr
WM

meble kuchenne
pompka do wody na buletki 5l
Re: Piec dwuobiegowy prawie gotuje wodę - rozwiązanie
mikrofala - ZELMER - opinia
Gazowy przeplywowy ogrzewacz wody