Data: 2001-10-16 16:23:12
Temat: Re: Pojęcia (wstęp)
Od: Daga Gorczyńska <d...@a...net.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
eTaTa - eChild <e...@p...onet.pl> w artykule
news:9qhjk0$ara$1@news.onet.pl pisze...
> > Pytanie:
>
> to lubię :_0))
Pytać, czy być pytanym?
> Obserwowanie otoczenia + zebrane obserwacje innych. Tworzą i moją
> latarkę i żabę, lecz gdy las mnie otacza, nie Czarkowość mnie
ogranicza,
> lecz bardziej otwiera Maniowość.
Dążność do klasyfikowania, systematyzowania... nauka się na tym opiera.
I autyzm. Czy nauka nie jest aby autystyczna? :)
Obserwować, wyciągać wnioski, chować je w sobie, żeby potem opisać,
pokazać światu?
> Czy muszę nazywać?
Nie. Ale czyż nie prościej nazwać skomplikowane zjawisko jesdnym słowem
czy wyrażeniem, niż trawić cenne sekundy i cenny papier na opisówkę? :)
> Nie! Ale by się "dowiadywać" muszę 'aparat pojęciowy' wytworzyć.
A nie odwrotnie? Dowiadujesz się i dopiero nazywasz? A jeśli nie ma
nazwy - tworzysz ją?
> Sama dobrze wiesz, iż Mój mózg pracuje w sposób werbalny.
Jaki z tego wniosek? :) Wolniej się myśli werbalnie niż konstruktami,
ale dzielenie się myślami najskuteczniej wychodzi 'werbalistom'. :/ Nie
można mieć ciastka i zjeść ciastka. :(
Daga
|