Re: Pojęcie "niepełnosprawności"

From: "niepełnosprawny "pełnosprawny"" <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Pojęcie "niepełnosprawności"
Date: Thu, 6 Oct 2005 09:28:05 +0000 (UTC)

Bizon <b...@i...net.pl> napisał(a):

> TOSIEKMOSIEK nie ściemniaj !!!
> Ewidentnie szukasz zadymy, to widać z daleka :D
> miałem tylko nadzieję, już mnie wylaczyłeś, że będziesz trolował, stąd mój
> przydomek dla Ciebie, w inteligentny sposób. niestety się zawiodłem,
> próbujesz w prymitywny sposób 'wzburzyć dyskusję', razej nie potrzebną
> nikomu.
>
> P.S. Tutaj ludzie działają i podpowiadają sobie jak działać w ramach tego
> właśnie prawa ...może i nei najlepszego. Jednak szkoda czasu, na
> zastanawianie się, co by było gdyby...
>
> Nie pozdrawiam
> [...]

Jakiej zadymy ?

Miałem kiedyś wypadek (jak miałem ok. 17 lat). Nikt nie doradził mi by pójść
do lekarza. Nie mam tego udokumentowanego. Świadków wypadku (kolegów ze
szkoły) trudno mi teraz znaleźć i wystarać się o ich relacje zdażenia.
Mam dyskopatię. Lekarz chirurg, któremu opowiedziałem wypadek powiedział, że
prawdopodobnie miałem złamany kręgosłup (wypadek to był upadek na dolne
części kręgosłupa z wysokości ok. 1,2 m na jezdnię asfaltową. Co jakiś czas
kręgosłup mnie boli w miejscu urazu. Zwłaszcza po cięższej fizycznie pracy.

Codziennie mam coś w rodzaju migreny szczęki. Leczenie zębów w przychodni
publicznej jest kosztowne. Nie stać mnie. Co jakiś czas jak uda mi się
zarobić trochę kasy to wtedy leczę zęby.
Codziennie mam problemy z rozmawianiem z ludźmi ze względu na moją
szczerbatość. Z ubezpieczenia nie należy mi się proteza (ale stać było
urzędasów na remonty, nowe budowle, przekształcenia Kas Chorych i NFZ - sic! )

Biegli lekarze twierdzą że nie można zaliczyć mnie do osób niepełnosprawnych
(nawet w stopniu lekkim) nawet jeżeli nie jestem w pełni sprawny MIĘDZY
INNYMI wg powyższych dolegliwości. Prócz tego niepełnosprawnością jest
również krótkowzroczność.

Jak mam zadziałać w ramach istniejącego prawa ? (mniej więcej wiem ale jakoś
czasu mało bo na życie trzeba zarabiać)
Może ktoś mi podpowie co mam dalej robić ?
Wiem na razie tyle, że "Wyrok w imieniu Rzeczpospolitej" z Sądu Pracy i
Ubezpieczeń Społecznych powinienem zaskarżyć (odwołać się) do Sądu wyższej
instancji.
Jak to zrobić ? Jak powinno wyglądać takie pismo i konkretnie do jakiego Sądu
(jego działu) zaadresowane ? W jakim czasie ów sąd musi mi odpowiedzieć ? Jak
długo to ma trwać ? Jak przyśpieszyć całą sprawę i zaskarżyć to, że owi
biegli dostali pieniądze za swoje diagnozy nie pokrywające się ze stanem
faktycznym ? Jak napisać aby przyznano mi rentę za ten czas, w którym nie
byłem uznany za osobę niepełnosprawną ?

Bizon, nadal uważasz, że w prymitywny sposób próbuję 'wzburzyć dyskusję' ???
Ja staram się tylko wywalczyć to co wg prawa pisanego mi przysługuje.
Dość już się napracowałem za małe pieniądze.
Czuję się wyeksploatowany przez systemy urzędniczo-biznesmeńsko-
politykierskie.