Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

101. Data: 2010-11-04 19:25:57

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-04 12:45, /// Kaszpir /// pisze:

> Przeraziła mnie wyliczana moc. Jeśli taką dużą wylicza na grzejniki
> tradycyjne , to jak dużo by musiało być rur w podłogówce aby przy dużo
> niższej temperaturze zasilania dać podobna moc ..
> To mnie trochę smuci ...
>
> Podłogówkę wylicza się na max 70W/m2 , a grzejniki dają na 100W/m2 ...

A skąd masz tę moc? Czyżby tyle wyszło z projektu? 100W/m^2?

M.

102. Data: 2010-11-05 08:50:33

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem po co trzy pompy w CO? Moze cos przeoczylem, ale do podlogowki
> jest jedna, do grzejnikow druga. Brakuje w instalacji na moj gust sprzegla
> hydraulicznego niestety za kolejne pare setek. Co do cen sie nie
> wypowiadam, sa tu ludzie bardziej na biezaco, ale na pierwszy rzut oka da
> sie taniej jak sie wie co do czego i bez rezygnacji z jakosci.

Trzecia do CWU.
Po co sprzęgło ?
Zasilasz grzejniki wprost z pieca, a podłogówkę z mieszacza i to w
zupełności wystarczy.
Sprzęgła są potrzebne tylko tam, gdzie instalacje są mocno rozbudowane i
mają kilka źródeł ciepła dla CO.

103. Data: 2010-11-05 10:00:50

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
w wiadomości news:iarnm6$hip$1@inews.gazeta.pl...

> Pzeczytalem to mojej kobiecie i mowi, ze nie masz racji ;) U nas w domu
> jest dosc cieplo, a reczniki schna tylko na cieplym grzejniku - suszone na
> poreczy (zeby nie bylo, ze scisniete na wieszaku) sa wiecznie wilgotne.
> Wiec moja pani absolutnie grzejnik drabinkowy z grzalka elektryczna chce
> miec.

Tutaj Jackare ma pełną rację.
Twój problem jak i wielu innych osób polega na tym, że myślą, iż ciepło
suszy.
Jest to kompletna nieprawda. Suszy tylko i wyłącznie wymiana powietrza z
bardziej wilgotnego na mniej wilgotne.
Ciepło tylko przyspiesza parowanie, ale tylko i wyłacznie wtedy, kiedy ma
gdzie odprowadzić tę wilgotność.
Powietrze nasyca sie parą wodną i kiedy jego nasycenie zbliży się do 100% to
już dalej nie zachodzi efekt parowania. Możesz grzać ile chcesz i nie będzie
schło.
Dlatego tewż zacznij od dobrej wymiany powietrza w łazience. W większości w
zupełności to wystarczy, żeby ręczniki, a nawet pranie schło szybko i
skutecznie.

104. Data: 2010-11-05 10:27:28

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Po przeczytaniu setek opinii stwierdziłem że w pomieszczeniach gdzie
będą standardowe panele 8mm + folia + podkłady piankowe 6mm ogrzewanie
podłogowe nie jest najlepszym pomysłem.
Dodatkowo do podłogówki trzeba naprawdę dobrego fachowca.
Dodatkowo szansa "schrzanienia" czegoś w przypadku grzejników jest
minimalna , w przypadku podłogówki jest na to dużo większa szansa (źle
ułożenie , brak dylatacji i itd ..)

Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta
domu - grzejniki tradycyjne.

Dzięki !

105. Data: 2010-11-05 10:31:02

Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-05 11:27, /// Kaszpir /// pisze:

> Dodatkowo do podłogówki trzeba naprawdę dobrego fachowca.
> Dodatkowo szansa "schrzanienia" czegoś w przypadku grzejników jest
> minimalna ,

A możliwości poprawienia banalne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

106. Data: 2010-11-05 11:23:41

Od: "Adams" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
>Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
>Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta
>domu - grzejniki tradycyjne.

Masz racje a razem z toba
pajaki, muchy, stare owady beda mialy radoche,
malowanie, tapetowanie czy tez inne obrobki scian
za kaloryferem to bajka i luksus - taniocha, a te widoczne
slady na scianie od cieplego powietrza - bajka, no i zawsze czysto
i schludnie za nimi, pod nimi i miedzy plytami, normalnie pozadroscic :D
Oczywiscie w ubikacji daj koniecznie kibel kompaktowy do kompletu.:D

Dobry wybor!

107. Data: 2010-11-05 16:23:23

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
h.googlegroups.com...
> [...]

> Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
> Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta

Masz całkowitą rację co do salonu! Tak zastanawiam sie na cholerę ci jeszcze
ta podłogówka w tych pozostałych pomieszczeniach?
No, chyba że w tych ci nikt tego nie sp....oli? No i będzie się można
pochwalić jak teściowa przyjedzie.

Weź pod uwagę, że w przedpokoju na podłogówce będzie ci błoto szybko schło a
pies reumatyzmu dostanie.
W łazience pewnie będziesz miał za zimno bo ci za mało rurek położą i nie w
tę stronę co potrzeba.
W kuchni terakota jest nie praktyczna bo bardzo łatwo się talerze i szklanki
tłuką a to znowu potworne koszty! Tu też może być za zimno bo nie będziesz
miał kaloryfera.

Chłopie, nie daj się nabierać na te "wynalazki" - kaloryfer to kaloryfer!

nacocito

108. Data: 2010-11-05 17:44:35

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> Weź pod uwagę, że w przedpokoju na podłogówce będzie ci błoto szybko schło
> a pies reumatyzmu dostanie.

:D

> W łazience pewnie będziesz miał za zimno bo ci za mało rurek położą i nie
> w tę stronę co potrzeba.

:D

> W kuchni terakota jest nie praktyczna bo bardzo łatwo się talerze i
> szklanki tłuką a to znowu potworne koszty!

ROTFL
Zapewne Ty masz podłogę z gumy ? :D
Poza tym trzeba by chyba mieć mocno zaawansowanego Parkinsona, żeby
doprowadzić do tych "potwornych" kosztów.
Masz po prostu fantazję :D

> Tu też może być za zimno bo nie będziesz miał kaloryfera.

Kolego tutaj to już pojechałeś nieźle. Myślisz, że jak w kuchni nie ma
grzejnika to podłogówka nie bedzie grzać ?
A wiesz, że w otwartych przestrzeniach wyrównują się temperatury ?
Kaszpir nie bedzie miał drzwi pomiędzy kuchnią, a salonem, będzie szerokie
przejście.
Poza tym pomijasz fakt, że podczas gotowania sporo energii oddaje kuchnia
oraz pozostałe urządzenia kuchenne takie jak: czajnik bezprzewodowy,
mikrofalówka, piekarnik, lodówka a nawet podczas zmywania talerzy ciepła
woda oddaje ciepło do otoczenia. Tak więc w kuchni zawsze istnieje naddatek
ciepła, który spokojnie rekompensuje zmniejszoną powierzchnię grzewczą
podłogówki na skutek zastawienia szafkami, lodówką itp.

> Chłopie, nie daj się nabierać na te "wynalazki" - kaloryfer to kaloryfer!

Chłopie nie daj się namówić na te wszystkie wynalazki, ani podłogówka, ani
grzejniki, tylko palenisko - kurna chata to kurna chata ;D

109. Data: 2010-11-05 18:57:23

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dlatego tewż zacznij od dobrej wymiany powietrza w łazience. W większości
> w zupełności to wystarczy, żeby ręczniki, a nawet pranie schło szybko i

A mi tam posadzka nad rurkami szybciej schnie niz tu, gdzie rurek od
podlogowki nie ma i to w tym samym pomieszczeniu.

Pozdro.. TK

110. Data: 2010-11-05 19:05:47

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> Chłopie nie daj się namówić na te wszystkie wynalazki, ani podłogówka, ani
> grzejniki, tylko palenisko - kurna chata to kurna chata ;D

Obawiam sie, ze nie zrozumiales intencji. :-)

Pozdro.. TK

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy