Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

111. Data: 2010-11-05 19:13:02

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ib0ggr$qr6$1@news.onet.pl...

> Trzecia do CWU.
> Po co sprzęgło ?
> Zasilasz grzejniki wprost z pieca, a podłogówkę z mieszacza i to w
> zupełności wystarczy.

Pompa jedna, pompa druga.

> Sprzęgła są potrzebne tylko tam, gdzie instalacje są mocno rozbudowane i
> mają kilka źródeł ciepła dla CO.

Ciekawe. Zwykle chetnie sie od Ciebie ucze, ale w tym przypadku co do
calosci pozwole sie nie zgodzic.
Dwie pompy podlaczone bezposrednio za kotlem moga powodowac pewne problemy.
Sprzeglo oddziela oba uklady od zrodla ciepla, ktore np. nie beda sobie
podbierac wody i calosc wydaje sie byc bardziej zrownowazona, a dodatkowa
pompa kotlowa wydaje sie wprowadzac wiecej zamieszania niz pozytku w
ukladzie bez sprzegla.

Pozdro.. TK

112. Data: 2010-11-05 20:49:51

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lis, 11:27, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> Po przeczytaniu setek opinii stwierdziłem że w pomieszczeniach gdzie
> będą standardowe panele 8mm + folia + podkłady piankowe 6mm ogrzewanie
> podłogowe nie jest najlepszym pomysłem.

A ja wlasnie skonczylem klasc panele 8mm AC4 z podkladem pianomat 3mm
w salonie - w sumie 40m2, zajelo mi to z kumplem dokladnie 6h (razem z
wypiciem dwoch browarkow i odganianiem mojego pieska bo natarczywie
chcial nam pomagac ;D

http://szyna.civ.pl/hm/IMG_0382.JPG ("moge sie pobawic wyzynarka?
prooosze...") ;) ;D

> Dodatkowo do podłogówki trzeba naprawdę dobrego fachowca.

No patrz pan, ja robilem sam, byla to moja pierwsza wykonana
podlogowka w zyciu i wszystko funguje perfekt, a obliczenia mialem
zrobione lepiej niz 95% fachowcow ktorzy robia to latami :-)

> Dodatkowo szansa "schrzanienia" czegoś w przypadku grzejników jest
> minimalna , w przypadku podłogówki jest na to dużo większa szansa (źle
> ułożenie , brak dylatacji i itd ..)

Wymyslasz problemy :)

> Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
> Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta
> domu - grzejniki tradycyjne.

Szkoda. Ja mysle, ze bedziesz zalowal. No ale Twoj dom, Twoja decyzja.
Podjales ja wiec bedziesz wiedzial kogo zona ma walic walkiem przez
glowe za to w przyszlosci :-))
pozdr.

--
Adam Sz.

113. Data: 2010-11-05 21:08:04

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mi tam posadzka nad rurkami szybciej schnie niz tu, gdzie rurek od
> podlogowki nie ma i to w tym samym pomieszczeniu.

I to jest właśnie potwierdzenie tego co napisałem.

114. Data: 2010-11-05 21:10:15

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam sie, ze nie zrozumiales intencji. :-)

Hmmmm..... ?
Sugerujesz, że jednak to była ironia ? :)

115. Data: 2010-11-05 21:30:50

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> beda sobie podbierac wody i calosc wydaje sie byc bardziej zrownowazona, a
> dodatkowa pompa kotlowa wydaje sie wprowadzac wiecej zamieszania niz

Na tak małym układzie zbyt duże są opory przepływów w podłogówce i
grzejnikach i zbyt duże przekroje wylotów w kotle, aby pompy wzajemnie
podbierały sobie wodę.
W przypadku CWU robi się priorytet i na czas ładowania CWU można wyłączać
obieg podłogówki.

116. Data: 2010-11-05 21:35:14

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
>
> Masz racje a razem z toba
> pajaki, muchy, stare owady beda mialy radoche,
> malowanie, tapetowanie czy tez inne obrobki scian
> za kaloryferem to bajka i luksus - taniocha, a te widoczne
> slady na scianie od cieplego powietrza - bajka, no i zawsze czysto
> i schludnie za nimi, pod nimi i miedzy plytami, normalnie pozadroscic :D
> Oczywiscie w ubikacji daj koniecznie kibel kompaktowy do kompletu.:D
Bzdury piszesz. Jedyne czego załuje ze nie zrobiłem w domu (a mieszkam juz
ponad dwa lata wiec cos mogę wiargodnego napisac) to podlogówka na całości
zamiast układu mieszanego podłogowka-grzejniki.
w sypialniach mam grzejniki ale nie występuja zadne zjawiska o ktorych
piszesz. A jakies smugi od ciepłego powietrza to nie wiem o co chpdzi-u mnie
nie wystepuą.
Ale rada dla Kaszpira rób podlogowke na calości. W moim kolejnym domu nie
bedzie zadnegoo grzejnika nawet drabinki w łazience.

117. Data: 2010-11-05 21:44:45

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podbierały sobie wodę.
> W przypadku CWU robi się priorytet i na czas ładowania CWU można wyłączać

P.S.
W tym przypadku sam kocioł będzie pełnił rolę sprzegła :D
Poza tym weź jeszcze pod uwagę, że proponowane przez Ciebie sprzęgło będzie
potrzebowało czwartej pompy. Chyba, że zasilisz je wodą szeregowo poprzez
CWU na jedenj pompie.

118. Data: 2010-11-05 21:45:08

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
yqd.googlegroups.com...
>A ja wlasnie skonczylem klasc panele 8mm AC4 z podkladem pianomat 3mm
>w salonie - w sumie 40m2,

to jesteś do przodu 3600zł(60zł x 40m)

zajelo mi to z kumplem dokladnie 6h (razem z
>wypiciem dwoch browarkow
korekta:
3600zł-(2*2.50zł)= 3595zł

>i odganianiem mojego pieska bo natarczywie
>chcial nam pomagac ;D

>http://szyna.civ.pl/hm/IMG_0382.JPG ("moge sie pobawic wyzynarka?
>prooosze...") ;) ;D

Fajny kundelek;)))

>Szkoda. Ja mysle, ze bedziesz zalowal. No ale Twoj dom, Twoja decyzja.
>Podjales ja wiec bedziesz wiedzial kogo zona ma walic walkiem przez
>glowe za to w przyszlosci :-))

Ja żałuje że nie mam podlogowki np w sypialni codziennie w nocy wchodzac do
łozka i rano wychodząć z łózka. Po domu chodze na bosaka, nie uzywam kapci
itp.
A w pomieszczeniah gdzie mam podłogówe komfort jest nieporównywalnie
wiekszy.

Kris

119. Data: 2010-11-05 21:50:27

Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-05 22:44, Plumpi pisze:
> [...]
> Poza tym weź jeszcze pod uwagę, że proponowane przez Ciebie sprzęgło
> będzie potrzebowało czwartej pompy. Chyba, że zasilisz je wodą szeregowo

Zaraz. Ale chyba piec ma oddzielny obieg na zbiornik CWU i CO? Mając
sprzęgło można dowolnie włączać lub wyłączać obie pompy i nic się nie
stanie.

M.

120. Data: 2010-11-05 21:57:15

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zaraz. Ale chyba piec ma oddzielny obieg na zbiornik CWU i CO? Mając
Mało które sterowniki dołaczane do kotłow CO maja osobne wyjścia na CO i
CWU. Z reguły maja wyjście do sterowania jedna pompą.

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy