Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

131. Data: 2010-11-05 23:36:23

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lis, 22:45, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> to jesteś do przodu 3600zł(60zł x 40m)

Kurcze a panele kosztowaly jakos 2000 pln. W takim razie poloze
jeszcze cala piwnice i zarobie na nowy samochod! ;D

> zajelo mi to z kumplem dokladnie 6h (razem z>wypiciem dwoch browarkow
>
> korekta:
> 3600zł-(2*2.50zł)= 3595zł

Nie no, po dwa piwka. Kumplowi wypadalo postawic za pomoc nie? :)
Czyli juz "tylko" 3590 ;)

> Fajny kundelek;)))

http://szyna.civ.pl/mikolaj.jpg

Wczoraj zezarl mikolaja, wiec informacja dla wszystkich - MIKOLAJA W
TYM ROKU NIET! ;)
pozdr.

--
Adam Sz.

132. Data: 2010-11-05 23:40:01

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze jakis weglowy...

Cały czas jest tu mowa o ekogroszku, a nie tak jak u Ciebie kotle gazowym :)

> Zasile je zaworem trojdroznym przelaczanym priorytetowo, wystarczy jedna
> pompa w kotle.

O! To jakieś nowatorskie rozwiązanie. Podłogówka + grzejniki + CWU +
sprzęgło + zawór 3-drożny i do tego jedna pompa ?
Chętnie bym zobaczył taki układ działający. Będzie zapewne ewenementem na
skalę śwuiatową :)

133. Data: 2010-11-05 23:41:02

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytaj mój post wcześniejszy.

No toc czytalem. Piszesz o wentylacji i przyspieszaniu parowania, a pytacz
pisze o grzejniku elektrycznym. To co napisales sugeruje, ze lepiej zrobic
wentylacje jak grzejnik a dla mnie jedno nie wyklucza drugiego. Osobiscie
bardzo sobie chwale drabinke w lazience. Co prawda nie jest elektryczna, ale
pelni rowniez funkcje wieszaka recznikowego bez wyrywania tandetnych
drucikow ze sciany. Dzieki temu reczniki schnal bardzo szybko i jest cieplej
w samej lazience. Prawde mowiac moim zdaniem robienie w domu wylacznie
podlogowki bez drabinki w lazience nie jest najlepszym pomyslem nie tylko z
powodu suszenia recznikow.

Pozdro.. TK

134. Data: 2010-11-05 23:47:35

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lis, 00:41, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
> podlogowki bez drabinki w lazience nie jest najlepszym pomyslem nie tylko z

Ja mam drabinke podlaczona do rozdzielacza podlogowki. Przez co jest
tam dosc niska temperatura ale w polaczeniu z wentylacja mechaniczna
powoduje, ze reczniki schna w mig (tzn. nie mialem jeszcze mokrego
recznika wtedy, kiedy potrzebny byl suchy :-) Czyli wszystko schnie na
czas. Im blizej zimy tym bedzie jeszcze lepiej bo temperatury na nim
beda troche wyzsze. Wiec -> przy wentylacji mechanicznej tak naprawde
ta drabinka jest zbedna. A wieszaki na reczniki mozna kupic lepsze,
niz "tandetne druciki wyrywane ze sciany" - np. takie duze z
nierdzewki, co rozkladasz na nim recznik dokladnie tak jak na
drabince, i mocowany zwyklymi kolkami do sciany :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

135. Data: 2010-11-05 23:50:58

Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

e.googlegroups.com...

> Moze tylko Ci sie tak wydaje ? Nie moga byc zimne! Wtedy by podlogi
> wogole nie grzaly.. Musisz miec przynajmniej takie, ze nie chlodza
> gola stopa :) Nie musi byc uczucia ciepla ale nie moze byc odczucia
> zimna! A bez podlogowki - mroooooooz...

No wlasnie laze w kapciach bo mi zimno w nogi. Jak przyjda znajomi na wodke
to na poczatku wielkie zdziwienie, ze podlogi tak jak u nich z grzejnikami a
w domu cieplo. Aktualnie temp. zasilania 23C a w domu 19 - 20C. Fakt, ze jak
wyjde do nieogrzewanej kotlowni to posadzka jest nieco chlodniejsza, ale tam
tez jest gres. Gdyby byly jakies np. panele to podejzewam, ze roznicy bym
nie zauwazyl.

Pozdro.. TK

136. Data: 2010-11-05 23:51:49

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cieplej w samej lazience. Prawde mowiac moim zdaniem robienie w domu
> wylacznie podlogowki bez drabinki w lazience nie jest najlepszym pomyslem

Maniek, przeczytaj jeszcze raz.
Może Ci pomogę: "... zacznij od dobrej wymiany powietrza w łazience. W
większości w zupełności to wystarczy, żeby ręczniki, a nawet pranie schło
szybko i skutecznie."

137. Data: 2010-11-05 23:52:43

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nierdzewki, co rozkladasz na nim recznik dokladnie tak jak na
> drabince, i mocowany zwyklymi kolkami do sciany :-)

W zimie bedzie lepiej, bo grzejnik nieco ciplejszy, a powietrze bardziej
suche.

138. Data: 2010-11-05 23:55:18

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wodke to na poczatku wielkie zdziwienie, ze podlogi tak jak u nich z
> grzejnikami a w domu cieplo. Aktualnie temp. zasilania 23C a w domu 19 -

Czyli podłogówka zrobiona dobrze i tak ma być.

139. Data: 2010-11-05 23:59:09

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cały czas jest tu mowa o ekogroszku, a nie tak jak u Ciebie kotle gazowym
> :)

A no to moze i tak.

> [...]
> sprzęgło + zawór 3-drożny i do tego jedna pompa ?
> Chętnie bym zobaczył taki układ działający. Będzie zapewne ewenementem na

No nie rob sobie jaj przy prawie sobocie. Pisales o czterech pompach a moim
zdaniem wystarcza trzy.
Jedna pompa kotlowa obsluguje CWU i sprzeglo, po drodze jest zawor w kotle.
Za sprzeglem reszta instalacji, dwie pompy do obu obiegow. Jedna mala druga
wieksza. Zastosowanie takiego ukladu jest chyba mozliwe z kazdym kotlem.

Pozdro.. TK

140. Data: 2010-11-06 00:01:56

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maniek, przeczytaj jeszcze raz.
> Może Ci pomogę: "... zacznij od dobrej wymiany powietrza w łazience. W
> większości w zupełności to wystarczy, żeby ręczniki, a nawet pranie schło
> szybko i skutecznie."

No przecia pisze, ze jedno nie wyklucza drugiego. Wentylacja w lazience to
podstawa a grzejnik przyspieszy proces. Moim zdaniem lepiej miec grzejnik
jak go nie miec.

Pozdro.. TK

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy