Polędwica wołowa

21. Data: 2011-04-07 08:12:07

Temat: Re: Polędwica wołowa
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-07 09:28, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Nietypowego? Mielone zrób.

To jest myśl!

PS: wpadaj częściej
Ewa

22. Data: 2011-04-07 08:13:04

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-07 09:11, Władysław Łoś pisze:

> Ja robię najczęściej befsztyki albo pieczeń.

Jak robisz tę pieczeń?

> Jak chcesz coś nietypowego, to zmiel na farsz do gołąbków.

Chyba tym się skończy. ;)

Ewa

23. Data: 2011-04-07 09:25:02

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <injrmf$6i8$2@news.onet.pl>, medea <x...@p...fm> wrote:

> Jak robisz tę pieczeń?

Obsypać mąką, obsmażyć na maśle na ostrym ogniu, posolić, wsadzić do
gorącego pieca na 10-15 minut. Jeść na gorąca, a jak wystygnie jest
znakomita na zimno.

Z polędwicy robi się jeszcze np. boeuf Stroganoff. Polecam też czeską
potrawę svíčková na smetané.

Władysław

24. Data: 2011-04-07 09:52:27

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> znakomita na zimno.
>
> Z polędwicy robi się jeszcze np. boeuf Stroganoff. Polecam też czeską

A co to jest to ostatnie? Tak się to robi?:
http://www.uwielbiam.pl/przepisy/przegladanie/svkov-
na-smetan

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

25. Data: 2011-04-07 12:58:46

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co robicie najczęściej z polędwicy wołowej?
>
> Kupiłam kilogram i się zastanawiam, co z nim począć nietypowego.
>
> Ewa

1. befsztyk tatarski
2. steki
3. boeuf strogonow (nie jestem pewien jak sie toto pisze)
4. carpaccio
5. gulasz z wolowiny (ale to raczej szkoda poledwicy na to)
6. bitki wolowe (wlasnie z poledwicy)
7. cos na ksztalt rolady wopowej tyle ze do srodka serek plesniowy

26. Data: 2011-04-07 14:09:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 07 Apr 2011 01:37:22 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Czy jest coś lepszego do zeżarcia na surowo jak polędwica wołowa?

Nie ma! Mniam!

> Mózg
> wieprzowy?

Wolę cielęcy, ale ostatnio nikt u nas na wsi cielaka nie bił.

> Szpik z wołowej kości udowej?

Mniam!

> Serce i wątroba przeżuwaczy?

Mniam!

> Ja
> pamiętam podział na drobia i patrochy wywodzący się jeszcze z
> paleolitu... I wątrobę na surowo potrafię zeżreć.

O nie, do tego jeszcze nie doszłam, ale się przymierzam...

27. Data: 2011-04-07 14:15:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Apr 2011 19:41:54 +0200, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Befsztyki.
> Polędwicę pociąć na plastry grubości około 2,5 cm.
> (...)

Polędwicę pozbawić błon, pociąć na plastry grubości około 2,5 cm, rozgnieść
pięścią albo lekko!!! pobic drewnianym tłuczkiem, wymieszać z cebulą i
lekkim winegretem (oliwa i ocet biały winny 3:1) z zielonym pieprzem (bez
soli), zapakowac do torebki foliowej (wycisnąć pwoietrze) na pół godzinki i
do lodówki.
Patelnię rozgrzać, wlać nieco oleju, na ostrym ogniu smażyć poledwicę z
cebulą równocześnie.
Przewrócić na drugą stronę po 4 min. smażenia, dosmażyc tyle samo, na
chwilę przykryć, poddusić MOMENT, odkryć, doprowadzić do odparowania sosu,
zrumienić, posolić szybko, natychmiast podawać, kądąc kawałeczek masła na
każdej porcji.

PYCHOTA!

28. Data: 2011-04-07 21:31:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Apr 2011 16:15:41 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> zrumienić, posolić szybko, natychmiast podawać, kądąc kawałeczek masła na

...moja obiadowa dzisiejsza - w związku z nowym zakupem już na święta.

29. Data: 2011-04-08 15:07:31

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-06 18:29, medea pisze:
> Co robicie najczęściej z polędwicy wołowej?
>
> Kupiłam kilogram i się zastanawiam, co z nim począć nietypowego.
>
> Ewa

może lody?

30. Data: 2011-04-08 15:30:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Apr 2011 18:29:55 +0200, medea napisał(a):

> Co robicie najczęściej z polędwicy wołowej?
>
> Kupiłam kilogram i się zastanawiam, co z nim począć nietypowego.

A tak w ogóle - jakoś rzadko mi się zdarza najpierw coś kupić, a potem
dopiero myśleć, co z tego zrobić, w dodatku NIETYPOWEGO ;-PPP

specjały innych kuchni - gdzie?
Wielkanoc.
Świeży boczek, co z niego?
Zupa