Polityka kościoła potępiania prezerwatyw daje efekty. HIV w Polsce. Grozi nam epidemia?

31. Data: 2012-06-07 19:20:10

Temat: Re: Polityka kościoła potępiania prezerwatyw daje efekty. HIV w Polsce. Grozi nam epidemia?
Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W liście datowanym 7 czerwca 2012 (19:58:41) napisano:

Zmień dentystę...

--
Pozdrowienia,
Yakhub

32. Data: 2012-06-07 20:37:45

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek.E" <j...@i...pl> wrote in message

> Mam ciotkę chirurga, więc sporo narzędzi chirurgicznych jednorazowych
> spotkałem. Skalpele, igły i nici samorozpuszczalne, czy jakieś przecinaki.

to strasznie duzo widziales ;)

> Natomiast nigdy jeszcze nie widziałem, aby dentysta w gabinecie
> sterylizował jakieś narzędzia, choć przyjmuje średnio co 0,5h pacjenta,
> więc jakieś 12-14 ludzi dziennie licząc jakieś przerwy na śniadanie.

nie moge odpowiadac co widziales, a co nie. Bo u mnie pacjenci tez nie
widza, a narzedzia sie sterylizuje.

i,.

33. Data: 2012-06-07 20:50:10

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 22:37, Iwon(k)a pisze:

> nie moge odpowiadac co widziales, a co nie. Bo u mnie pacjenci tez nie
> widza, a narzedzia sie sterylizuje.
>
> i,.

To ciekawe. Czy możesz napisać coś więcej na ten temat?

34. Data: 2012-06-07 20:54:37

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ciekawe. Czy możesz napisać coś więcej na ten temat?

?? a co chcialbys wiedziec? jakies konkretne pytanie bo nijak nie wiem co
Cie interesuje

i.

35. Data: 2012-06-07 20:57:50

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 22:50, Jarek.E pisze:

> To ciekawe. Czy możesz napisać coś więcej na ten temat?

Wystarczy, że przestaniesz odwiedzać 'felczerów'.
Jakim trzeba być ..., żeby twierdzić, że dentyści nie sterylizują
narzędzi, ba może jeszcze plomby robią z gumy do żucia...

--
Paulinka

36. Data: 2012-06-07 22:12:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 07 Jun 2012 19:58:41 +0200, Jarek.E napisał(a):

> Natomiast nigdy jeszcze nie widziałem, aby dentysta w gabinecie
> sterylizował jakieś narzędzia, choć przyjmuje średnio co 0,5h pacjenta,
> więc jakieś 12-14 ludzi dziennie licząc jakieś przerwy na śniadanie

Dentysta bowiem nie sterylizuje narzędzi, robi to personel pomocniczy po
dniu pracy dentysty. Dentysta ma wiele narzędzi - starczy dla każdego
pacjenta, po każdym pacjencie narzędzia idą do sterylizacji na koniec dnia,
a dla nowego pacjenta dentysta bierze nowe, wysterylizowane.

--
XL

37. Data: 2012-06-07 22:14:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 07 Jun 2012 22:50:10 +0200, Jarek.E napisał(a):

> To ciekawe. Czy możesz napisać coś więcej na ten temat?

http://www.asystadentystyczna.pl/higiena-w-gabinieci
e/art,4,sterylizacja-w-gabinecie-stomatologicznym.ht
ml
--
XL

38. Data: 2012-06-08 14:51:49

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 22:54, Iwon(k)a pisze:
> "Jarek.E" <j...@i...pl> wrote in message

> ?? a co chcialbys wiedziec? jakies konkretne pytanie bo nijak nie wiem
> co Cie interesuje
>

> i.

No właśnie to, o czym pisałem.
Czyli jakie narzędzia, prócz igieł i strzykawek, powinny być jeszcze
jednorazowe i jak często, np. po ilu dniach czy pacjentach sterylizujesz
narzędzia?
Czy sterylizacja odbywa się podczas wizyt pacjentów?

39. Data: 2012-06-08 14:56:06

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-07 22:57, Paulinka pisze:

> Wystarczy, że przestaniesz odwiedzać 'felczerów'.
> Jakim trzeba być ..., żeby twierdzić, że dentyści nie sterylizują
> narzędzi, ba może jeszcze plomby robią z gumy do żucia...

Gdybyś rozumiała to co czytasz, lub czytała wątki w których udzielasz
swoich dobrych rad to pewnie byś wiedziała.
A swoje zaczepki zachowaj dla siebie.

40. Data: 2012-06-08 16:59:10

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie to, o czym pisałem.
> Czyli jakie narzędzia, prócz igieł i strzykawek, powinny być jeszcze
> jednorazowe i jak często, np. po ilu dniach czy pacjentach sterylizujesz
> narzędzia?

powinny nie powinny. Trudno tutaj taka granice wyznaczyc. Jest po prostu
latwiej
z jednorazowkami, tymi tanimi ktore moga -co pacjent -do kosza trafic.
Najczesciej to igly, strzykawki uzywam typu "carpule" wiec trzymadelko jest
juz
staryzlizowane, ssaki sa jednorazowe, serwteki pod szyje pacjenta.
Kazdy pacjent przyjmowany jest sterylnymi narzedziami. Jest tyle ich ze
wystarczy wsadzic do autoklawu co kilka godzin, pare zuzytych zestwowo.
Teraz
robia dobre autoklawy, i mozna wybierac rozne cykle. Nie trwa to dlugo.

> Czy sterylizacja odbywa się podczas wizyt pacjentów?

tak. Nie zostawiamy autoklawu wlaczonego kiedy nikogo nie ma w gabinecie.

i.

Chcą epidemii w Polsce
impresja
Postępowym mamusiom :->