Polityka kościoła potępiania prezerwatyw daje efekty. HIV w Polsce. Grozi nam epidemia?

41. Data: 2012-06-08 18:00:43

Temat: Re: Polityka kościoła potępiania prezerwatyw daje efekty. HIV w Polsce. Grozi nam epidemia?
Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-08 18:59, Iwon(k)a pisze:
> [...]
> z jednorazowkami, tymi tanimi ktore moga -co pacjent -do kosza trafic.
> Najczesciej to igly, strzykawki uzywam typu "carpule" wiec trzymadelko
> jest juz
> staryzlizowane, ssaki sa jednorazowe, serwteki pod szyje pacjenta.
> Kazdy pacjent przyjmowany jest sterylnymi narzedziami. Jest tyle ich ze
> wystarczy wsadzic do autoklawu co kilka godzin, pare zuzytych zestwowo.
> Teraz
> robia dobre autoklawy, i mozna wybierac rozne cykle. Nie trwa to dlugo.

> tak. Nie zostawiamy autoklawu wlaczonego kiedy nikogo nie ma w gabinecie.

I o to właśnie mi chodzi.
W ciągu ostatnich kilku lat byłem kilkadziesiąt razy u dentysty.
W różnym celu: przeglądu, leczenia, skalingu, wybielania czy
remineralizacji i trochę to dziwne, że ani razu nie widziałem
pracującego autokalwu.
Poza tym kilka razy celowo poszedłem do innego dentysty, żeby
potwierdził mi, że ten konkretny ząb wskazany przez poprzednika jest do
leczenia. I może ze 2 razy faktycznie był.

42. Data: 2012-06-09 01:05:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W różnym celu: przeglądu, leczenia, skalingu, wybielania czy
> remineralizacji i trochę to dziwne, że ani razu nie widziałem pracującego

bo moze jest w pomieszczeniu, do ktorego nie wchodzisz.

> Poza tym kilka razy celowo poszedłem do innego dentysty, żeby potwierdził
> mi, że ten konkretny ząb wskazany przez poprzednika jest do leczenia. I
> może ze 2 razy faktycznie był.

co wcale nie jest dowodem, ze akurat ktos sie mylil.

i.

43. Data: 2012-06-09 06:35:35

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-09 03:05, Iwon(k)a pisze:
> "Jarek.E" <j...@i...pl> wrote in message

> bo moze jest w pomieszczeniu, do ktorego nie wchodzisz.

Większość gabinetów u nas ma 2 pomieszczenia: poczekalnię i gabinet.
I wątpię, żeby jakiś ukryty autoklaw był np. w sanitariacie, zwłaszcza,
że ten w gabinecie stoi na widoku.

A czego jest to dowodem?

44. Data: 2012-06-09 08:08:42

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-06-09 08:35, niebożę Jarek.E wylazło do ludzi i marudzi:

> Większość gabinetów u nas ma 2 pomieszczenia: poczekalnię i gabinet.
> I wątpię, żeby jakiś ukryty autoklaw był np. w sanitariacie, zwłaszcza,
> że ten w gabinecie stoi na widoku.

Może następnym razem zażycz sobie, by dentysta uruchomił autoklaw akurat
na czas Twojej wizyty. Może to uspokoi.

qr.a

45. Data: 2012-06-09 08:44:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-09 08:35, Jarek.E pisze:

> Większość gabinetów u nas ma 2 pomieszczenia: poczekalnię i gabinet.
> I wątpię, żeby jakiś ukryty autoklaw był np. w sanitariacie, zwłaszcza,
> że ten w gabinecie stoi na widoku.

No nie wiem. Ja chodzę do takiego, gdzie jest poczekalnia, kilka
gabinetów, specjalne pomieszczenie do RTG, toaleta, a nawet mały pokoik
z zabawkami dla dzieci, więc na pewno jest gdzieś i pokój z autoklawem.
Szczerze mówiąc, nigdy się nie zastanawiałam nad tym, czy narzędzia są
wysterylizowane, bo jest to dla mnie oczywiste. Dentysta _zawsze_
wyjmuje przy mnie narzędzia ze specjalnego zamkniętego opakowania, które
przy mnie rozrywa.

Ewa

46. Data: 2012-06-09 09:38:17

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-09 10:44, medea pisze:

> [...]
> wysterylizowane, bo jest to dla mnie oczywiste. Dentysta _zawsze_
> wyjmuje przy mnie narzędzia ze specjalnego zamkniętego opakowania, które

Autoklaw raczej nie jest urządzeniem wymagającym odosobnionego
pomieszczenia :>
Poza tym za sterylizacje najczęściej odpowiedzialne są osoby, które mają
dość ogólne pojęcie o jej istotności, a ich zarobki, podobnie jak
zadowolenie z życia nie są raczej imponujące.

47. Data: 2012-06-09 10:06:56

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysterylizowane, bo jest to dla mnie oczywiste. Dentysta _zawsze_
> wyjmuje przy mnie narzędzia ze specjalnego zamkniętego opakowania, które

BTW.
Kiedyś moja ciotka powiedziała coś w tym stylu, że najbardziej to jej
szkoda dziewczyn, które przychodzą do nich do szpitala do ginekologa, bo
pielęgniarki wiadomo, młode i roztrzepane, nie dogotują wziernika bo
gdzieś się spieszą i tak naprawdę to różnych choróbsk nabawiają się
właśnie w szpitalu.
Trudno mi powiedzieć, czy od tamtego nastąpił jakiś przełom w medycynie
pod tym względem lub czy któryś sektor byłby uprzywilejowany.

48. Data: 2012-06-09 10:56:21

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-06-09 11:38, niebożę Jarek.E wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> dość ogólne pojęcie o jej istotności, a ich zarobki, podobnie jak
> zadowolenie z życia nie są raczej imponujące.

Jak wiesz, które, wrzuć im do kieszonki z pięć złotych. na pewno to
docenią i specjalnie się przyłożą.

qr.a

49. Data: 2012-06-09 13:43:04

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Większość gabinetów u nas ma 2 pomieszczenia: poczekalnię i gabinet.
> I wątpię, żeby jakiś ukryty autoklaw był np. w sanitariacie, zwłaszcza,
> że ten w gabinecie stoi na widoku.

a wiesz chociaz jak wyglada autoklaw? bo moze go po prostu nie widzisz.

> A czego jest to dowodem?

ze Ty sie nie znasz.

i.

50. Data: 2012-06-09 13:45:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dość ogólne pojęcie o jej istotności, a ich zarobki, podobnie jak
> zadowolenie z życia nie są raczej imponujące.

widac, ze jednak sie nie znasz. Jest to zasada prosta jak budowa cepa.
Nie trzeba szkoly wyzszej, czy specjalizacji, wystarczy po prostu
inteligencja.

i.

Chcą epidemii w Polsce
impresja