Pomidory...

1. Data: 2007-07-30 06:56:00

Temat: Pomidory...
Od: "Tomek..." <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

W wekend bylem w odwiedziny u rodziny i na droge powrotna dostalem dwie
skrzynki pomidorow z wlasnego ogrodka (nie pryskane).

Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)

Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

Tomek...

2. Data: 2007-07-30 07:01:36

Temat: Re: Pomidory...
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek... pisze:

> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)
>
> Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

Zapasteryzuj je w słoikach.
--
BBjk

3. Data: 2007-07-30 07:11:47

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek... napisał(a):
> [...]
>
> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)
>
> Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

Zdarzyło mi się mrozić, ale dobrze, na kość. W zimie, nie powiem: do
sosów, zup?..

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

4. Data: 2007-07-30 08:21:49

Od: "Walkie!" <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomek... pisze:
> [...]
>
> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)
>
> Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

mam ten sam "problem" :)
ale poza zjadaniem ich na kanapkach ze swiezym serkiem to
jeszcze wymyslilam ze zrobie przecierana pomidorowa, na
pewno bedzie spaghetti z sosem z tych pomidorow. na pewno
bedzie tez mussaka :)
generalnie wsadz je do kartonu a karton w ciemne i chlodne
miejsce, beda dobre przez dlugi czas

--
Justyna/walkie!

5. Data: 2007-07-30 09:37:37

Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek..." <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)
>
> Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

U nas jedna skrzynka by poszła do zjedzenia tak o z łapki ( szczególnie
Arek uwielbia tak jeść pomidory)
a druga do lecza ( do słoików na zimę)

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 22 miesiące

6. Data: 2007-07-30 09:59:35

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Tomek... <t...@g...pl> wrote:

> W wekend bylem w odwiedziny u rodziny i na droge powrotna dostalem dwie
> skrzynki pomidorow z wlasnego ogrodka (nie pryskane).

> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)

Np. sos do spaghetti i zamrozić go w porcjach na jeden posiłek. Byle bez mięsa
- mięso możesz dodać świeże po rozmrożeniu jak lubisz.

--
+ ' .-. .
, * ) )

7. Data: 2007-07-30 10:32:57

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek..." <t...@g...pl> wrote in message
> [...]
>
> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)
>
> Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

Zostaw częśc na bieżące spożycie, resztę przerób - mniejsze sparz i
zanuż w zimnej wodzie - skórka łatwo zejdzie - ułóż w słoikach i zalej
zalewą - z olejem, albo jeszcze lepiej gorącym przecierem pomidorowym i
zapasteryzuj - zalewa jak i przecier przydadzą się do sosów, a pomidory do
chleba, zapiekanek, pizzy...
Większe - pokroić (po obraniu ze skórki) na cząstki i zapasteryzować -
gotowe na dodanie do sosów (na koniec gotowania - aby były w kawałkach), do
"leczo"... itp.
Możesz też dokupić składniki do leczo zrobić je i zamrozić (my tak
robimy) lub zapasteryzować w słoikach - gotowce (my tak robimy) - z
zamrażarki - wyciąga się rano - gotowe danie na obiad, ze słoików - po
podgrzaniu...

8. Data: 2007-07-30 11:38:07

Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co moge z nich zrobic aby sie nie popsuly bo szkoda :-)
>
> Nie chce z nich robic przecieru pomidorowego :-)

Zrób suszone - kroisz w ćwiartki wsadzasz na noc do piekarnika nastawionego na
70 st. C. Potem zalewasz (albo nie, ale takie namoczone są lepsze) w słoiku
oliwą z oliwek albo olejem słonecznikowym.

Powitanie
tort z marcepanem
Re. do Bozenki z Wilna
ile dań? :-)