tort z marcepanem

1. Data: 2007-07-29 19:36:12

Temat: tort z marcepanem
Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kilka lat temu mialam okazje byc na slubie i przyjeciu weselnym w Szkocji.
Nie bylo takiego tradycyjnego tortu jak u nas w Polsce, ale byl taki...
srodek tzn samo ciasto bylo mokre, ciemne, prawdopodbnie owocowe, na ta mase
ciasta wylozony byl marcepan i na wierzch polany lukier. W zwiazku z tym iz
tort baaaardzo mi smakowal chcialabym sprobowac zrobic go sama, jednak nie
mam przepisu... czy moze ktos z grupowiczow zna przepis na taki torcik?
Pozdrawiam,
Magda A.

2. Data: 2007-07-30 07:02:03

Temat: Re: tort z marcepanem
Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> mam przepisu... czy moze ktos z grupowiczow zna przepis na taki torcik?

Obstawiam ciasto marchewkowe. Jadłam na wyspach - opis pasuje - sama nie
piekłam, więc nie podaję przepisu, który zresztą był już na grupie nie raz
podawany.

Ania

3. Data: 2007-07-30 08:05:10

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
> piekłam, więc nie podaję przepisu, który zresztą był już na grupie nie raz

Bacia nieraz piekła - gdy byłem dzieckiem...

4. Data: 2007-07-30 08:42:31

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obstawiam ciasto marchewkowe. Jadłam na wyspach - opis pasuje - sama nie
> piekłam, więc nie podaję przepisu, który zresztą był już na grupie nie raz
> podawany.

czy ciasto marchewkowe oznacza ze jest w nim marchewka?? jesli tak to odpada
bo w tym co jadlam nie bylo marchewki :)

5. Data: 2007-07-30 08:44:55

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obstawiam ciasto marchewkowe. Jadłam na wyspach - opis pasuje - sama nie
> piekłam, więc nie podaję przepisu, który zresztą był już na grupie nie raz
> podawany.

przejzalam archiwum...to nie to...

6. Data: 2007-07-30 08:51:33

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ciasto marchewkowe oznacza ze jest w nim marchewka?? jesli tak to
odpada
> bo w tym co jadlam nie bylo marchewki :)

Po upieczeniu marchewka wogóle nie jest wyczuwalna w samku, wyglądzie ciasta
itd.itd.
Jedząc to ciasto i nie wiedząc o tym, mozna się mocno zdziwić że to jest
ciasto marchewkowe

Pozdrawiam

Monika

7. Data: 2007-07-30 08:56:00

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasta
> itd.itd.
> Jedząc to ciasto i nie wiedząc o tym, mozna się mocno zdziwić że to jest

Czytalam na grupie ze ciasto marchewkowe przypomina smakiem piernik, a w
ciachu ktore je poszukuje ewidentnie wyczowalny byl jeszcze jakis inny
smak...moze suszonych owocow..?!

8. Data: 2007-07-30 09:00:45

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czytalam na grupie ze ciasto marchewkowe przypomina smakiem piernik, a w
> ciachu ktore je poszukuje ewidentnie wyczowalny byl jeszcze jakis inny
> smak...moze suszonych owocow..?!

jak dla mnie to raczej wilgotne ciemne ciasto, jak nie wrzucisz przypraw
typowych dla piernika - goździków mielonych i cynamonu nie będzie
przypominało piernika

Monika

9. Data: 2007-07-30 09:05:37

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Magda" wrote in message news:f8k91m$oav$1@news.onet.pl...

> Czytalam na grupie ze ciasto marchewkowe przypomina smakiem piernik, a w
> ciachu ktore je poszukuje ewidentnie wyczowalny byl jeszcze jakis inny
> smak...moze suszonych owocow..?!

Nie wiem, jakie bylo to ciasto, które jadłas i nie mam pomysłu, jakie mogło
być, ale jesli chodzi o machewkowe, to wszystko zależy od przepisu np. w
moim jest 30 dkg bakalii i pachnie ono raczej cynamonowo-pomarańczowo niżeli
piernikowo.

Ciasto marchewkowe Bożenki z Wilna
Wygląda tak: http://ciasto-marchewkowe.gu.ma/

2 szkl. mąki
niepełna szkl. cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cinamonu
1 szkl. drobno tartej marchewki
0,5 szkl. oleju
5 jajek (jeśli są duże, to 4)
10 dkg rozdrobnionych orzechów włoskich (mogą być też inne)
10 dkg rodzynek
10 dkg kandyzowanej skórki pomarańczowej

Jajka ubić z cukrem, dodać inne składniki i wymieszać. Rodzynki przed
dodaniem do ciasta obtoczyć w mące lub mące ziemniaczanej. Ciasto przełożyć
do wysmarowanej masłem formy. Piec w temperaturze 200C przez 45-50 minut. W
formie 22cm x 30cm ciasto wyrasta na ok. 5 cm.

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

10. Data: 2007-08-14 07:10:54

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha! Znalazlam przepis...
http://www.deliaonline.com:80/cookery-school/scaling
-up-cake-recipes,1002,AR.html

o to wlasnie mi chodzilo...

Re. do Bozenki z Wilna
ile dań? :-)
co do owoców?
wyjazd do Czarnogóry, pocz. września, szukam chętnych, chętnie poznam bałkańską kuchnię
Przepisy na ciasta robione w maszynie do pieczenia chleba