Pomóżcie!

21. Data: 2007-08-14 16:28:59

Temat: Re: Pomóżcie!
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

'''|'''J` pisze:

> A więc jesteś ateistką, tak ? :o/

"Nie zastanawianie się" to po prostu wiara, mocium panie... Nad całą
resztą zastanawiam się non stop ;-)
Ateizm to coś przeciwnego - deklarowanie braku wiary, a równocześnie
ciągłe zastanawianie się nad jej dogmatami. Ateista nie jest wolnym
człowiekiem wbrew temu, co sam o sobie sądzi: musi sobie ciągle
uświadamiać, w co nie wierzy ;-)
Wg mnie deklarowany głośno ateizm to etap wstępny do Wiary
(niekoniecznie katolickiej). Kiedy się kończy - a następuje to czasem na
samym Końcu - następuje Potwierdzenie. Są też tacy, co po prostu nie
zdążyli...

22. Data: 2007-08-14 16:54:31

Od: '''|'''J` <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Aug 2007 17:28:59 +0100, Ikselka napisał(a):

> "Nie zastanawianie się" to po prostu wiara, mocium panie...

Wiara w co, we własną inteligencję :o)

>Nad całą
> resztą zastanawiam się non stop ;-)

- he, he. O, tak, nad całą resztą proboszcz pozwala sie zastanawiać
katolickiej inteligencji.

> [...]
> ciągłe zastanawianie się nad jej dogmatami. Ateista nie jest wolnym
> człowiekiem wbrew temu, co sam o sobie sądzi: musi sobie ciągle

Jasne, ateiści są zniewoleni, za to katolicka
inteligencja jest absolutnie wyzwolona :o)

> [...]
> (niekoniecznie katolickiej). Kiedy się kończy - a następuje to czasem na
> samym Końcu - następuje Potwierdzenie. Są też tacy, co po prostu nie

Tak więc Twoim zdaniem inteligentny człowiek nie zastanawia
się, ale wierzy we wszystko, o czym nauczają kapłani ? :o/

--
hej.brat !

<oo>___ ~* /\ - `@'-
( _ ) . _ ) / \
goyim ___/_____\________

23. Data: 2007-08-14 18:31:20

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

'''|'''J` pisze:

> Wiara w co, we własną inteligencję :o)

O własnej inteligencji mam absolutne przekonanie i pochodzi ono z mojego
wnętrza ;-P
Natomiast prawdy wiary są objawione - czyli "podane" do przyjęcia lub
odrzucenia - z zewnątrz.

> - he, he. O, tak, nad całą resztą proboszcz pozwala sie zastanawiać
> katolickiej inteligencji.

To, w co wierzą katolicy, na szczęście nie zależy w najmniejszym stopniu
od proboszcza.

> Jasne, ateiści są zniewoleni, za to katolicka
> inteligencja jest absolutnie wyzwolona :o)

Jesteś napastliwy - czyżbyś był na "etapie przejściowym"?
Czy którakolwiek inteligencja jest absolutnie wyzwolona?... Zresztą wg
mnie rozpatrywanie wiary lub niewiary w powiązaniu z podziałami
społecznymi nie za bardzo ma sens.

> Tak więc Twoim zdaniem inteligentny człowiek nie zastanawia
> się, ale wierzy we wszystko, o czym nauczają kapłani ? :o/

Podobnie, jak wierzymy w matematyczne zasady tylko dlatego, że ich
potrzebujemy, nie mogąc ich udowodnić (oczywiście mowa o przeciętnych
"użytkownikach" matematyki) , tak samo i wiara ma swoje dogmaty, które
się przyjmuje albo odrzuca i na tym koniec. Inteligentny człowiek umie
dotrzeć do dostępnych sobie źródeł wiedzy i użyć swej inteligencji do
ukształtowania swego stosunku do matematyki/wiary i do tego, czego
nauczają profesorowie/kapłani.

24. Data: 2007-08-14 18:47:19

Od: '''|'''J` <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Aug 2007 19:31:20 +0100, Ikselka napisał(a):

> O własnej inteligencji mam absolutne przekonanie i pochodzi ono z mojego
> wnętrza ;-P

:o)
Ok., wierzę, że masz takie przekonanie.

> Natomiast prawdy wiary są objawione - czyli "podane" do przyjęcia lub
> odrzucenia - z zewnątrz.

Przez kogo są podane konkretnie ?

> To, w co wierzą katolicy, na szczęście nie zależy w najmniejszym stopniu
> od proboszcza.

A od kogo konkretnie ?

> [...]
> "użytkownikach" matematyki) , tak samo i wiara ma swoje dogmaty, które
> się przyjmuje albo odrzuca i na tym koniec.

A kto tak naucza, że na tym koniec i już ?

>Inteligentny człowiek umie
> dotrzeć do dostępnych sobie źródeł wiedzy i użyć swej inteligencji do
> ukształtowania swego stosunku do matematyki/wiary i do tego, czego
> nauczają profesorowie/kapłani.

Ok., no to jaki sobie wyrobiłaś stosunek do
tych zabobonów na temat Maryi
za pomocą własnej inteligencji, co, siostra ? :o/

hej.brat !

<oo>___ ~* /\ - `@'-
( _ ) . _ ) / \
goyim ___/_____\________

25. Data: 2007-08-14 19:00:26

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

'''|'''J` pisze:

> :o)
> Ok., wierzę, że masz takie przekonanie.

> Przez kogo są podane konkretnie ?

Ooo, kochany, jeśli Cię to interesuje, użyj inteligencji do zdobycia
podstawowej wiedzy o wierze katolickiej...
Ta wiedza jest powszechnie dostępna, nawet w internecie. Ja nie nauczam,
ja wierzę :-)

> A od kogo konkretnie ?

Dokładnie jak wyżej :-)

> A kto tak naucza, że na tym koniec i już ?

Nikt, to wynika z definicji pojęcia "wiara", abstrahując od
jakiejkolwiek religii.

> Ok., no to jaki sobie wyrobiłaś stosunek do
> tych zabobonów na temat Maryi
> za pomocą własnej inteligencji, co, siostra ? :o/

Mam to na własny użytek, nie nauczam :-)

26. Data: 2007-08-14 19:08:09

Od: '''|'''J` <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Aug 2007 20:00:26 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> podstawowej wiedzy o wierze katolickiej...
> Ta wiedza jest powszechnie dostępna, nawet w internecie. Ja nie nauczam,

Czyżby Twoja inteligencja nie pozwalała Ci odpowiedzieć
szczerze na to pytanie, co, siostra ?

> Dokładnie jak wyżej :-)

Dokładnie jak wyżej :o)

> Nikt, to wynika z definicji pojęcia "wiara", abstrahując od
> jakiejkolwiek religii.

I Jezus też abstrahował od jakiejkolwiej religii,
kiedy zachęcał ludzi do wiary ?
I zachęcał do wiary nawet wówczas,
jeśli można było czegoś się dowiedzieć
z całkowitą pewnością ?

> Mam to na własny użytek, nie nauczam :-)

Krótko mówiąc Twoja inteligencja nie pozwala Ci
udzielić szczerej odpowiedzi na moje pytanie ? :o/

hej.brat !

<oo>___ ~* /\ - `@'-
( _ ) . _ ) / \
goyim ___/_____\________

27. Data: 2007-08-14 19:30:05

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, ale radziłem swoim żonom, gdy odczywały potrzebę uwolnienia się od
> stresów.

Na jedno wychodzi ;P

28. Data: 2007-08-14 19:32:51

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "'''|'''J`" <m...@j...new> napisał w wiadomości

> Może odpowiesz wpierw na post do Ciebie,
> tak chyba będzie kulturalniej, co ?

I kto tu mówi o kulturze ;P

29. Data: 2007-08-14 19:33:57

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kres

> Może nie mam aż tak spaczonego gustu?

to zdjęcia ci na nic ;P

30. Data: 2007-08-14 20:31:49

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

'''|'''J` pisze:

> Czyżby Twoja inteligencja nie pozwalała Ci odpowiedzieć
> szczerze na to pytanie, co, siostra ?

Nie jestem na tyle kompetentna, aby Cię nauczać, a moja szczera
odpowiedź może Ci wiele popsuć, więc po prostu poszukaj kogoś
kompetentniejszego.

> I Jezus też abstrahował od jakiejkolwiej religii,
> kiedy zachęcał ludzi do wiary ?
> I zachęcał do wiary nawet wówczas,
> jeśli można było czegoś się dowiedzieć
> z całkowitą pewnością ?

Najpierw zachęcał do wiary, a potem udowodnił ż.t.p. na swoim
(cielesnym) przykładzie, że to wszystko prawda :-)
Ten dowód wystarczy raz na zawsze :-)

> Krótko mówiąc Twoja inteligencja nie pozwala Ci
> udzielić szczerej odpowiedzi na moje pytanie ? :o/

Na wszystkie Twoje pytania istnieją odpowiedzi - nie wszystkie są tak
proste, aby je próbować umieścić ot w jakimś tam poście w GD.
To jest obszerna tematyka - ja w niej nie jestem najmocniejsza, poszukaj
kompetentnej osoby, jak już pisałam. Ja mogę Ci napisać tylko o sobie -
co robię, co myślę... Te, jak to określasz, zabobony, nie są dla mnie
tematem do dywagacji w ogóle, a już na pewno z osobą z góry nastawioną
negatywnie do tematu, więc nie jestem dobrym nauczycielem/sprawozdawcą
dla Ciebie...

"Wierze
Tren R gdzie Ciebie można spotkać?
Re: Proszę o radę - trauma w dzieciństwie
Re: moja misja
falszywe wspomnienia