Pompa Ciepła

1. Data: 2006-02-03 21:59:42

Temat: Pompa Ciepła
Od: "Leszek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czekam na wasze opinie.

2. Data: 2006-02-04 06:31:54

Temat: Re: Pompa Ciepła
Od: "Cezar" <5...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ds0jov$5q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czekam na wasze opinie.
czekaj

3. Data: 2006-02-04 06:49:12

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek <t...@w...pl> napisał(a):

> Czekam na wasze opinie.

Już od jakiegoś czsu przeżuwają ten temat na Elektrodzie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic110203-0.html

4. Data: 2006-02-04 19:19:02

Temat: Odp: Pompa Ciepła
Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ds0jov$5q$...@a...news.tpi.pl...
> Czekam na wasze opinie.

Można czekać dość długo.
Ja w 1998 roku, przed budową domu roważałem ekonomię
użycia pompy cieplnej. I nawet najbardziej optymistyczne
wyliczenia dawały odpowiedź negatywną.
Wystarczy nawet powiedzieć, że w obiektach użyteczności
publicznej, gdzie do ogrzewania są potrzebne duże
ilości energii prawie nikt tego urządzenia nie instaluje- choć
rekuperatory instalowane są. W naszym klimacie, gdzie
przy temp. rzędu -15 oC wsp. sprawności takiego urządzenia
zbliża się do 1- pompa cieplna będzie moim zdaniem
techniczną ciekawostką, tak jak próby odzysku ciepła ze ścieków,
kotły kondensacyjne zasilane propan-butanem
czy rekuperatory w domach do 150-180 m^2.
A ograniczenie emisji gazów cieplarnianych powinno iść w kierunku
docieplenia (termomdernizacja) blokowisk z murami o U= 1,1
a nie w domacha jednorodzinnych, gdzie czasem
nakłady na "termoizolacyjność" przewyższają efekty
tych modrnizacji.

5. Data: 2006-02-05 07:15:00

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> użycia pompy cieplnej. I nawet najbardziej optymistyczne
> wyliczenia dawały odpowiedź negatywną.

Chyba że ktoś potrafi sam sobie zbudować PC za przysłowiowe 5 tyś zł, nie
jest to jakaś kosmiczna technologia, sprężyć a potem rozprężyć i tak w
kółko. Pytanie tylko skąd wziąć czynniki roboczy o tem powyżej +5 stopni w
takie mrozy (-15) jak dziś.

6. Data: 2006-02-05 07:16:17

Temat: ot: Pompa Ciepła
Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy rekuperatory w domach do 150-180 m^2.

możesz to rozwinąć ?? dlaczego GWC z rekuperatorem rurowym jest nieopłacalne
w małych domach ??

7. Data: 2006-02-05 10:53:56

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jest to jakaś kosmiczna technologia, sprężyć a potem rozprężyć i tak w
> kółko. Pytanie tylko skąd wziąć czynniki roboczy o tem powyżej +5 stopni w

Wydaje mi się, ze mozna przerobić klimatyzator split by działał w taki
sposób. Zamiast parownika, zakopać rurociąg głęboko pod ziemią. Czynnik
roboczy można kupić jesli bedzie go za mało - podobnie jak miedziane
orurowanie .

Klimatyzatory o mocy grzewczej 7,4kW dostępne sa w cenie około 1900PLN. Przy
max mocy grzania pobierają 2850W, czyli 1kW mocy cieplnej uzyskujemy z
0,385kW mocy elektrycznej. Czy to się opłaca? Wyglada na to, ze to koszt
około 14gr/kwh - chyba podobnie jak w przypadku gazu.

8. Data: 2006-02-05 22:09:45

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Arbiter <n...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:43e5d289$0$17920$f...@m...aster.pl...
> [...]
> 0,385kW mocy elektrycznej. Czy to się opłaca? Wyglada na to, ze to koszt
> około 14gr/kwh - chyba podobnie jak w przypadku gazu.

Ja jiedyś liczyłem, przy temp. zewn. > 8 oC, się opłaca.
Nie dochodzi do oszraniania parownika, nie ma konieczności
przełaczania na inny tryb pracy (odwrotny). JA kupiłem
klimatyzator Fonko i nie żałuję,, pewnie kiedyś kupię jeszcze jedną
lub dwie jednostki typu split, w porach przejściowych to bardzo przyjemne
w pracy urządzenie. . To polecam.

9. Data: 2006-02-05 22:16:02

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin P. <m...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ds48o6$rtd$...@n...onet.pl...

> możesz to rozwinąć ?? dlaczego GWC z rekuperatorem rurowym jest
nieopłacalne
> w małych domach ??

Wyliczenie ciepła wentylacji (strat na wentylacji)
i kosztów energii w stosunku do ceny inwestycji
arytmetycznie wksazuje na nieopłacalnośc inwestycji.
I choć przy takich temp. jak obecnie w styczniu były przez kilka dni
to rekuperatory dają one wyraźnie zauważalne efekty, to
jednak takie zimy nie są zbyt
częste w naszym klimacie.

A robić sobie można wszystko.

Nawet (z samochodów) kupować wóz z silnikiem dajmy na to TDI aby
raz w tygodniu pojechać na msze do kościoła.
Można i tak, i oby coraz większej liczbie ludzi w Polsce tak się powodziło.

10. Data: 2006-02-05 23:14:53

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marekjan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja jiedyś liczyłem, przy temp. zewn. > 8 oC, się opłaca.
> Nie dochodzi do oszraniania parownika, nie ma konieczności

tak, ale miałem raczej na mysli przeróbkę parownika (czyli jednostki
zewnętrznej). Tzn nawet można by było spróbować ją zakopać pod ziemią, albo
zastąpic rurociągami pod ziemią. Strrfa przemarzania to chyba około 1,5m,
więc gdyby wkopać rurociągi na działce około 3m pod ziemię, to moze i w
mrozy by funkcjonowało.

> [...]
> klimatyzator Fonko i nie żałuję,, pewnie kiedyś kupię jeszcze jedną
> lub dwie jednostki typu split, w porach przejściowych to bardzo przyjemne

co do tego tez mam zamiar się przekonać - mam juz klimatyzator split. Ale
czeka na instalację - pewnie za parę miesięcy, jak zacznie być za ciepło

electrolux EOB 6637x
czy warto impregnować płytki
teakowy parkiet w łazience
Re: Czym pastowa? panele na pod?odze?