Pomysl na brukselke?

1. Data: 2004-10-02 11:26:14

Temat: Pomysl na brukselke?
Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazwyczaj przyrzadzam brukselke z wody, z bulka tarta. Macie jakies inne
pomysly? Moze jakas salatka albo zapiekanka?

Ania

1. Data: 2004-10-02 12:08:56

Temat: Re: Pomysl na brukselke?
Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Ladorucka napisał(a):

> Zazwyczaj przyrzadzam brukselke z wody, z bulka tarta. Macie jakies inne
> pomysly? Moze jakas salatka albo zapiekanka?

Aniu kiedys byl taki fajny przepis chyba Makłowicza na Stampot
tam byla brukselka, pulpety, pomidory i sos serowy.
jak nie znajdziesz to poszukam w przepisach i wklepie ci.

pozdrawiam serdecznie
b.

1. Data: 2004-10-02 12:28:52

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

bella wrote:

> Aniu kiedys byl taki fajny przepis chyba Makłowicza na Stampot
> tam byla brukselka, pulpety, pomidory i sos serowy.
> jak nie znajdziesz to poszukam w przepisach i wklepie ci.

Dzieki, znalazlam :-*.
Brzmi smakowicie.

Ania

1. Data: 2004-10-02 17:22:50

Od: Ewa <e...@z...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dzieki, znalazlam :-*.
>Brzmi smakowicie.

Czesc,
Z lenistwa zmodyfikowalam kiedys ten przepis - nie chcialo mi sie
robic klopsikow wiec wsadzilam pokrojona szynke - i tez bylo pycha!
Polecam tego stampota :)

MarchEf

1. Data: 2004-10-02 18:14:23

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> napisał w
wiadomości
> Zazwyczaj przyrzadzam brukselke z wody, z bulka tarta. Macie jakies
inne
> pomysly? Moze jakas salatka albo zapiekanka?
Tarta z brukselka?
Moge Ci w przyszlym tygodniu przepis wyslac albo na grupe podac, teraz
za bardzo nie mam czasu przepisywac. We wtorek, jak sie ze zleceniami
obrobie :)

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-10-02 18:30:08

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:

> Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> napisał w
> wiadomości
> inne

> Tarta z brukselka?

A czemu nie? Ja wlasnie tak robie brukselke, najpierw na parze, potem
polewam maslem z bulka, do ktorego dodaje jeszcze plaska lyzeczke cukru
plus sol i pieprz. Bardzo mi tak smakuje. Inny sposob to polac stopionym
serem, z dodatkiem kminku lub bez, jak kto woli.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-10-02 21:06:56

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> A czemu nie? Ja wlasnie tak robie brukselke, najpierw na parze,
potem
> polewam maslem z bulka,
:-)
Magdaleno droga, chyba ja uzylam za duzego skrotu myslowego ;-)
Zaproponowalam Ani przepis na tartę z brukselka ;-)))

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-10-03 03:42:41

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:

> [...]
> Magdaleno droga, chyba ja uzylam za duzego skrotu myslowego ;-)
> Zaproponowalam Ani przepis na tartę z brukselka ;-)))

Moze z cebula i brukselka bylaby ciekawa tarta! Moze troche ostrego sera
do tego, jakies ziolo i bedzie nowa, Aniowa tarta.
MB

1. Data: 2004-10-03 07:48:40

Od: "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zazwyczaj przyrzadzam brukselke z wody, z bulka tarta. Macie jakies inne
> pomysly? Moze jakas salatka albo zapiekanka?

Ja brukselkę, tylko i wyłącznie przyrządzam podsmażając ją mocno o odrobinie
oleju, dodając kwasek cytrynowy, sól, pieprz, maggi oraz cukier ( proporcje
wg własnego uznania ). Kilkanaście minut smażenia na dużym ogniu, następnie
kilkanaście minut już pod przykryciem na delikatnym ogniu - mniam mniam :)

Pzdr
Jacek Szczecin

1. Data: 2004-10-03 18:35:02

Od: "Bozenka" <b...@s...pw.edu.pl.terefere> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> wrote in message
> Zazwyczaj przyrzadzam brukselke z wody, z bulka tarta. Macie jakies inne
> pomysly? Moze jakas salatka albo zapiekanka?

Aniu, a probowalas moze juz zupe-krem Ramzesa, co to kilka lat temu furore
robila na grupie?

"Dziś podaję przepis na zupę krem z brukselki z curry. Niezbyt dokładny
wagowo ale wszystko robię na oko.

10-15 dkg boczku chudego ( w orginalnym przepisie był bekon- za drogi)
ok. 80 dkg ziemniaków
wywar z rosołu ( ja robię go z kostki Knora) ok 1l
2 opakowania brukselki mrożonej ( jak ktoś ma czas 1 kg świeżej-ale to
obieranie!!!)
2 łyżki curry ostre ( może być wersja z łagodnym dla delikatnego
podniebienia)
sól, pieprz do smaku
2-3 łyżki śmietany

Boczek pokroić w kostkę i usmażyć w garnku - zeszklić, dodać pokrojone w
kostkę ziemniaki i curry,chwilę podsmażyć, nie za długo bo curry staje się
gorzkie.dolać rosół.Gotować aż ziemniaki będą pół- miękkie, dodać brukselkę,
gotować do miękkości. Zupę zmiksowć najlepiej robotem ręcznym, jak ktoś lubi
może przetrzeć.Dodać śmietany,doprawić soląi pieprzem.Dosalam na końcu bo,
po pierwsze knor jest dość słony a poza tym, ja dodaję w trakcie gotowania
vegetę.
Podaję z groszkiem ptysiowym, ale całkiem dobrze pasuje grzanka z czosnkiem.
Zupa ma być gęsta.Smacznego!
Zupka cacy- ulubiona mojego zięcia a to najwyższy sędzia.
Ramzes :))))"

Bozenka z Wilna :)
sloneczna miodzio dziewczyna

Re: mrożenie kukurydzy z puszki???
Czas na kiszenie kapusty???
Powidla dyniowo -jablkowe lyb dynia + dowolny owoc.
chałwa
Biała czekolada