Czas na kiszenie kapusty???

1. Data: 2004-10-02 08:17:02

Temat: Czas na kiszenie kapusty???
Od: "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zabieram się do kiszenia kapusty i jak zawsze co roku nie pamiętam ile soli
muszę dodać:)
W związku z tym że już mam wszystko przygotowane, prosiłbym o szybką
odpowiedź, ile łyżek stołowych na 5kg kapusty należy dodać aby czasem mi to
za słone nie wyszło:) Coś wygooglować nie mogę, znalazłem że na 5kg potrzeba
około 90gr ale ile to jest na w/w łyżki ???

Dzięki z góry
Jacek Szczecin

1. Data: 2004-10-02 19:50:08

Temat: Re: Czas na kiszenie kapusty???
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> [...]
> mi to za słone nie wyszło:) Coś wygooglować nie mogę, znalazłem że na
> 5kg potrzeba około 90gr ale ile to jest na w/w łyżki ???

===
Proporcja 90g na 5kg jest bardzo dobra. 100g to już ciut za dużo, choć wiele
przepisów tak właśnie podaje.

Dawkę soli trzeba odmierzyć precyzyjnie. Nie radzę więc robić tego łyżkami.

Najpierw ważę już poszatkowaną kapustę. Siekam 20kg - taki mam gar. Potem
idę obok, do sklepu i proszę o odważenie 36dkg soli. :-) Dokładnie i bez
ryzyka.

waldek
===

Powidla dyniowo -jablkowe lyb dynia + dowolny owoc.
chałwa
Biała czekolada
Jak kurczak to kurczak :))
Kalmary