Pomysły na bób ?

41. Data: 2005-07-08 07:58:51

Temat: Re: Pomysły na bób ?
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Akurat slimakow w tapasach nie jadlem. Ale powiedzmy, ze to w sumie sa
> takie zakaski i trzeba tego zamowic duzo, zeby sie jakos najesc. W
no tapas to są zakąski. Jak ja tam byłem w 1995 roku, to ceny były
wyjątkowo nieturystyczne (poza sezonem, oprócz tego jeżdżą tam przede
wszystkim tambylcy), jakieś 100-200 pesetas za porcję. 4 porcje na ryło
to w sam raz, by się najeść.
W 2002 te same tapas kosztowały od 4EUR w górę @#!$@#

> sumie raz poszedlem na tapasy. Natomiast oni maja jakas szajbe na
> punkcie tluszczu maczanego w tluszczu, doprawionego smazonymi
> ziemniakami.
ziemniaki niekoniecznie ;-) A co do tłuszczu to masz rację, dużo tego
dają. W sklepach masz zresztą "rodzinne" porcje tego oleju: kanistry po
5-10-20 litrów. Co ja się naszukałem, by kupić małą butelkę na 2
tygodnie, to moje.

> A ta paella nie zachwycila mnie (knajpa byla Ok). Owszem morskie
> robaki wporzo, ale poza tym takie sobie.

paella jak bigos, wszystko zależy od kucharza. Ja jadłem wspaniałą
paelle, ale w Berlinie na otwarcie firmy kumpla. Robił to jego kumpel,
który na tą okazję przyjechał z Hiszpanii. W samej Hiszpanii jadłem
dobrą w Andaluzji, w knajpie oddalonej od centrów turystycznych.
Próbowałem też w okolicy naszego mieszkania (Algarrobo Costa, niedaleko
Malagi), ale tamtejsza kuchnia jest nastawiona na angielskich turystów
czyli neutralna w smaku. Jedyna knajpa ze strawnym jedzeniem to indyjczyk.

Waldek

42. Data: 2005-07-08 08:24:03

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal(a):

> [...]
>wyjątkowo nieturystyczne (poza sezonem, oprócz tego jeżdżą tam przede
>wszystkim tambylcy), jakieś 100-200 pesetas za porcję. 4 porcje na ryło

Nooo, wydalismy na łeba chyba po 15 czy 20 Euro (z winem) i nie
przypominam sobie bym sie najadl...

>ziemniaki niekoniecznie ;-)

Oj, koniecznie ;--). Smazone ziemniaki to wlasciwie jedyny dodatek u
nich do glownego dania. Nie mozna zamowic ani gotowanych ziemniakow
ani ryzu, itd.

>A co do tłuszczu to masz rację, dużo tego
>dają. W sklepach masz zresztą "rodzinne" porcje tego oleju: kanistry po
>5-10-20 litrów. Co ja się naszukałem, by kupić małą butelkę na 2
>tygodnie, to moje.

I to jest podobno dieta srodziemnomorska ;--)

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

43. Data: 2005-07-13 21:18:55

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):
[...]
> Próbowałem też w okolicy naszego mieszkania (Algarrobo Costa, niedaleko
> Malagi), ale tamtejsza kuchnia jest nastawiona na angielskich turystów
> czyli neutralna w smaku. Jedyna knajpa ze strawnym jedzeniem to indyjczyk.

A ja miałem wrażenie iż w hotelach i knajpach są jednak nastawieni na
Niemców.
;-)
Popatrz no pan.
:-O
pozdr. Jerzy

44. Data: 2005-07-14 07:59:39

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Waldemar Krzok napisał(a):
> [...]
>

> A ja miałem wrażenie iż w hotelach i knajpach są jednak nastawieni na
> [...]

Parę lat temu było tak, że wsio na zachód od Malagi było pod okupacją
brytyjską a na wschód niemiecką. Teraz się trochę wpływ Imperium na
wschód przesuwa ;-)
Jedna knajpa lekko pod Niemców tam ocalała, ale to jeszcze nie powód, by
tam jadać. Knajpy bardziej hiszpańskie są w głębi lądu (czyli
przynajmniej 3km od wybrzeża i nie w centrach kulturalno-oświatowych jak
Granada i podobne).

Waldek

45. Data: 2005-07-14 08:19:14

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal(a):

> [...]
>tam jadać. Knajpy bardziej hiszpańskie są w głębi lądu (czyli
>przynajmniej 3km od wybrzeża i nie w centrach kulturalno-oświatowych jak

Odnosnie restauracji: w zeszlym roku probowalismy znalezc w Berlinie
(Szarlotenburg) jakas restauracje z niemieckim zarciem. W obrebie tych
miejsc gdzie sie poruszalismy znalezlismy 0. Krolowaly wloskie,
tureckie, meksykanskie, chinskie.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

46. Data: 2005-07-14 09:08:36

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> [...]
> (Szarlotenburg) jakas restauracje z niemieckim zarciem. W obrebie tych
> miejsc gdzie sie poruszalismy znalezlismy 0. Krolowaly wloskie,

Charlottenburg.

Masz rację, dużo tego nie ma. Sam za niemiecką kuchnią w wykonaniu
restauracyjnym nie przepadam, ale parę znam. Trzeba było się zawczasu
zapytać, to bym dał współrzędne. Typowo berlińskie są w bocznych
uliczkach Kurfürstendamm, na przykład. Bawarskich jest więcej, ale
raczej w dzielnicy Mitte. Typowych knajp jest więcej, ale tam nie
dostaniesz prawie nic do żarcia, za to więcej do picia ;-)

Waldek

47. Data: 2005-07-14 09:11:21

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal(a):

>Charlottenburg.

Ale ja pisalem po polsku ;--)

> [...]
>raczej w dzielnicy Mitte. Typowych knajp jest więcej, ale tam nie
>dostaniesz prawie nic do żarcia, za to więcej do picia ;-)

Sie nastepnym razem odezwe w sprawie rekomendacji;--)

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

chwalę się :) marchewką
stara lodowka Siemens
maszyna do chleba i konfitury z truskawek...
panierka jak w KFC
Ciasto z kremem i truskawkami