Ponownie ptysie

1. Data: 2002-02-25 10:55:35

Temat: Ponownie ptysie
Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W weekend porwalem sie na smazenie ptysi (-siów), zgodnie z zaleceniami
Magdy Bassett (zwracam uwage na poprawnie zapisane nazwisko :)))).
No i faktycznie spuchły elegancko, ale jak dla mnie troche za bardzo oleju
sie opily. Nie mam pojecia czy tak byc powinno, czy ja cos przekombinowalem.
W kazdym razie, po upieczeniu kilku sztuk, reszte ciasta postanowilem
przeznaczyc na ptysie pieczone w piekarniku. Wyszly super, szczegolnie po
naszprycowaniu bita smietana i polaniu czekolada.
Mam pytanie - czy to ciasto musi byc takie maziowate - mialem powazne
problemy z uformowaniem z niego kulek, nie wspominajac o probach odlepienia
tego z lapek.
Pozdrawiam

Deuter

1. Data: 2002-02-25 11:21:31

Temat: Re: Ponownie ptysie
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Deuter <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a5d581$2h4$...@n...onet.pl...
> [...]
> Mam pytanie - czy to ciasto musi byc takie maziowate - mialem powazne
> problemy z uformowaniem z niego kulek, nie wspominajac o probach

hm, może dlatego, że takie ciasto zazwyczaj wyciaska się elegancko przez
szprycę?

Wkn

1. Data: 2002-02-25 11:31:34

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Deuter" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie - czy to ciasto musi byc takie maziowate - mialem powazne
> problemy z uformowaniem z niego kulek, nie wspominajac o probach
odlepienia
> tego z lapek.

Tak, to ciasto jest maziowate :-)). Ale cos ty robil z nim lapkami
???......a juz widze :-)), formowales kulki ;-))). To ciasto naklada sie
lyzka do woreczka foliowego, lub uzywa dwoch metalowych lyzek, jedna
nabierasz, druga zsuwasz. Proste :-))), potrenujesz i bedziesz mistrzem
ptysiowym :-).

Pozdr.
Adiola ( kocham ptysie ;-)) )

1. Data: 2002-02-25 11:40:30

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lyzka do woreczka foliowego, lub uzywa dwoch metalowych lyzek, jedna
> nabierasz, druga zsuwasz. Proste :-))), potrenujesz i bedziesz mistrzem

Faktycznie babralem sie w tym blocie lapami. Jakos nie wpadlem na pomysl
uzycia lyzki lub woreczka foliowego.
Dzieki za rade.
Inteligentny inaczej...
--
Deuter
d...@p...onet.pl

1. Data: 2002-02-25 11:51:03

Od: "Andzia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie martw sie nie jestes sam ,ja ostatnio robilam placuszki ziemniaczane
w przepisie nalezalo ziemniaki przecisnac przez praske,ktorej niestety nie
mam ,wiec postanowilam je zmiksowac
to co wyszlo niestety nie nadawalo sie nawet do stoczenia regularnej bitwy z
meżem(tak sie ciagnelo),a co dopiero do uformowania wyzej wspomnianych
kotlecikow

> Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Faktycznie babralem sie w tym blocie lapami. Jakos nie wpadlem na pomysl
> [...]

Kiełbasa polska
białka :-(
Re: Ciasto kruche - oczywiscie
[OT] W sprawie Felicji czyli Kasi