Pościta czyli ser z jablek-dlugie

1. Data: 2000-12-08 08:01:10

Temat: Re: Poocita czyli ser z jablek-dlugie
Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Tak dalas polskie znaki. W tm caly problem dla nas ktorzy nie maja tych
znakow.
Ja mam na ekranie "krzaki" w miejscu polski znakow :)))
z powazaniem
Ania

1. Data: 2000-12-08 08:05:15

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Niezupelnie. Dal przykladu skopiuje to co ja widze na swoim ekranie
"> WeY jabłek kwaskowatych czyli wcale kwaonych, ułóż je na blachach do
> pieca tak gorącego aby się mogły upiec, upieczone porozżynaj potrzyj
> wałkiem w czystym naczyniu, kiedy już będą dobrze przetarte znowu je"
tak to wyglada :)))))

1. Data: 2000-12-08 13:08:12

Temat: Pościta czyli ser z jablek-dlugie
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze kogos zainteresuje-znalazlam sympatyczny przepis kuchni
staropolskiej- podawany przez nadwornego kucharza St.A.Poniatowskiego

Podaje wg pisowni oryginalnej :

Weź jabłek kwaskowatych czyli wcale kwaśnych, ułóż je na blachach do
[...]
ugodzisz do smaku weźmiesz się do jej pieczenia w sposób następujący:
najprzód pokleisz formy z tęgiego papieru wielkie na dwa cale
głębokości, w tym sposobie jak się do biszkoptów używają, nałóż w nie
takowej marmulady na pół cala grubości wsadź w piec ( który tyle gorący
być powinien siła zwykł być po upieczeniu chleba ) a gdy nałożona w
formach marmulada stężeje w piecu, wyjm ją z pieca i nakładź na tę
stężałą świeżej znowu na pół cala i znowu ją w pic wsadzisz, co tak

1. Data: 2000-12-08 14:02:57

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-12-08 14:10:47

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-12-08 14:16:43

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

Przypomina mi to przepis amerykanski (nie twierdze, ze pochodzenia
oryginalnie amerykanskiego, ale tu poznany-stosowany) na apple butter,
czyli rodzaj powidel jablkowych, ciemnych, gestych, i smaczniutkich.
Wlasnie przecier jablkowy zapieka sie w piekarniku, az zgestnieje, kolo 2
godzin na srednia blaszke (nie robilam sama, ale mam gdzies przepis). Na
pewno Amerykanie sciagneli przepis od Polakow.:-)
Pozdrawiam
Agnieszka
--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-12-08 14:19:59

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik fghfgh <a...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> Moze kogos zainteresuje-znalazlam sympatyczny przepis kuchni
> staropolskiej- podawany przez nadwornego kucharza St.A.Poniatowskiego
> Podaje wg pisowni oryginalnej :
> WeY jabłek kwaskowatych
wlacz sobie kodowanie: srodkowoeuropejski (windows)
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2000-12-08 14:27:20

Temat: Re: Pościta czyli ser z jablek-dlugie
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

stężałą świeżej znowu na pół cala i znowu ją w piec wsadzisz, co tak

1. Data: 2000-12-08 15:09:09

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ze
> mnie laik informatyczny niestety :(
> WeY jabłek kwaskowatych czyli wcale kwaonych, ułóż je na blachach do
jako srodkowoeuropejski (windows) tak,
jak chcesz pisac z polskimi literami to pisz w srodkowoeuropejski (ISO).
podr. Jerzy
PS
chociaz wiekszosc chyba woli pisanie polskawe.

1. Data: 2000-12-08 15:12:08

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> jak chcesz pisac z polskimi literami to pisz w srodkowoeuropejski (ISO).
> podr. Jerzy
> PS
> chociaz wiekszosc chyba woli pisanie polskawe.

wrrrrrrrrrrrrr... przeciez zmienialam na srodkowoeuropejski!!
:(
Co ja robie zle?
no nic-na razie bede pisac bez polskich znaczków i zaczekam az mi ktos pomoze
zmienic poprawnie
pozdrawiam
agi

oddam kotki...
dam prace !!!
GDZIE TEN DOMEK Z PIERNIKA?
pyszny sernik bez pieczenia (milion kalorii)
Pierniczki raz...