Posłanka prosi: Pozwólcie nam umrzeć

11. Data: 2010-01-26 10:54:08

Temat: Re: Posłanka prosi: Pozwólcie nam umrzeć
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:hjmgfq$djd$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czuję się doskonale. Z mojego punktu widzenia to drobna uprzejmość.
>
> To co mi nie pasuje, to "przypierdalanie się".
> Z tym owszem, mam problemy.

Zapytam więc wprost. Twoim zdaniem przypierdoliłem się do Ciebie za
odpisanie cebkowi nad cytatem ?

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

12. Data: 2010-01-26 11:13:22

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapytam więc wprost. Twoim zdaniem przypierdoliłem się do Ciebie za
> odpisanie cebkowi nad cytatem ?
>
> Na post po zbóju zaprosił
> P.D.
Owszem.
Czepliwi jesteście, razem z Ajchą.

MK

13. Data: 2010-01-26 11:18:30

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem jeszcze.
>
> Skłaniam się o wiele bardziej ku temu, aby człowiek miał prawo
> do podjęcia takiej decyzji i zrealizowania jej bez konsekwencji
> prawnych.
>
> --
> CB

Mam chyba podobnie.
Tzn, chciałabym mieć do tego prawo.
Ale znowu po rozmowie z kimś naprawdę mądrym i rozważnym.
Bo zawsze można wyobrazić sobie podjęcie decyzji w wyniku jakiegoś
chwilowego zachwiania, dołu, zjazdu. Stąd koneiczność takiego
zabezpieczenia.
Pytanie tylko, kto wziąłby na siebie taką odpowiedzialność.

MK

PS. Trochę jak właściciel psa, który godzi się na uśpienie zwierzaka dla
jego dobra i wcale nie jest to dla niego łatwe. Ostatnio wydaje mi się, że
zwierzaki mają nie tylko lepszą opiekę medyczną niż ludzie, ale też opieka
ta jest bardziej miłosierna niż "nasza" medycyna.

14. Data: 2010-01-26 11:26:11

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sty, 23:09, "cbnet" <c...@n...pl> wrote:
> <<... Umieranie jest częścią życia, to ostatni jego akt - mówiła w szkockim
> parlamencie cierpiąca na chorobę Parkinsona posłanka, zgłaszając projekt
> ustawy o legalizacji eutanazji.
> Jeśli akceptujemy odpowiedzialność za to, jak żyjemy, to nie wiem, dlaczego
> mielibyśmy stawiać jakieś granice dotyczące tego, jak mamy umierać - mówiła
> w zeszłym tygodniu 67-letnia Margo MacDonald. <<

Z racji bycia jednym z najmlodszych potomkow rodzin
obojga rodzicow, dane mi bylo odprowadzac wielu
odchodzacych, z rodzicami wlacznie. A ze to pokolenie
przedwojenne, wschodnie, typu: gniotsia nie lamiotsia,
srednia wieku umierania siega 85 lat.
Wiec po drodze: wszystkie mozliwe choroby biezace,
typu grypa, zapalenie oskrzeli, pluc czy nerek.
Znakomita wiekszosc przewleklych. Final tragiczny;
z reguly totalne wyniszczenie organizmu nowotworem
lub powolne gasniecie w wyniku niewydolnosci krazenia.

Po latach sni mi sie blaganie mojego ojca:
Haniu, zrob cos.
Wbite w moja reke paznokcie mamy, ktora
juz nawet nie miala sily mowic.
Ostatnie slowa niedawno zmarlej cioci:
Haniu, tak strasznie boli, juz nie daje rady.

Czy na tym ma polegac humanitaryzm naszej
cywilizacji?
Na sztucznym przedluzaniu cierpienia?
Przy pelnej swiadomosci na temat nieuchronnej i rychlej
smierci osobnika, ktorego jedynym pozywieniem jest
narkotyk przeciwbolowy i glukoza, bo niczego innego
wyniszczony organizm juz nie przyjmuje?

Czy mamy prawo pomoc takim ludziom w odejsciu?

A czy mamy prawo NIE POMOC??

Sztucznie podtrzymywane zycie.
Wiec smierc tez moze byc sztuczna.
Tak?
Czy nie?

Jestem za zalegalizowaniem eutanazji.

15. Data: 2010-01-26 11:34:01

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akurat w mojej rodzinie już 3-y osoby zmarły na raka.
Zdarzają się bardzo szczególne okoliczności, które powodują,
że życie człowieka staje się dla niego udręką nie do zniesienia.

Dlaczego człowiek miałby być zmuszany do doświadczania
ekstremalnego i narastającego cierpienia?

Niektórzy oczywiście uważają, że wiedzą dlaczego.
Jakoś im nie wierzę.

--
CB

16. Data: 2010-01-26 11:36:38

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem jeszcze.
>
> Skłaniam się o wiele bardziej ku temu, aby człowiek miał prawo
> do podjęcia takiej decyzji i zrealizowania jej bez konsekwencji
> prawnych.

To macie z Hanką podobne doświadczenia.

Mnie zostaje tylko to rozumieć, i nie rozumieć bezsensownego przedłużania
cierpienia.

MK

17. Data: 2010-01-26 12:02:51

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Owszem.
> Czepliwi jesteście, razem z Ajchą.

Gdyby moją intencją było przypierdolenie się, to bym Cię własnie dobijał -
bo leżysz na łopatkach w temacie "drobnej uprzejmości".

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

18. Data: 2010-01-26 12:03:17

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 26-styczeń-10, gdy Hanka wymamrotał:

> Jestem za zalegalizowaniem eutanazji.

boisz się, że będziesz cierpieć?

19. Data: 2010-01-26 12:05:25

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby moją intencją było przypierdolenie się, to bym Cię własnie dobijał -
> bo leżysz na łopatkach w temacie "drobnej uprzejmości".
>
> Na post po zbóju zaprosił
> P.D.

O matko....
A ja myslałam, że ty jakiś sensowny jesteś, tylko dzisiaj masz humorki....
No tak...
To by było na tyle.
Pa

MK

20. Data: 2010-01-26 12:06:22

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
>A był to 26-styczeń-10, gdy Hanka wymamrotał:

> boisz się, że będziesz cierpieć?

Każdy chyba sie boi (poza nielicznymi entuzjastami).
A cierpienie innych potrafi boleć nawet bardziej.

MK

Kto tu jest kim? "KIM"...?
Psy... - hol - ogia
Jak się to nazywa?
Pytania na które też nie znam odpowiedzi.
Popsychologujmy o fobijkach