Mala prosba do Wenzy

21. Data: 2001-10-09 05:12:54

Temat: Re: Postawa roszczeniowa
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej naglasniac w mediach :-)

pozdr.
Arek
_____________________
Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnują budżet RP.
(C)Pearl

22. Data: 2001-10-09 09:36:56

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Przybysz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pewno by się wzburzyło, że "sąsiad jest na wózku, to ma darmowy
> Internet, a ja muszę płacić, bo jestem zdrowy".
> No i kto by to wszystko finansował, skoro i tak brakuje dla nas
> pieniędzy?
> Gdzie to skierować? Myślę, że najlepiej do prasy i do rządu.
> TVP i tak ma nas gdzieś, TPSA tak samo, to oni raczej nie zwrócą uwagi
> na nasze prośby. Natomiast prasa może to odpowiednio nagłośnić, a do
> rządu należałoby wysłać coś w rodzaju gotowej ustawy, którą mogliby
> rozpatrzyć. Oczywiście ta propozycja ustawy musiałaby być podpisana

To ja za jakiś (niedługi) czas coś wysmażę i podeślę Wam do oceny, i co z
tym dalej robić. Mam takie wrażenie, że dobrze, gdyby to zaistniało jako
prosta strona internetowa. Do... niedzieli? ;-)
Pozdrawiam
Lech

23. Data: 2001-10-10 12:37:00

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Markiewicz napisał(a):

> Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w
> wiadomości news:3BBF01B4.E5DBF362@proinfo.pl...
> czy nas i
> internet z
>
> Otoz to - pomoc zdobyc prace i dalej niech ich bedzie stac na placenie
> z wlasnej kieszeni. Ale najpierw niektorym (wiekszosci) trzeba pomoc na
> starcie.
> Trzeba miec wedke zeby lowic ryby.

Zgadza się - dlatego to musi być o wiele szersze uregulowanie niż tylko
internet i dostęp do niego, czy sdama regulacja rahabilitacja i zatrudnienie
bez całej gamy rozwiązań od startu (urodziń lub wypadku) po edukację ...

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

24. Data: 2001-10-10 12:40:55

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf napisał(a):

> [...]
>
> [...]
>
> Zgadzam sie z Jackiem. Panstwo nie powinno byc w zadnym wypadku fundatorem,
> bo od tego to sa fundacje. Dzialanie Panstwa powinno tworzyc warunki.
> Powinno prowadzic polityke umozliwiajaca wyrownujaca ON dostep do rynku
> pracy. Kiedy dojdzie do tego ze bezrobocie ON zrowna sie z bezrobociem wsrod
> osob zdrowych (najlepiej jak najnizsze) wtedy powiem ze dzialania Panstwa
> ida w dobrym kierunku.
>
> Internet za darmo ? a co dalej ?
> telefony za darmo ?, kablowki za darmo ?, komputery ?, itd, itd....

Dokładnie tak, a ja bym krzyknął: A DO ROBOTY !!!! :-)
Ale tutaj tylko odpowiednia polityka co do całości może przyniueść efekty.
A swoją drogą po zaprzysiężeniu Sajmu jak się utworzą komiskjie w tym i do
spraw osób niepełnosprawnych przydałoby się przypomnieć czy to Pani Posłance
Filek
czy P. Poslowi Kobielkuszowi o naszy spotkaniach czy to w
Ustroń 2000 czy Ustroń 2001. Sadzę że to najefektywniejsza droga.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

25. Data: 2001-10-10 12:50:30

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"news.tpi.pl" napisał(a):

> Cały czas mam dziwne wrażenie, że mówimy o niepełnosprawnych żyjących w
> mieście. Naprawdę jestem ciekawa, ile spośród osób piszących na grupie
> mieszka na wsi.
> Jacek- to wszystko racja , o czym piszesz i ja też to rozumiem, ale nie
> zapominaj o tych inwalidach, upośledzonych, niewidomych itd. mieszkających
> na wsiach na Mazurach, gdzie często nie ma szkoły, sklepu, a co dopiero
> kawiarni, teatru, kina. A takich wsi są tysiące. Mówię o tym z własnego
> doświadczenia, bo z upośledzonymi pracuję 11 lat. Tam nie ma nawet chodnika,
> żeby wyjechać wózkiem na ulicę.

Właśnie - nawet nie ma chodnika, i o to chodzi, żenby Państwo mało taką
politykę aby byl chodnik, aby Niepełnosprawny mógł swobodnie poruszać sie
po okolicy. Ale też o to - aby ten niepełnosprawny był wykształcony i mógł
pracować ( wiem że internet znakomicie pomaga - sam z tego korzystam i płacę
za to ). Ale internet to tylko wąska dziedzina a taki niepełnosprawny musi
sam pójść do lekarza, do przychodni, musi z czegoś żyć i coś umieć w życiu
robić.

Nie wyobrażam sobie osoby 24 godziny przy kompuyterze bo ma internet i nic
więcej.

> W moim miejscu zamieszkania realizowany jest
> doskonały projekt obejmujący te upośledzone dzieciaki różnymi formami zajęć.
> Jednak, o ile państwo jeszcze pochyli się nad dzieckiem, to dorosły inwalida
> budzi raczej niechęć niż chęć pomocy. Dla takich, naprawdę odciętych od
> normalnego świata, ludzi, Internet jest często wielką szansą. Jeśli ktoś
> twierdzi, że takiego świata w Polsce nie ma, to znaczy, że nigdy poza
> miastem nie był. A jeśli był na wsi, to nie dziwiło go to, że wcale tam nie
> ma niepełnosprawnych- a oni siedzą w domach.

Jest szansą, ale to musi być z całą otoczką, bo co z tego że dam mu komputer
i internet jak to dla niego nie będzie przysłowiową wędką.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

26. Data: 2001-10-10 12:59:07

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

WM napisał(a):

> Zgadzam sie z Toba, Krzysztofie.
>
> ***
>
> No a jesli ma sie juz te wedke i wie sie nawet, jak lowic, a nie ma sie sily
> samemu utrzymac tej wedki?

Wiesz, trzeba taką wędkę dać aby miało się siłę ją utrzymać i poderwać tą rybkę.

Tutaj jest jeszcze jedno o czym zapominamy, doradztwo zawodowe - w 4 klasie
liceum
dzięki takiemu doradzwu pokazano mi że taki a taki zawód mogę wykowywać i w tym
kierunku się uczyć.

> ***
>
> Internet to biznes - ktos musi placic, aby zarobic mogl ktos.

Dokładnie tak

> ***
>
> Niepelnosprawni!
> Zachowajcie postawe roszczeniowa do godnego zycia!

I do roboty bo:

27. Data: 2001-10-10 21:12:31

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni napisali:

> Internet za darmo ? a co dalej ?
> telefony za darmo ?, kablowki za darmo ?, komputery ?, itd, itd....

Internet ma być katalizatorem dla gospodarki a nie
przedsięwzięciem przynoszącym prosty dochód
wybranym - już nie państwowym firmom (TPSA).

Obecnie najlepszym rozwiązaniem sprzyjającym udostępnianiu
i zapoznawania z internetem ON jakie widzę to wszystko co
jest związane z węzłami dostępowymi IdN.

W przyszłym roku na pieniądze od państwa na ten cel
chyba nie ma co liczyć. Nie chcę mówić za innych ale
w minionym okresie PFRON jeżeli nie zaszkodził to nie
pomógł. Fundacje S.Batorego, FPMiINR - więcej
zrobiły w minionych latach w zakresie internetyzacji
niepełnosprawnych niż dotychczasowe władze PFRON-u!

Jestem głęboko przekonany że z czasem niepełnosprawny
będzie otrzymywał pieniądze (ryczałt) na wyrównanie szans.
Znikną te "ulgi" bo przynoszą coraz mniej dobrego a są
przyczyną wielu nieporozumień. ON będzie mógł wydać
pieniądze zgodnie ze swoimi indywidualnymi potrzebami
na telefon, na internet czy też odłożyć na zakup nowszego
komputera

Chętnie podpiszę się pod takim apelem bo dodatkowych działań
w zakresie upowszechniania internetu wśród ON nigdy za wiele.

Marian L
PS. Rekordem świata będzie gdy w chwili przystąpienia
do UE będzie tam obowiązywać dyrektywa o "ulgach"
w dostępie do internetu dla ON, a u nas w kraju ten
problem będzie już rozwiązany w sposób korzystny
dla wszystkich :-)).

28. Data: 2001-10-10 21:13:53

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ;-))
Szanowny "Jacek Kruszniewski" napisał :

> Dokładnie tak, a ja bym krzyknął: A DO ROBOTY !!!! :-)
> Ale tutaj tylko odpowiednia polityka co do całości może przyniueść efekty.

To jest doskonała prawda :-))

> [...]
> czy to Pani Posłance Filek czy P. Poslowi Kobielkuszowi o naszy
> spotkaniach czy to w Ustroń 2000 czy Ustroń 2001. Sadzę że to

Tutaj trochę inaczej to widzę. Problemy ON należy sygnalizować
posłom w Waszych okręgach wyborczych! Oni chętnie rozmawiają.
Wszyscy posłowie mają swoje biura poselskie, mają dni przyjęć
wyborców. Dodatkowo jeżeli w trakcie takiej rozmowy zasygnalizujecie
swoją pomoc np. w zrobieniu strony www posłance czy posłowi
(a nie mają oni znajomego informatyka) no to lepiej i szybciej
zrozumieją o co nam chodzi.
Posłanka Filek i posłowie Kobielusz oraz Szwarc byli na
spotkaniach w Ustroniu, znają nasze problemy na tyle na ile
potrafiliśmy je przedstawić - na pewno nas nie zawiodą.
Jednak pozostało jeszcze co najmniej 228 posłów którym
warto przedstawiać punkt widzenia ON.

Z pozdrowieniami

Marian L

XXI wiek szansa dla niewidomych