Re: Postulat o krągłych łydeczkach

From: vonBraun <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Postulat o krągłych łydeczkach
Date: Fri, 07 Jan 2011 00:38:50 +0100
<ifvapp$d8f$1@news.onet.pl> <4d238a4b$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
<s2ea8m7ocxek.1v64yxyshwhm5$.dlg@40tude.net>
<4d24e62a$1$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<1hcq6kabqb5aa$.1r04dhtvxdfqt$.dlg@40tude.net>
<ig2vtl$sso$1@inews.gazeta.pl>
<1jteec0bgjoxy$.1e2lt9rknk0a$.dlg@40tude.net>
<ig4p7e$psv$1@inews.gazeta.pl>
<173k00tjbzr3i.1d0736e1d6hwu$.dlg@40tude.net>
<4d260737$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<18zv959lx3njw$.pt49eubgn9w1$.dlg@40tude.net>
<4d260c64$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@4...net>
<4d260f93$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@4...net>
<4d261ac0$1$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<ig565o$be8$1@inews.gazeta.pl> <ig56sb$39f$1@mx1.internetia.pl>
<ig56qf$be8$2@inews.gazeta.pl> <ig5h4m$tj0$1@news.onet.pl>
<ig5hhd$jl8$1@inews.gazeta.pl> <ig5is6$3bt$1@news.onet.pl>

Chiron wrote:

> Użytkownik "vonBraun" napisał w wiadomości grup

> Hmmm, ale na prezerwatywy podobno się nie zgadza jak mi ktoś oświecony
> ostatnio tłumaczył.
> A NA PEWNO nie zgadzał się przez ostatnie kilkadziesiąt lat - czyli
> odkąd pamiętam.
> Dlaczego?
>
> To nie takie proste. Kościół mówi do wszystkich.
To nie odpowiedź na moje pytanie.

> I trudno mówić tak,
> żeby zrozumiał każdy...Wiesz- pierwszy z brzegu przykład: małżeństwo,
> mężczyzna ma żółtaczkę zakaźną (znana mi sytuacja). Jest już na tyle
> zdrowy, że w zasadzie nie zaraża...w zasadzie. Może zarazić przez krew-
> np podczas stosunku. Lekarz mu powiedział, że jeszcze przez kilka
> miesięcy (sic!) nie powinien tego robić albo przynajmniej powinien
> używać prezerwatywy. Mam takie przekonanie, że Kościół w tym jednym
> wypadku by się zgodził. Tylko jak to widzisz Ty? Jakby Kościół miał to
> ogłosić?
To szczególna sytuacja, jest oczywista i nie o tym pisałem - rozmywasz.

> Ma głosić, że prezerwatywy znacznie przyczyniają się do
> uprzedmiotowienia relacji kobieta- mężczyzna,
To jest na temat (por na końcu powtarzam to pytanie)

> i jednocześnie ogłosić
> listę wyjątków?! Naprawdę sobie to wyobrażasz?! Przecież wtedy ta lista
> wyjątków zaczęła by liczyć tysiące "wyjątków":-) Ilu ludzi by to
> zrozumiało?

Przecież nie piszę o wyjątkach - nie uda ci się w dyskusji ze mną
zboczyć z tematu.

> Dosyć podobnie jest z eutanazją: epatuje się ludzi sytuacjami, które
> zdarzają się w skali świata raz na 10 lat- przedstawiając je jak coś
> powszechnego. Gdyby KRK oficjalnie zgodził się na eutanazję w takiej
> jednej sytuacji- nie potrafił by już wytłumaczyć, że w pozostałych
> wypadkach to on jest eutanazji przeciwny.
Nie piszę o eutanazji tylko o prokreacji - weź się w garść i pisz na temat.

> Jeśli więc np ktoś wyzna przy spowiedzi, że w takiej sytuacji (choroba)
> używał prezerwatyw z żoną- to raczej ksiądz ie będzie z tego robił
> problemu.
Nie piszę o OCZYWISTEJ DLA WSZYSTKICH sytuacji choroby.

Ponieważ próbujesz rozmywać i unikać odpowiedzi napiszę jeszcze raz tu
aby utrudnić ci ten proceder:

Napisałem że:

vB:
" z katolickiego punktu widzenia, stosunek musi służyć
prokreacji."

Ghost napisał, że to nieprawda. Poprosiłem o wyjaśnienie.

Odpisujesz:

Więc pytam:
> [...]
> ostatnio tłumaczył.
> A NA PEWNO nie zgadzał się przez ostatnie kilkadziesiąt lat - czyli

/pomińmy sytuacje choroby, żółtaczki i eutanazję - są szczególne -
oczywiście że każdy normalny kościół zdodzi się na stosowanie
prezerwatywy jako LEKARSTWA. D_O_B_R_Z_E??????/

Jedyne na temat było:
> Ma głosić, że prezerwatywy znacznie przyczyniają się do
> uprzedmiotowienia relacji kobieta- mężczyzna,

Więc teraz JA SIĘ PYTAM:

Dlaczego prezerwatywa przyczynia się do uprzedmiotowienia relacji między
kobietą a mężczyzną a "Kalendarzyk" NIE??????

pozdrawiam
vonBraun