Poszukuje dobrej stefanki.

1. Data: 2000-12-28 00:33:18

Temat: Poszukuje dobrej stefanki.
Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow.
Czy zna ktos moze przepis na dobra i prawdziwa stefanke? Za odpowiedz z gory
dziekuje.

1. Data: 2000-12-28 21:14:23

Temat: Re: Poszukuje dobrej stefanki.
Od: "Coren" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!

Nie wiem czy chodziło o przepis na "ciasto Stefania"?
Podaję przepis

Składniki:
1 litr mleka
1 szkl. cukru
1 kostka margaryny
1 szkl.kaszy manny
2 łyżki kakao
5 paczek herbatników

Sposób:
Mleko, margarynę i cukier zagotować.Następnie wsypywać kaszę mannę po trochu
ciągle mieszając,chwilę gotować do momentu,aż zgęstnieje.Następnie wsypać
kakao i wymieszać dobrze.
Na blachę wyłożyć herbatniki,na herbatniki wylać gorącą masę.Na masę ułożyć
herbatniki lekko dociskając.
Polać polewą czekoladową i poypać kokosem lub bakaliami.
Odstawić do ostudzenia.
Smacznego

Katarzyna

1. Data: 2000-12-29 16:06:46

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Coren" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!!
>
> Nie wiem czy chodziło o przepis na "ciasto Stefania"?
> Podaję przepis

[przepis]
> Smacznego
>
> Katarzyna
Dzieki

Niestety, ale nie.
Stefanka to takie ciasto zlozone z warstw.
Z tego co wyczulem to:
warstwa ciasta, warstwa jakiegos kremu i wartstwa marmolady lub, jak
slyszalem od kogos, miodu. Warstwy sa cienkie i zbite.
Sprzedaja stefanke w cukierniach. W Leclercu (w Lublinie) udalo mi sie kupic
placek czeski, ktory byl bardzo do stefanki podobny.
Moze ktos wie o co mi chodzi i zna przepis.

1. Data: 2000-12-30 04:15:41

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Kefir (P.L.) <k...@i...pl> wrote in message
> Witam wszystkich grupowiczow.
> Czy zna ktos moze przepis na dobra i prawdziwa stefanke? Za odpowiedz z
gory
> dziekuje.

Podaje przepis na Tort Stefanke, ktory znalazlam w moim starym zeszycie z
przepisami.
Niestety nigdy nie pieklam tej Stefanki :(((

Ciasto :
6 jajek
2/3 szklanki maki ziemniaczanej
6 lyzek cukru
4 lyzki maki pszennej
2 i 1/2 lyzki masla
cukier waniliowy

Masa:
4 zoltka
15-25 dkg sproszkowanej czkolody moze byc chyba tabliczka mlecznej czekolady
15 dkg cukru pudru
45 dkg masla

polewa czekoladowu do polania

3 duze blachy wylozyc pergaminem i posmarowac maslem

Jaja ubic z cukrem, dodac make pszenna i ziemniaczana, nastepnie
cukier waniliowy i stopione maslo.
Cisto podzielic na 3 czesci. Upiec na zloty kolor. Ostudzic i przekroic
kazdy placek na pol
aby powstalo 6 rownych kawalkow

Przygotowac mase: Rozpuscic czekolade, Zoltka utrzec z cukrem do bialosci
dodac stopiona czekolade i wymieszac. Utrzec maslo i polaczyc z masa
czekoladowo-zoltkowa.
Przelozyc ciasto przygotowanym kremem. Tort oblac polewa czekoladowa i
ozdobic
migdalami lub orzechami
Tyle :))
Moze dobre, powodzenia!!!
Ania

1. Data: 2000-12-30 12:40:56

Od: "Justina" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kefir (P.L.)" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

/
>. W Leclercu (w Lublinie) udalo mi sie kupic
> placek czeski, ktory byl bardzo do stefanki podobny.
> Moze ktos wie o co mi chodzi i zna przepis.

Witam!
Czy placek czeski to to samo co ciasto czeskie? Z opisu wygląda podobnie.
Ciasto czeskie to trzy placki zdaje się, że biszkoptowe, przełożone kremem,
to wszystko polane czekoladą. Nie ma w tym marmolady. Nie jest to Stefanka.
Zdaje się, że mam gdzieś przepis. Jesli chcesz, to poszukam.
Pozdrowionka.
Justina.

1. Data: 2000-12-31 00:55:41

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Czy placek czeski to to samo co ciasto czeskie? Z opisu wygląda podobnie.

Nie mam pojecia.
Ale jesli chcesz, to podziel sie przepisem.

> [...]
Stefanka.
> Zdaje się, że mam gdzieś przepis. Jesli chcesz, to poszukam.

Konserwacja korka
Angostura
Dzięki Wam zrobiłam furrorę.............
A PO Świętach
Dzięki