Poszukuję róż odmian "Rosa penzaceana"

1. Data: 2006-09-27 21:56:17

Temat: Poszukuję róż odmian "Rosa penzaceana"
Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zdobyć i założyć uprawę róż odmiany "Rosa
penzanceana" (Rosa eglanteria x Rosa foetida) w jej różnych odmianach
ozdobnych, lecz w internecie brak nawet informacji, nie mówiąc już o
ofertach.
Będę wdzięczny za pomoc w jej zdobyciu.

2. Data: 2006-09-28 08:00:14

Temat: Re: Poszukuję róż odmian "Rosa penzaceana"
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> penzanceana" (Rosa eglanteria x Rosa foetida) w jej różnych odmianach
> ozdobnych, lecz w internecie brak nawet informacji, nie mówiąc już o

Gdzie przeczytałeś,że taka róża istnieje?Jakie ma zalety?
Przejrzałem kilka książek, żadnego śladu.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-09-28 11:11:31

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "filozofik" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> penzanceana" (Rosa eglanteria x Rosa foetida) w jej różnych odmianach
> ozdobnych, lecz w internecie brak nawet informacji, nie mówiąc już o

Marne szanse, chyba że w jakiejś specjalistycznej szkółce na wyspach.

Pozdrawiam
Baśka

4. Data: 2006-09-28 11:14:36

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie przeczytałeś,że taka róża istnieje?Jakie ma zalety?
> Przejrzałem kilka książek, żadnego śladu.

Istnieje, istnieje :) Stara krzyżówka rodem z Anglii.

Pozdrawiam
Baśka

5. Data: 2006-09-28 17:36:25

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Marne szanse, chyba że w jakiejś specjalistycznej szkółce na wyspach.

Szukam róży pomarszczonej o dużych czarnych owocach.
Pozdrawiam.mirzan

6. Data: 2006-09-28 17:36:57

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jej zalety to pachnące jabłkami liście jak u eglanterii
(rubiginosy), ale mniej intensywnie i różnorodność rodzajów
kwiatów i kolorów jak u innych róż. poza tym można chyba robić z
niej formowane żywopłoty jak z Rosy rubiginosy (eglanterii) -
jabłkowej lub rdzawej, którą posiadają w ofercie "Bracia Dębscy"
<http://www.braciadebscy.com.pl/oferta_l.php?rec1=24
6&odRec=1400&Step=100&Site=15&parent=11378&sinr=15>
Zresztą, jak się pokrzyżuje eglanterię z foetidą powinna powstać
jakś penzaceana, przynajmniej jako jedna na 10000 siewek.
Pozdrawiam
Filozofik.

7. Data: 2006-09-28 17:38:22

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2006-09-28 17:54:05

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

filozofik wrote:
> Zresztą, jak się pokrzyżuje eglanterię z foetidą powinna powstać
> jakś penzaceana, przynajmniej jako jedna na 10000 siewek.

To na co czekasz ? Do roboty ! ;)))

Pozdrawiam
Baśka

9. Data: 2006-09-28 18:11:39

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@o...pl wrote:

> Szukam róży pomarszczonej o dużych czarnych owocach.

Hmmmm...czarnych mówisz...A poza tym to, co ja wróżka jestem czy co ? ;)))
A tak serio - problem polega na tym, że o owocach jest mało informacji,
producenci i sprzedający chwalą się przede wszystkim kwiatami. Ale jeśli
coś znajdę - dam znać :)

Pozdrawiam
Baśka

10. Data: 2006-09-28 18:21:02

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Na jakich wyspach i jaka miała by być specyfika szkółki?! ;)
Filozofik.

aster ?
POMIOCY KOŁATKI !!!!
zolknaca sosna czarna