Poziom halasu lodowki.

1. Data: 2003-08-11 06:49:46

Temat: Poziom halasu lodowki.
Od: "Fido" <f...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zamierzam kupic lodowke, wybor padl na Whirlpool'a 5510, wszystko cacy ale
bedac w markecie znalazlem lodowke Amic, k tora zainteresowala mnie teym ze
poziom halasu ma 36 dB (Whirlpool 38 dB). Ma ona stac w malym aneksie
kuchennym. Teraz totalnie zglupialem i nie wiem co brac. Amica ma gw. na 2
lata, Whirlpool ma 2 na wszystko dodatkowo 7 na uklad chlodniczy. Cobyscie
radzili? Cena jest taka sama.
Zastanawiam sie czy po czasie ktoras nie zacznie duzo glosniej chodzic.

Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2003-08-11 07:31:36

Temat: Re: Poziom halasu lodowki.
Od: "Robert B." <r...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 Aug 2003 08:49:46 +0200, Fido <f...@k...chip.pl> napisał:

> [...]
> Cobyscie
> radzili? Cena jest taka sama.
> Zastanawiam sie czy po czasie ktoras nie zacznie duzo glosniej chodzic.

Ja bym tak sie mocno nie sugerowal tym poziomem natezenia dzwieku, bo,
po pierwsze: nie wiem, czy jest to mierzone wg jakiejs konkretnej, scisle
okreslonej normy, czy tez jest pewna dowolnosc metody pomiarowej,
po drugie: roznica 2 dB jest tak mala, ze jest niezwykle watpliwe, zeby
dalo
sie ja uslyszec. Jak podoba Ci sie Amica, to bierz ja, a jak nie - to
Whirlpoola.

Nie wiem, czy ta gwarancja na układ chlodniczy, to nie chwyt reklamowy.
Co prawda nie pracowalem w serwisie agd, ale jeszcze nie widzialem, zeby u
mnie,
czy u kogokolwiek z moich znajomych, zepsul sie tenze uklad. Przewaznie
stare
lodowki sie wyrzucalo, bo po prostu byly przerdzewiale na wylot, ale
calkowicie
sprawne.

--
Pozdrowienia,
Robert B.

1. Data: 2003-08-11 07:31:47

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te parametry na karteczkach maja sie nijak do rzeczywistosci.
Szczegolnie w Amice.
Wybierz te, ktora Ci bardziej pasuje a o dB zapomnij.

MarcinP

1. Data: 2003-08-11 07:34:40

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> po drugie: roznica 2 dB jest tak mala, ze jest niezwykle watpliwe, zeby
> dalo
> sie ja uslyszec.

3dB to dwa razy glosniej. Wiec 2 dB to wcale nie jest malo.

Ale (jak juz pisalem) to sa 2 dB na naklejce a rzeczywistosc....

MarcinP

1. Data: 2003-08-11 08:35:59

Od: "Boratynski" <(no spam)p_borat@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3dB to dwa razy glosniej. Wiec 2 dB to wcale nie jest malo.

Nie!!!
3dB to dwa razy wieksza gestosc energii dzwieku [J/s/m/m] (exp0,3 to okolo
2). To nie jest dwa razy glosniej, przyjmuje sie ze 38dB to okolo 10%
glosniej od 36dB (skala B okresla glosnosc, jest skala logarytmiczna
gestosci energii dzwieku, jak masz 5 lodowek to 6-tej juz nie slyszysz) .

Wiec 3dB przy 36dB to nie duzo, ale troche ciszej, natezenie dzwieku zalezy
w duzej mierze od akustyki pomieszczenia i jest inne w kazdym miejscu... nie
koniecznie mniejsze od tego przy samym odbiorniku.

1. Data: 2003-08-11 08:52:08

Od: "Fido" <f...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te parametry na karteczkach maja sie nijak do rzeczywistosci.
> Szczegolnie w Amice.
> Wybierz te, ktora Ci bardziej pasuje a o dB zapomnij.

Dzieki za wszelkie sugestie, podoba mi sie whirlpool ale amica jest wezsza,
no nic cos wybiore.

Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2003-08-11 10:06:42

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Fido" <f...@k...chip.pl> wrote in message

> Dzieki za wszelkie sugestie, podoba mi sie whirlpool ale amica jest
wezsza,
> no nic cos wybiore.

Znajoma ma nową Amicę i jak na mój gust jest zdecydowanie za głośna.

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-08-11 10:31:54

Od: "qbacz" <q...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> radzili? Cena jest taka sama.
> Zastanawiam sie czy po czasie ktoras nie zacznie duzo glosniej chodzic.

Ja mam Amicę i trochę za głośno "warczy" jak dla mnie.

Pozdr
QBA

1. Data: 2003-08-11 11:39:20

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

co prawda to nie mam ani Amici ani Wihirpoola ale od roku mam Electroluxa
(modelu nie pomne) i jest b.cicha o pracy agregatu dowiaduje sie gdy
przyloze ucho do lodowki :-), toszeczke glosnie slychac plyn przelewajacy
sie w rurkach
a znajomi maja Gorenje z 2 agregatami i po jakims czasie zaczely sie
agregaty rezonowac i teraz buczy jak choroba
wiem ze OT ale Electroluxa polecam z czystym sumieniem, a i mozesz sobie
wykupic gwarancje na 3 lata na cala lodowe

vamo

--
Stirlitz się zamyślił.
Spodobało mu się to, więc zamyślił sie jeszcze raz.

1. Data: 2003-08-11 17:52:39

Od: "Blue" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam Amice AK 312 (dwa agregaty) i nie jestem z niej zadowolony wlasnie z
powodu halasu. Bo poza tym jest ok.
Blue

czy pralka moze brudzic?
program do...?
czy system jednego klucza to dobre rozwiazanie ?
wlamanie - jednak to zrobili - ale jak ?
Opłaty