Re: Poznać siebie

From: Marsel <M...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Poznać siebie
Date: Tue, 20 Aug 2002 19:51:03 +0200
Sender: M...@p...onet.pl@217.153.103.1

w art. <ajtcub$pbb$1@news.gazeta.pl>,
szanowny kol. Kis Smis pisze, ze:
> Jakie macie sposoby, techniki, może triki - na poznanie samego siebie.
> A może nie macie bo nie potrzebujecie albo już się znacie?

ja to moje przekonania, mysli i zachowania

sposob pierwszy - bliska osoba, kobieta lub przyjaciel, ew. kobieta-
przyjaciel
w zasadzie zawsze cegos sie dowiadujesz o sobie jesli masz osobiste
kontakty z drugim czlowiekiem. czy to jest zawsze prawdziwa informacja to
juz inna sprawa..
przebywacie duzo ze saba, rozmawiacie, dzielicie sie swoimi
spostrzezeniami i problemami czasem. bacznie i wzajem obserwujecie swoje
zachowania. tak, polega to troche na wzajemnosci, najpierw poznajesz ty
ja, i ona ciebie, a potem wymieniacie sie tymi informacjami. niestety
bywa ze najwiecej dowiadujesz sie w momencie rozstania

sposob drugi - tu juz troche zgaduje i sam chcialbym dowiedziec sie o tym
sposobie wiecej - psychoterapia

mysle ze nie powinno sie zapominac czemu ma sluzyc to samopoznanie.
tak mysle bo pewnie wtedy jest latwiej to zrobic. jesli np. chce cos
osiagnac, to dobrze byloby wiedziec czy mniena to stac i jakie ew. moje
cechy stoja na przeszkodzie, czy mona je zmienic itd..

zupelne poznanie mysle ze jednak nie jest mozliwe - nie moge obserwowac
siebie i poznawac non stop; nic innego bym w zyciu nie mogl juz zrobic.
nikt inny pelniacy role naszego lustra tym bardziej tego nie zrobi
no i jeszce trzeba brac pod uwage fakt ze sie zmieniamy, chcac niechcac,
wiec nasze informacje o sobie ledwie co i z trudem zdobyte czasem bywaja
juz nieaktualne. wiec z umiarem - w jakim zakresie chcemy sie poznac i w
jakim celu.

--
Marsel