Re: Pracodawca a ON

From: BogusławaP <d...@i...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Pracodawca a ON
Date: Sun, 27 Aug 2006 14:55:28 +0200

Użytkownik "Sławomir" <s...@p...onet..pl> napisał w wiadomości
news:ecp6j8$bn4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Witam

> ja z kolei bardzo bym prosił o informacje ile mój przyszły pracodawca
> dostałby zwrotu z mojego wynagrodzenia (stara I grupa) wiem że są
> jakieś zwroty od 50% -130%

To jest dofinansowanie do wynagrodzen, ale dla ZPCHR...
130 proc. najniższego wynagrodzenia - dla osób niepełnosprawnych zaliczonych
do znacznego stopnia niepełnosprawności, (...)

> a już myślałem że nikt nic nie wie

A ja sadze, moze tak mi sie wydaje, ze wiele osob na grupie wie...tylko nie
ma checi odpowiedziec... :)

> Bogusiu możesz i na moje pytanie odpowiedzić ?
---------------------
Tak w skrocie odpowiem, poniewaz wolnego czasu u mnie niewiele...

Wyliczenie skladki na PFRON zalezy od wielu czynnikow i to nie mozna tak z
marszu powiedziec i policzyc... zalezy od ilosci pracownikow zatrudnionych,
od grupy inwal.i od rodzaju schorzenia oraz od wysokosci ustalonego
skladnika, ktory moze byc rozny... i tak dla szkol...itp wynosi 0,02, dla
panstwowych i samorzadowych jednost...itd wynosi 0,03, dla firm wynosi 0,06.

Zakladajac, ze firma zatrudnia 25 osob i bez skladnika ustawowego obnizonego
(tutaj musi byc podany rodzaj schorzenia) zatrudnia 1 ON, to wowczas wplata
skladki na PFRON zostaje obnizona okolo 514,26zł.

PFRON finansuje część wynagrodzenia (co drugi miesiac) oraz należną składce
na ubezpieczenie emerytalne oraz część kosztów osobowych pracodawcy
odpowiadającą należnej składce na ubezpieczenie emerytalne.(ogolnie mowiac
ubezpieczenie spoleczne)

Pracodawca moze ubiegac sie o zwrot kosztow przystosowania stanowiska pracy

Co do zasady z tej pomocy skorzystają pracodawcy, którzy zatrudnią
niepełnosprawnego przez co najmniej 36 miesięcy.Pracodawca otrzyma zwrot
kosztów m.in.ogólna kwota tych kosztów nie może przekraczać 20-krotności
przeciętnego wynagrodzenia za każde przystosowane stanowisko pracy
niepełnosprawnego.

To tak w skrocie...

Ja moge podpowiedziec...,iz przy roznych Fundacja dzialaja fachowcy i
udzielaja porad profesjonalnych roznego rodzaju...pomagaja napisac CV,
podpowiadaja jak sie zachowac na rozmowie wstepnej z pracodawca aby wypasc w
miare dobrze i zwrocic pozytywna na siebie uwage...

Bogusława