Pralka Luna - naprawiać, wymieniać?

1. Data: 2003-02-05 07:57:57

Temat: Pralka Luna - naprawiać, wymieniać?
Od: "KaeL " <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witka,
Moja Luna ma już 12 lub 13 lat. Zdaje się że niniejszym już przekroczyła
wiek 'bezawaryjności' (były już wymiany 2Xdrzwiczek, termostatu,
programatora, grzałki), ale - żeby kupic nową musiałbym się dokładnie
rozejrzeć, dowiedzieć, etc. Trochę to dla mnie trudne ;) - więc albo mi
doradźcie co kupić, albo rzućcie jakąs radę co do naprawy problemu.
Problem: prawie od początku musiałem skarpetki prać w takim oddzielnym
woreczku - bo wypadały z bębna i zapychały odpływ.
Jakie było wczoraj moje zdziwienie, gdy tym razem majki wypadły... Bęben się
zablokował (ciekawe, czy silnik się nie spalił). Majtki w końcu wyjąłem - ale
musiałem oderwać rurę odpływu wody z zewnętrznego bębna (do pompy). Jest ona
trochę zużyta, więc dzisiaj po pracy kupię nową.
Mój plan:
1. Założyć nową rurę na klej (po stronie bębna, chyba butapren).
2. Wszystko małe 'grupować' przed praniem - i majtki i skarpetki.
3. Powoli rozglądać się za nową pralką. Jak to żonka określiła 'do
najbliższej awarii'.
Jakieś komentarze, sugestie?
Pozdr, KaeL

1. Data: 2003-02-05 21:43:56

Temat: Re: Pralka Luna - naprawiać, wymieniać?
Od: "Betty" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KaeL " <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jakieś komentarze, sugestie?
> Pozdr, KaeL

Witaj KaeL,
również mamy pralkę Luna od 12 lat. Kiedyś wymienialiśmy elektrozawory, a
tydzień temu pompę. Nigdy nie mialam żadnych problemów z praniem drobiazgów,
nawet sznurowadeł. Sprawy techniczne to dla mnie czarna magia, ale
podpytałam ślubnego, który nieźle się w tym temacie orientuje, tzn. naprawia
sam. Podam Ci Jego sugestie:

1. Sprawdź dokladnie (ręką) czy bęben nie ma żadnych dziur. Może być gdzieś
niewidoczna, ukryta... To chyba jedyny powód zatykania rury przez skarpety.

2. Odplyw zewnętrzny powinien być mocowany na wcisk, albo na skręcaną obejmę
(butapren lepiej nie).

3. Z silnikiem raczej nie powinno się nic stać, ale lepiej sprawdzić. Jeżeli
nie było smrodku spalonej izolacji to powinien być dobry.

4. Ślubny jeszcze wymamrotał przez sen, że jeśli sam poradzisz z wymianą
bębna, rury i uszczelniaczy to powinno się opłacić (zakladając, że silnik
jest dobry).

To chyba tyle. Gdybyś miał jakieś pytania, wątpliwości itp. to chętnie
odpowiemy.
Pozdrawiam
Betty

1. Data: 2003-02-06 08:48:12

Od: " KaeL" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki bardzo za odpowiedź.

Betty <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> również mamy pralkę Luna od 12 lat. Kiedyś wymienialiśmy elektrozawory, a
> tydzień temu pompę. Nigdy nie mialam żadnych problemów z praniem drobiazgów,
> nawet sznurowadeł.
To bardzo ciekawe. W bębnie oczywiście żadnych dziur nie ma. Stawiam
dolary, że chodzi o szczelinę pomiędzy ruchomym bebnem a tym szarym kołnieżem
przy drzwiach. Jak ona jest u was? Bo u mnie wchodzą palce. Więc spokojnie
sobie wyobrażam że taką szczeliną przy jakichś ruchach bębna (zwłaszcza, że
bęben drga i podskakuje) mogą się rzeczy przemieszczać na zewnątrz - kiedyś
to były tylko skarpetki, a teraz jak widac jest już gorzej - a może akurat
teraz miałem pecha? Problem w tym, że u mojej mamy jest taka sama pralka i
ona też ma szczelinę na pelcei też pierze skarpetki z małymi majteczkami w
woreczku.
Może twój Partner ma jakiś pomysł? Kołnierz jakiś czas temu wymieniałem.
Zresztą ten fe(h)ler był od początku... Mam źle zamocowany bęben? :(
A co do rury, to już ją założyłem. Od strony pompy oczywiście obejma bez
kleju, ale od strony bębna nieruchomego - klej (pani ze sklepu wczoraj to
potwierdziła). Zobaczymy, jak będzie w praniu :)

Pozdr, KaeL

1. Data: 2003-02-06 23:52:34

Od: "Betty" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kołnieżem
> przy drzwiach. Jak ona jest u was? Bo u mnie wchodzą palce.
U nas jest bardzo mała, może do 5 mm.

> [...]
> Może twój Partner ma jakiś pomysł? Kołnierz jakiś czas temu wymieniałem.
> Zresztą ten fe(h)ler był od początku... Mam źle zamocowany bęben? :(
Masz rację w 1000%. Jeśli bęben jest cały to na pewno wszystko wydostaje się
przez tą szczelinę (tym bardziej, że u nas jest o wiele mniejsza).
Masz też rację, że problem może być z mocowaniem bębna wewnętrznego skoro za
bardzo odstaje od krawędzi kołnierza. Jeżeli bęben ma bicia w czasie
wirowania (wspomniałeś, że drga i podskakuje) tzn., przyczyną może być zbyt
luźne jego zawieszenie. Mogą być luźne sprężyny, wyrobione silowniki.
Pozdrawiam
Betty

zmywarka Hoover?
kabina prysznicowa - pomożcie doradźcie