Prawa Podstawowe.

11. Data: 2016-05-06 22:34:40

Temat: Re: Prawa Podstawowe.
Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:1b445ee9-c637-4641-a5fb-85383d79892d@googlegrou
ps.com...
W dniu piątek, 6 maja 2016 11:46:27 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
> wiadomości news:fde9c5c2-2431-4e38-a553-aba86616bbcf@googlegrou
ps.com...

> "Bide the Wiccan laws ye must,
> in perfect love and perfect trust...
> Mind the Threefold Law ye should -
> three times bad and three times good...
> Eight words the Wiccan Rede fulfill -
> an it harm none, do what ye will."
>
> Crux santa sit mihi lux
> Non draco sit mihi dux!
> --
> Chiron

Ja o czynieniu dobrze sobie nawzajem, a ty Chironie wyjeżdżasz z fanatyzmem
hasełkiem ze średniowiecznego amuletu.

Vade retro!
Pamiętaj, że tylko religia katolicka tolerowała odmieńców

--
Chiron

12. Data: 2016-05-06 22:40:55

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-06 o 22:34, Chiron pisze:
> Pamiętaj, że tylko religia katolicka tolerowała odmieńców

Dawno nikt tak mnie nie rozśmieszył :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

13. Data: 2016-05-06 22:44:00

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 6 maja 2016 22:34:39 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> hasełkiem ze średniowiecznego amuletu.

> Vade retro!
> Pamiętaj, że tylko religia katolicka tolerowała odmieńców

Nie tylko...

Prawdziwym wzorem tolerancji było imperium mongolskiego władcy Kublai Khana
w Chinach (dynastia Yuan). Cywilizacja turańska, którą reprezentowało, jest
nie tylko tolerancyjna, ale wręcz indyferentna. Po co odstraszać sobie
podatnika?

14. Data: 2016-05-06 22:51:56

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-05-06 22:17, obywatel Jakub A. Krzewicki uprzejmie donosi:

> Ja o czynieniu dobrze sobie nawzajem, a ty Chironie wyjeżdżasz z fanatyzmem
> hasełkiem ze średniowiecznego amuletu.

Operuje się sobie najbardziej znanym, Zdziwionym?

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

15. Data: 2016-05-06 23:31:11

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 6 maja 2016 22:52:27 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2016-05-06 22:17, obywatel Jakub A. Krzewicki uprzejmie donosi:

> Operuje się sobie najbardziej znanym, Zdziwionym?

No ale poczułem trochę taki klimat jak gdybym patrzył w oczy średniowiecznemu
magowi święcącemu gdzieś w głębi alchemicznego gabinetu (sąsiadującego
naturalnie z kaplicą zamkową!) świeżo odlane talizmany dla rycerzy-krzyżowców
wyruszających w bój do krainy niewiernych Saracenów ;)

Z punktu widzenia Chirona to jest oczywiście ten dobry "białomagiczny" aspekt
kultury łacińskiej wraz z wzywaniem ku pomocy garbatych aniołków, srebrną kulą
przeciwko wilkołakom oraz święconym czosnkiem na wampiry. Prawdę mówiąc, dopóki
jest to starcie chrześcijaństwa z islamem to jestem obojętny ze wskazaniem na
przychylność, ale kiedy ostrze propaganda fidei zwraca się przeciwko wierze
etnicznej, wtedy pojawia się jednak u mnie mocno zakorzeniona niechęć do
polityki kościelnej odcinania od pradawnych, rodzimych związków i nieodparte
pragnienie rekonstrukcji tego co było wcześniej, przed tym całym spreparowaniem
przez zakapturzonych facetów w habitach postaci "Białego Chrystusa" ad usum
Normannorum.

Po pierwsze dlatego, że Biały Chrystus czyli wielki zbawczy bóg-heros kultury
neołacińskiej - odbiega od historycznego Jezusa Chrystusa zarówno postacią
zewnętrzną jak i interpretacją nauk. Po drugie - a to gdyż historyczny Jezus
Chrystus przybył jako zbawca do zaginionych owiec z domu Israela na całym
świecie, nie zaś do nas aryjskich gojców! No chyba, że jakaś duszyczka żydowska
zbłądziła i zreinkarnowała się w ciele goja, a teraz - aj waj! tęskni ta
iskierka boża do swoich rodzimych 12 plemion i do Ereca ;)

16. Data: 2016-05-07 01:03:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 06 May 2016 22:51:56 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-05-06 22:17, obywatel Jakub A. Krzewicki uprzejmie donosi:

> Operuje się sobie najbardziej znanym, Zdziwionym?

Qrko, czym oto operujesz?
3-|

17. Data: 2016-05-07 07:57:16

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:b943833d-edf0-4ad4-928c-002cf5d0e337@googlegrou
ps.com...
> [...]

nie tylko tolerancyjna, ale wręcz indyferentna. Po co odstraszać sobie

Jak mamy się zrozumieć, jak kłamiesz? Cywilizacja turańska bywała
tolerancyjna dla różnych religii. Fakt. Dokąd tam nie pojawiły się religie
monoteistyczne. Cywilizacja ta jest w sumie do dziś tolerancyjna tam, gdzie
są religie typu np hinduistycznego, po prostu nie- monoteistycznego. Ale
WYŁĄCZNIE w kwestiach religii. W innych- nie chciałbyś tam żyć. No ale
dobrze- zobacz, co sam napisałeś: podajesz jako wzór tolerancji rządy,
które nacechowane były ogromnym okrucieństwem, tyranią- ale nie zwracały
uwagi na wyznanie. Rządy z 13 wieku! No cóż- w Polsce Jagiellońskiej- gdzie
katolicyzm był koniecznością dla panującego króla- z 1/3 społeczeństwa była
grekokatolicka (lub prawosławna). Spory odsetek protestancki. A prawa ludzi
były przestrzegane. Nie dochodziło też do starć na punkcie religii- ani
innych. W czasach, kiedy na zachodzie Europy protestanci wyrzynali się z
katolikami, a tam gdzie zwyciężyli protestanci- urządzali np procesy
czarownic. Prawem zaś była wola władcy.
Co by było, gdyby było- to nie historia, ale politucal- fiction. No ale cóż-
spróbujmy. Kiedyś czytałem Jasienicę- pisze on o tym, że kalwiniści- poprzez
jednego z Radziwiłłów starali się namówić ostatniego z Jagiellonów do
przejścia na protestantyzm. Co by było, gdyby było? Jasienica przewiduje
wtedy wojny religijne- starowierzy zaraz by nawiali z Polski, oddając się
pod protekcję batiuszki cara (który im groził śmiercią), a Polska stałaby
się areną takich wydarzeń, jak np Francja (noc św.Bartłomieja). Oberwaliby
też Żydzi, a początki osadnictwa muzułmanów na naszych ziemiach skąpanoby we
krwi.

--
Chiron

p.s.
I nie wyjeżdżam Ci z fanatyzmem. Kościół w moim przekonaniu pobłądził. I
chyba już o tym wie. Jak zabłądzisz w lesie- a potrafisz wrócić do dobrze
znanej Ci drogi- to rozsądniej jest kontynuować dalej marsz mając nadzieję,
że jakoś tam będzie, czy może lepiej cofnąć się do miejsca, które doskonale
znasz i wiesz, którędy iść dalej?

18. Data: 2016-05-07 08:56:07

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:a1db3458-8805-4101-9034-8a9255b7e757@googlegrou
ps.com...
> [...]

zbłądziła i zreinkarnowała się w ciele goja, a teraz - aj waj! tęskni ta
iskierka boża do swoich rodzimych 12 plemion i do Ereca ;)

Krzanisz, Panie Szanowny. Odniosę się tylko do przyjścia Chrystusa: owszem,
na początku przyszedł do Izraela- ale go odrzucili i to zdecydowanie
(słyszałeś o ukrzyżowaniu?). Wcześniej jeszcze nie stronił od obcych- jak
Samarytan czy Rzymian- co mu przecież Żydzi zarzucali. Po Rezurekcji a
właściwie po Wniebowstąpieniu- powołał na apostoła pewnego obywatela
rzymskiego- żeby Jego nauczanie zaniósł całemu światu. Objawił się też
swojemu ukochanemu uczniowi, żeby się już nie wygłupiał z tą koszernością-
bo nie ma już ani zwierząt ani ludzi nieczystych- chyba, że (ludzie)
popełniają złe czyny. Nie słyszałeś o tem?

--
Chiron

19. Data: 2016-05-07 09:08:03

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

naturalnie z kaplicą zamkową!) świeżo odlane talizmany dla
rycerzy-krzyżowców wyruszających w bój do krainy niewiernych Saracenów ;)

No cóż: średniowieczny, Średniowiecze, etc- odmianiane przez zupełne
przypadki z przymiotnikiem- pogardliwą inwektywą choćby w tle. No ale to
świadczy o posiadaniu w głowie zamiast wiedzy- różokrzyżowej propagandy. No
cóż- wystarczy zrobić sobie taki myślowy eksperyment: ponieważ w wielu
klasztorach w tamtych czasach nauczano retoryki, wręcz ćwiczono w niej
mnichów (nie tylko- szlachta kształciła tam swoją progeniturę)- wyobraź
sobie, żeby poprosić takiego mnicha prowadzącego dyskusję o poczytanie grup
usenetowych. Oczywiście- natychmiast by stwierdził, że to jakaś awaria
straszna, że tych durniów tu obecnych (nie wyłączając nas dwóch)- trzeba
stąd pogonić. Natychmiast. Nie za treści. O nie. Wyłącznie za FORMĘ
wypowiedzi. Następnie może wybrałby kilku z grup- może kilkunastu (realnie!)
i pozwolił im usługiwać dyskutującym mnichom. Po kilku latach uczyłby ich
retoryki- Marka Tulisza znaliby na pamięć- i może kogoś by dopuścił do
dyskusji. MOŻE. Bo te dyskusje słynęły z bardzo wysokich lotów. Dziś już
mało kto tak w ogóle potrafi.
Także- Wielce Szacowny Interlokutorze- dla Średniowiecza, przed jego
retorami: czapki w dół proszę

--
Chiron

20. Data: 2016-05-07 12:10:01

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-05-07 08:56, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> [...]
> zdecydowanie (słyszałeś o ukrzyżowaniu?). Wcześniej jeszcze nie stronił
> od obcych- jak Samarytan czy Rzymian- co mu przecież Żydzi zarzucali.

A mógł przyjść do Polaków...

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

Pietrzak
No się żegnamy
Merkel
Dzieki PiS wnuk Bronka bedzie mial na szkole
Mocne