Re: Prezent od Kropelki-Wirtualne Studio Wizazu

From: anek <a...@b...com>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: Prezent od Kropelki-Wirtualne Studio Wizazu
Date: Wed, 06 Nov 2002 16:19:20 +0100

Ela wrote:

> jesli ktos ma czas pogadac o kosmetykach, to zapewne ma tez

> Niekoniecznie.

dobrze, nie ma pracy ani pieniedzy. tak tez bywa. wciaz jednak nie ma
powodu, zeby krasc program - owoce czyjejs pracy.

> wyasygnowanie 40 zl nie

> Nie kazdy uzywa szminek sredniej klasy . Wiekszosc z nas zapewne musi sie
> zadowolic tanszymi-co nie znaczy gorszymi.

no dobrze, to dwie czy piec szminek tanszych. nie chodzi mi o to, na co
te 40 zl przeliczyc. ja po prostu nie rozumiem, jak ktos moze sobie
usprawiedliwiac takie zachowanie (czyli sciaganie nielegalnej kopii
programu). brak pieniedzy to nie powod - to nie jest produkt pierwszej
potrzeby, tylko luksus. kogo nie stac - nie kupuje. as simple as that.

> O nie tylko o BSA tu chodzi. Korzystanie w pracy z internetu, gdy nie sluzy
> to wykonywanemu zadaniu tez jest okradaniem tym razem pracodawcy.
> Korzystanie z telefonu w pracy, kartek papieru, drukarki, itp w celu
> prywatnym rowniez.Wyjscie na chwilke z pracy, zwolnienie sie wczesniej.... i
> tak by mozna mnozyc. Kserowanie ksiazek, artykulow itp takze.

oczywiscie, teoretycznie.

sa jednak firmy, gdzie jest przyzwolenie na tego typu zachowania
(prywatne rozmowy, korzystanie z sieci) - np. w wydawnictwie, w ktorym
poprzednio pracowalam, uslyszalam wyraznie, ze z uwagi na to, ze spedzam
w pracy wiekszosc dnia, moge sie poslugiwac telefonem i internetem w
celu podtrzymywania kontaktow ze znajomymi. tak samo wychodzenie dokads
tam oraz wczesniejsze wyjscia byly normalne, jesli nie przekraczaly
ustalonych ram czasowych albo jesli byly przedtem ustalone z przelozonym
- sprowadzalo sie to do tego, ze nastepnego dnia czy za kilka dni
zostawalam godzine czy poltorej dluzej. teraz zas, jako freelancer, moge
robic, co mi sie zywnie podoba. bo robie to za wlasne pieniadze.

zbaczamy jednak z tematu. zreszta, jak juz powiedzialam - cala ta
dyskusja jest akademicka, bo link nie dziala, podobnie jak cala strona
kropelki. widocznie ktos sie tym zajal.

xx.