Re: Prezenty dla babć

From: a...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Prezenty dla babć
Date: 20 Sep 2002 15:00:29 +0200

> Witam,
>
> niedawno obchodziliśmy 80-te urodziny mojej babci. Babcia mieszka w
> innym mieście, bardzo rzadko ją odwiedzam. Zależało mi żeby taką okazję
> uczcić jakimś odpowiednim prezentem. Ponieważ nie wiedziałam co kupić
> zrobiłam wywiad w rodzinie. Efekt był dla mnie zaskakujący. Wszyscy
> zgodnie twierdzili że babcia to już nic nie potrzebuje, że najważniejsze
> że my przyjedziemy.
(ciach)

Witaj!!
Po przeczytaniu Twojego postu uswiadomiłam sobie że rzeczywiście tak jest że
starsi ludzie myślą o sobie że im już niczego nie potrzeba. Moja już nieżyjąca
babcia z okazji i bez dostawała zawsze ciepłe ratuzy, koszule nocne, perfumy i
inne kosmetyki itp... ale albo ich wogóle nie nosiła albo rozdawała rodzinie.
W takiej sytuacji trudno dobrać cos odpowiedniego dla starszej osoby, która ma
swoją juz mentalność i przyzwyczajenia.
Ale powiem Wam jedno. Wiem co sprawiło babci największą radochę.
Było to wiele lat temu a ponieważ nie wiedziałam totalnie co jej dać i nie
miałam zbyt dużo pieniędzy.... to kupiłam zwykły kołacz (ciasto z białym serem,
które babcia lubiła i jeszcze mogła jeść), włozyłam w niego kilka świeczek i
tak z samego rana w dniu jej urodzin ją przywitałam. Było to coś niesamowiteego
dla niej. Takiego coś niecodziennego. Wspominała to przez kolejne lata.... i
pokazywała zdjęcie które jej wtedy zrobiłam kiedy gasiła świeczki.
Może ludzie starsi poprostu potrzebują tak samo jak my trochę młodsi czegoś
niespodziewanego? (-tylko nie szokującego!!! a raczej wyrazu że się o nich
pamięta)
Dodam tutaj że moja babcia była osobą bardzo starej daty i nierefolmowalną i
np. nie posiadała telefonu w domu, a tel. komórkowe nie miały zasięgu, dlatego
też czasami siłą (pod pretekstem że kazano nam to zrobić) wsadzaliśmy ją do
samochodu i jechaliśmy w okolice gdzie był zasięg. Wielką radość sprawiało jej
to że może porozmawiać ze swoją córka (a moją mamą) choć przez chwilę, choć
dzielił je dystans 400 kilometrów.
Moim zdaniem starsi ludzie potrzebują czuć że się o nich pamięta, radość
sprawia im przebywanie z rodziną (choć na dłuższą metę może być to dla nich
męczące!) i dlatego uwazam że wszystkie niestandardowe prezenty dotyczące
rodziny - typu zdjęcia rodziny, wnuków itp pamiątki sa jak najlepiej przez
starszych ludzi widziane.
Pozdrawiam.
Agata