Problem

1. Data: 2003-04-10 16:59:37

Temat: Problem
Od: Anubis <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Problem:

aktualnie pacjent odczuwa bóle w środkowej części brzucha (nad pępkiem),
czasami pieczenie w jelitach - te same, a nawet spotęgowane bółe i
pieczenia w środkowej części brzucha odczuwał trzy lata temu.
Od trzech lat po przebyciu półpaścia i mononukleozy zaczerwienione i
podrażnione gardło (powiększone migdałki), pacjent odczuwa drapanie,
czasami chrypka, utrzymujący się stan podgorączkowy 37 st. C-37,4 st. C,
czasami 37,8 st. C oraz bóle i zawroty głowy.
Dodatkowo obolałe mięśnie, bóle w nogach i kolanach, pojawiające się
bóle i kłucie w klatce piersiowej i serca oraz okolic serca. Brak sił.
Badania zrobione w ubiegłym roku wykazały obecność wirusa EBV
(Epstein-Barr) oraz obniżoną odporność układu immunologicznego.
Podejrzenie: CFS (Chronic Fatique Syndrom) i drożdżyca organizmu.
Zastosowano leczenie antybiotykami, które nie przyniosło pożądanego
rezultatu.
Następnie wskazania do diety bezcukrowej.

W ubiegłym roku na brzuchu pojawiły się dwie czerwone plamki,
które czasami swędziały; plamka, która była umiejscowiona obok
pępka po jakimś czasie zniknęła a druga umiejscowiona wyżej pozostała.
W ubiegłym miesiącu przeprowadzono badanie USG jamy brzusznej.

Opis:

Wątroba prawidłowej wielkości, normoechogeniczna, jednorodna.
Pęcherzyk żółciowy bezkamiczny. Drogi żółciowe nieposzerzone.

Trzustka jest powiększona w całości - głowa 28 mm, trzon 25 mm,
jednorodna, o regularnych obrysach. Przewód Virsunga nieposzerzony.

Obie nerki prawidłowej wielkości i struktury, bez cech kamicy i zastoju
moczu.
Pole nadnerczy bez ognisk patologicznych.
Śledziona niepowiększona: 80x48mm, jednorodna.
Aorta brzuszna śr. 15mm.
Pęcherz moczowy o gładkich obrysach.
Wolnego płynu i ognisk patologicznych w jamie otrzewnej nie stwierdzono.

Następnie - oznaczenie diastaz:
- diastaza w surowicy 111 j.c.
- diastaza w moczu 591 j.c.

Wyniki te nic mi nie mówią.

Pacjent przebywał od dłuższego czasu na diecie bezmięsnej i bezcukrowej.

Czekam na Wasze opinie?

Anubis

2. Data: 2003-04-10 17:29:01

Temat: Re: Problem
Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie potrafie pomoc w zdiagnozowaniu przypadku, jednak mam jedna propozycje.
Prosze skonsultowac pacjenta z dobrym foniatra, polecam prof. Pawlowskiego.
Wbrew pozorom zaburzenia glosu i choroby gardla maja wiele wspolnego z jama
brzuszna (znam przypadek wykrycia przez wlasnie tego profesora guza
zlosliwego w jamie brzusznej u pacjenta z chrypka, mimo, ze gastrolog
rozkladal rece). Jezeli wszystko bedzie dobrze - na pewno konsultacja nie
zaszkodzi.
Jezeli bedzie Pan zainteresowany, podam namiary na priva.

pozdrawiam
jr

rozstepy
co jest moim ząbkom?