Re: Problem! Wyrwany kleszcz

Data: 2002-10-04 11:42:31
Temat: Re: Problem! Wyrwany kleszcz
Od: s...@p...onet.pl

> W tym momencie zaczelo mi sie od razu robic slabo,
> niedobrze, zawroty glowy i takie tam ;)

Ja nie miałam tyle szczęścia, co Ty. Kleszcz był mi wyrywany na dwa etapy,
wyrywanie główki trwało z pół godziny... A potem zrobiło mi się słabo,
niedobrze i takie tam. W końcu zemdlałam :-))))))

> Nie wiem teraz co powinienem zrobic. Olac sprawe, bo niebezpieczenstwo
> zachorowania jest mocno przesadzone, obserwowac dokladnie co sie dzieje,
> czy tez od razu leciec do lekarza proszac o natychmiastowa pomoc?

Obserwować. Groźne choroby przez nie przenoszone to bolerioza i zapalenie
mózgu. Małe zaczerwienienie i swędzenie przez dwa dni jest normalne. Co kilka
dni sprawdzaj, czy nie pojawia się rosnący rumień wokół ukąszenia. Może się on
pojawić nawet po kilku miesiącach... Ale nie ma obaw, bolerioza, jeśli się jej
nie przegapi jest uleczalna. Przez najbliższy miesiąc lub dwa nie ignoruj
przeziębienia - leć do lekarza i informuj, że Cię to paskudztwo dopadło, bo
objawy odkleszczowego zapalenia mózgu są bardzo podobne do grypy.

> Czy zostala glowka kleszcza?

Z tego co piszesz dalej, to nie została :-)
To dobrze. Jeśli kleszcz nie był torturowany i w całości wyszedł, to może się
nie "zrzygał", a to oznacza, że jeśli nawet on był zarażony, to Ciebie raczej
nie zaraził. Ale ryzyko jakieś jest...

> pozdrawiam
> Greg

Marta