Problem z przynoszeniem cudzych rzeczy do domu (5 lat)

11. Data: 2006-08-30 18:06:33

Temat: Re: Problem z przynoszeniem cudzych rzeczy do domu (5 lat)
Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grzesz.nick" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ed3iip$nbq$1@inews.gazeta.pl...

> Rzecz dotyczy 5 latka, ktory w ostatnim czasie zaczal do domu przynosic
> rozne - nie wlasne rzeczy. Problem dostrzeglismy, gdy w domu pojawily sie
> ceny wyjete z polek z osiedlowego sklepu. Byla rozmowa, reprymenda i
> zadoscuczynienie w postaci odniesienia cen do sklepu, wreczenia pani
> sprzedawczynie i przeproszenia. Wydawalo sie, ze problem zalatwiony.

Tłumaczyć, oddawać rzeczy jeśli coś znajdziecie. Jeśli są z przedszkola -
nie dochodźcie czyje, oddawajcie Pani przedszkolance - niech każdorazowo
bierze w tym udział dziecko, żeby miało świadomość konsekwencji. Jeśli
będziecie kiedyś świadkiem/ofiarą jakiejkolwiek kradzieży - skorzystajcie z
okazji, żeby pokazać dziecku jak się czuje druga strona - po pewnym czasie
zrozumie. Większość dzieci przez to przechodzi - moim już przeszło - nie
wszyscy rodzice są po prostu czujni, a część przymyka na to oko.
Psychologa bym sobie odpuściła :)

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
"Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony.
Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych"

12. Data: 2006-08-30 19:01:09

Od: "truskawa" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest bezdyskusyjne, pytanie jak temu zaradzic ... :(, zeby nie
> przywloczyl, nie ma takiej potrzeby!!! ehhh....
>

> Grzesiek

Witam
jak zycie pokazuje jednak ma - potrzebe... Zastanowilabym sie nad
przyczyna. Dziecko ma taka konstrukcje, ze niczego nie robi bez powodu.
To ze nie ma potrzeby materialnej moze oznaczac tylko, ze robi to z
jakich przyczyn tkwiacych w psychice. Pomysl troche i odwroc problem.
truskawa

13. Data: 2006-08-31 08:32:19

Od: "grzesz.nick" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
czy znacie rozwiazanie takiego problemu (moze to nie jest problem na
razie?) - przeszulkalem podna 1000 postow nic takiego nie znalazlem:

[...]

Kolejne kilka dni i w domu auto przynieione z przedszkola - trudne do
ustalenia, czy to "przedszkolne" czy ktoregos z przedszkolakow. Dzieciak
wiedzial,z e zrobil zel, zaczal krecic, ze to jego, ze nie apmietamy, ze
takie mial, pozniej, ze to ktoregos z kolegow itd.
POstanowilsmy mu na wszelki wypadek przetrzepac kieszenie i... zaczela
sie wieksza afera. Krzyki, nie dopuscil nas do spodni, rzucanie
sie...Okazalo sie, ze w spodniach naklejki jakiejs kolezanki, jak sie
pozniej okazalo - on to stwierdzil - kolezanka nic nie wiedziala o tym,
ze nasze dziecko je ma i przynosie je do domu.

Troche mnie to przeraza, tlumaczymy mu, ze to zle, kradziez jest
niedobra itd., ale boimy sie...Nie jest tak, ze potrzebuje zabawek, bo w
domu brakuje, bo nie brakuje :)...

Spotkaliscie sie z czyms takim u sowich dzieci, jest na to jakies
lekarstwo, przechodzi z czasem, zwracac, nie zwraca uwage???

pozdrawiam
zalamany tata

14. Data: 2006-08-31 08:50:02

Od: "grzesz.nick" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2006-08-31 10:11:01

Od: "grzesz.nick" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Abstrahując od tematu, dzieci raczej nie powinny przynosić ze sobą do
> przedszkola zabawek domowych. W niektórych przedszkolach panie o tym
> mówią albo nawet jest to w regulaminie. Po pierwsze, po co wprowadzać u
> dzieci niepotrzebną rywalizację na tle "kto ma ładniejszą zabawkę", a po
> drugie, panie nie mają możliwości kontrolowania, czyja zabawka w czyje
> ręce trafiła. Co innego w piaksownicy, kiedy mama pilnuje tylko swojego
> malucha i tylko jego zabawki.
>
> Pozdrawiam
> Ewa
tu akurat popieram Cie w calej rozciaglosci :) - niestety, gdy panie juz
na to pozwolily trudno zapanowac nad tym, bo jak powiedziec maluchowi -
nie wezmiesz, kiedy wszyscy koledzy przynosza (problem dotyczy zreszta
nie tylko zabawek, ale takze jedzenia czy picia)...

wciaz prosze o pomoc w temacie zwloczenia cudzych rzeczy do domu -
niekoniecznie z przedszkola, jak pisalem, potrafil zabrac cenowki ze
sklepu spozywczego na osiedlu :(

pozdrawiam
grzechu

16. Data: 2006-08-31 14:06:12

Od: "grzesz.nick" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):
> "grzesz.nick" <g...@g...pl> wrote in message
> (...)
>

> to moze pojdz z nim do psychologa, kleptomania jest odmiana
> manii, wiec pomoc profesjonalna by sie przydala.
>

> iwon(K)a

na razie 3 przypadki - ale troche mnie przestarszyly, no coz trzeba
bedzie gadac, gadac i gadac ... ;), mam nadzieje ze pojmie ...
chyba jendak za wczesnie na wizyte u psychologa z tym problemem...

pozdrawiam
grzechu

17. Data: 2006-09-01 11:06:11

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Aug 2006 10:32:19 +0200, grzesz.nick <g...@g...pl>
wrote:

> Spotkaliscie sie z czyms takim u sowich dzieci, jest na to jakies
> lekarstwo, przechodzi z czasem, zwracac, nie zwraca uwage???

Miałem podobnie, z wiekiem mi przeszło. Ale chyba zacząłem trochę później,
gdzieś w okolicach pierwszej klasy, czyli raczej jako siedmiolatek.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj

18. Data: 2006-09-01 17:29:31

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 02 Sep 2006 13:33:31 +0200, grzechu <g...@g...pl> wrote:

> Hmmm, traktowac to jako pocieszenie?

Ale nie zachętę do ignorowania sprawy.

> Teraz nie masz z tym problemu ;)???

Piszę z domu, kartotekę mam czystą - albo jestem taki dobry, albo problem
zniknął ;)

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski

19. Data: 2006-09-02 11:33:31

Od: grzechu <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Borek napisał(a):

> Miałem podobnie, z wiekiem mi przeszło. Ale chyba zacząłem trochę
> później, gdzieś w okolicach pierwszej klasy, czyli raczej jako
> [...]

Hmmm, traktowac to jako pocieszenie? Teraz nie masz z tym problemu ;)???

pozdrawiam
grzechu

20. Data: 2006-09-02 17:59:12

Od: grzechu <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piszę z domu, kartotekę mam czystą - albo jestem taki dobry, albo
> problem zniknął ;)

Dzieki :D

pozdrawiam
Grzesiek

Dziecko po Montessori
Wwa - worek na kapcie
przedszkole po raz pierwszy
Kraków - Zajęcia dodatkowe - język angielski, taneczne, muzyczne, plastyczne
książki o wychowywaniu dziecka nowego partnera