Problem z sercem

1. Data: 2006-08-29 11:23:10

Temat: Problem z sercem
Od: "Ratownik" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
słuchajcie mam trochę głupie pytanie. Czy to normalne, że moje tętno (gdyby
je narysować za pomocą wykresu) wygląda tak: ____/\_______/\__/\__________?
Chyba skurcze serca powinny być równomierne?

2. Data: 2006-08-29 12:08:22

Temat: Re: Problem z sercem
Od: "lusia" <lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

,
____/\_______/\__/\__________?
> Chyba skurcze serca powinny być równomierne?
ja też mam takie .
nie wiem czy to bardzo niebezpieczne i czy ma podobne podłoże jak u ciebie
, ale ja nie mam dolegliwości z tym związanych.. zapytaj lekarza -
wspokoisz się.

3. Data: 2006-08-29 15:45:07

Od: "Daria17" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

lusia napisał(a):
> [...]
> nie wiem czy to bardzo niebezpieczne i czy ma podobne podłoże jak u ciebie
> , ale ja nie mam dolegliwości z tym związanych.. zapytaj lekarza -

Najprawdopodobniej macie arytmie - jeśli jest duża, to może być
groźne. Najlepiej gdybyście udali się do lekarza i poprosili o USG i
"holtera". Mnie to spodkało m.w. rok temu, najprawdopodobniej z
nerwów i przemęczenia dostałam ataku duszności i serce waliło mi
jak oszalałe, dowiedziałam się wtedy, ze miałam atak tachykardii.
Od tamtego czasu regularnie chodze na badania i łykam ziółka na
uspokojenie...

Daria

4. Data: 2006-08-29 16:43:57

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skurcze wcale całkowicie równomierne być nie muszą i u młodych ludzi
zwykle nie są. Na początek nabierz powietrza (swobodnie, nie do oporu)
wstrzymaj oddech i zmierz sobie puls nie oddychając. Jeśli w dalszym
ciągu będzie nieregularny, wtedy zgłoś się do lekarza rodzinnego.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-08-29 20:32:51

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daria17 napisał(a):

> Najprawdopodobniej macie arytmie - jeśli jest duża, to może być
> groźne. Najlepiej gdybyście udali się do lekarza i poprosili o USG i
> "holtera".
Jeśli masz na myśli Echo serca (USG), to lekarz POZ tego nie zleca i nie
diagnozuje. Holtera też nie. Ale na pewno zrobi EKG.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

6. Data: 2006-08-29 20:35:27

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ratownik napisał(a):
> [...]
> je narysować za pomocą wykresu) wygląda tak: ____/\_______/\__/\__________?
> Chyba skurcze serca powinny być równomierne?

Bez EKG nie da się powiedzieć, co ci jest. Bez całodobowego pomiaru EKG
(Holter) nie da się stwierdzić, jak często się to zdarza. No i z twojego
grafu tak na prawdę nie wiadomo jaka jest podstawowa częstość pracy
serca, więc trudno zgadywać. Nie ma też i nie będzie bez EKG informacji,
czy ten dodatkowy skurcz, to skurcz nadkomorowy, komorowy, czy może masz
niemiarowość zatokową, a może po prostu masz niemiarowość oddechową.
Mają ją małe dzieci i osoby intensywnie trenujące (z tego co mi wiadomo
dotyczy to sportów wytrzymałościowych).

7. Data: 2006-08-31 06:59:49

Od: "Daria17" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł W. napisał(a):

> Jeśli masz na myśli Echo serca (USG), to lekarz POZ tego nie zleca i nie
> diagnozuje. Holtera też nie. Ale na pewno zrobi EKG.

> [...]

To dziwne, bo na holtera skieroała mnie właśnie moja rodzinna...

8. Data: 2006-08-31 08:48:16

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daria17 napisał(a):

> To dziwne, bo na holtera skieroała mnie właśnie moja rodzinna...

To dziwne. Może ma specjalizację z kardiologii, a może jej POZ ma
podpisaną tak umowę, że może wysyłać. To swoją drogą bardzo skraca
diagnostykę NT ("Holter" ciśnieniowy) i chorób serca i nie jest zbyt
trudne (w większości przypadków) w interpretacji.

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe, a czarne

odczulić męża na kota
dziwne bicie serca i pocenie sie - pomocy
Lasek
Podejrzenie BBS II
Nowe forum o lekarzach: doktory.pl