Problem ze wzrokiem

1. Data: 2002-09-21 20:45:50

Temat: Problem ze wzrokiem
Od: Bartosz Otwocki <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałbym się dowiedzieć gdzie w województwie śląskim mógłbym znaleźć
dobrego okulistę, który dobrze orientuje się w schorzeniach
występujących przy częstym korzystaniu z komputera.
Może pokrótce nakreślę problem. Otóż przez wiele lat korzystałem z
komputera, którego monitor był tak feralnie ustawiony, że w słoneczne
dni odbijało się w nim okno. Nie wiedziałem, że może to być przyczyną
jakiś schorzeń i zbagatelizowałem sprawę. Teraz jednak pojawiły się
problemy z tym związane. Można powiedzieć, że zauważam wszystkie
odbicia na każdych przedmiotach. Dodatkowo przy obserwacji np. nieba
czy śniegu widzę przemykające kreski. Zgłosiłem się do okulisty, który
wykonał wszelkie badania łącznie z pomiarem ciśnienia i nie stwierdził
żadnych poważnych chorób poza drobnymi zmianami w ciele szklistym
(chyba, nie pamiętam już dokładnie gdzie te zmiany występują), które
widoczne są dopiero w dużym powiększeniu. Ogólnie mówiąc zalecił
witaminkę A+E i w ogóle nie ustosunkował się do moich sugestii
związanych z ustawieniem monitora. Przyjąłem tą wiadomość z radością.
Zmieniłem ustawienie monitora, ale niestety objawy utrzymują się i nie
chciałbym by doprowadziły do jakiś poważniejszych powikłań. Dlatego
też proszę o pomoc, co mógłbym zrobić by schorzenie nie posunęło się
dalej, a najlepiej, co zrobić by je wyeliminować lub sprawić by było
mniej uciążliwe.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Bartek [ b...@g...pl ]

2. Data: 2002-09-21 21:08:29

Temat: Re: Problem ze wzrokiem
Od: "\(dh\)" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten okulista miał rację, a Twoje problemy nie są wynikiem pracy przy
komputerze bez względu na ustawienie monitora. Prawdopodobnie te objawy i
tak by wystąpiły. Jest to związane z wiekiem i u różnych ludzi występują
bardzo różnie.

3. Data: 2002-09-22 13:13:11

Od: Bartosz Otwocki <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Sep 2002 23:08:29 +0200, "\(dh\)" <h...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>tak by wystąpiły. Jest to związane z wiekiem i u różnych ludzi występują

Czytalem gdzies na sieci, ze jezeli w ekranie monitora odbija sie np.
okno to galka oczna bez przerwy pracuje raz dostosowujac sie do obrazu
raz do tego co sie odbija. Czy to nie wplywa wogole na oczy? Prosze o
jakies informacje jak zapobiec mojemu schorzeniu lub jak je wyleczyc.

Bartek [ b...@g...pl ]

4. Data: 2002-09-22 18:39:01

Od: "\(dh\)" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raz do tego co sie odbija. Czy to nie wplywa wogole na oczy? Prosze o
> jakies informacje jak zapobiec mojemu schorzeniu lub jak je wyleczyc.

To tylko (lub aż) kwestia przemęczenia oczu.

5. Data: 2002-09-26 08:40:01

Od: Bartosz Otwocki <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Sep 2002 20:39:01 +0200, "\(dh\)" <h...@p...onet.pl>
wrote:

>To tylko (lub aż) kwestia przemęczenia oczu.

Dzieki za informacje. Moze istnieje jakis dobry sposob by dopomoc
zmeczonym oczom w regeneracji lub wyeliminowac te zmiany o ktorych
wczesniej pisalem?

Bartek [ b...@g...pl ]

6. Data: 2002-10-02 19:13:37

Od: " pwil" <p...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz Otwocki wrote:

| Dzieki za informacje. Moze istnieje jakis dobry sposob by dopomoc
| zmeczonym oczom w regeneracji lub wyeliminowac te zmiany o ktorych
| wczesniej pisalem?

Kiedyś czytałem o ćwiczeniu polegającym na kilkuminutowym wpatrywaniu
się z ZAMKNIĘTYMI powiekami na żarówkę, a następnie zasłaniamy dłońmi
oczy tak, żeby światło nie przedostawało się, i tak trzymamy przez kilka minut.

Dodatkowo można przy zasłoniętych oczach wyobrażać sobie, że patrzymy
na jeżdżący w kółko samochód, który się zbliża i oddala.

Był o tym artykuł w Gazecie Wyborczej kilka lat temu, a w międzyczasie
gdzieś indziej jeszcze o tym czytałem...
--

/ /\ "I wish men had boobs because I like the feel

Czy nalezy przechowywac kserokopie recept ?
kontakt z Ewą
Sekrety zdrowia w TVP
Bielactwo
PILNE! - Winobluszcz pieciolistkowy - trujacy czy nie