Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Prof. Wl. M. Turski, "Uczyc czy nie uczyc" ? czyli: "Znow ten belkot ?" Re: Prof. Wl. M. Turski, "Uczyc czy nie uczyc" ? czyli: "Znow ten belkot ?"

Re: Prof. Wl. M. Turski, "Uczyc czy nie uczyc" ? czyli: "Znow ten belkot ?"

From: "Jerkey" <p...@l...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Prof. Wl. M. Turski, "Uczyc czy nie uczyc" ? czyli: "Znow ten belkot ?"
Date: Wed, 4 Oct 2000 08:47:05 +0200

Witam...

"Jerzy Turynski" <j...@p...com> wrote in message
news:01c02d33$19806200$0b01a8c0@jtt...
> W ramach przedstawiania typowo abstrakcyjnych tekstów (wymagają-
> cych widzenia 'wnętrza stereogramu') proponuję Wam skomentować
[ucięte]

Teskt profesora dotyczy w zasadzie wszystkich dziedzin ludzkiego życia tyle,
że łatwiej to zrozumieć na przykładzie informatyki, o której pisze, ponieważ
ta wiąże się wielu osobom bezpośrednio z myśleniem (niekoniecznie z
rozumieniem), w przeciwieństwie do np. problemu kłótni małżeńskich mimo, że
sprawa jest ~identyczna. To o czym mówi profesor można by skrócić słowami:
ludzi należy uczyć myśleć, a w zasadzie rozumować, a nie dawać ("uczyć") im
(ich) gotowe (gotowych) rozwiązania (rozwiązań) - czyli u prof. "produktów",
które co prawda są bardzo pomocne, ale jak każde inne gotowe rozwiązanie
pokazuje tylko tyle, że jak naciśniemy zielony guziczek to dostaniemy papu,
a jak czerwony to coś nas żgnie w d... (ale co? - oto jest pytanie).
Powracając do tematu informatyki, to okazuje się, że ci, którzy naprawdę
zrozumieli, czym jest informatyka ( czyli według profesora są "teoretykami")
bez problemu opanują dowolne narzędzie informatyczne i przekształcą je w
dolary w przedsiębiorstwie ABC. Co więcej taki pracownik, jest o wiele
lepszy ze względu na łatwą zdolność przerzucania się na inne produkty, czyli
ze względu na zdolność szybkiego rozumienia innego twórcy. Co więcej takie
osoby wiedzą na co lepiej spożytkować swój cenny czas, a co sobie darować
(czyli nie zadają durnych pytań w rodzaju - "Co lepiej wybrać Delphi,
Buildera czy VC++?" - bo to tak samo jakby zadawał pytanie "Na co lepiej
zdawać prawo jazdy- na ciężarówkę, czy samochód osobowy?" - i te odpowiedzi:
"No wiesz ciężarówką możesz przewozić dużą ilość towaru, ale samochód
osobowy jest szybszy").
Rinaldo burzy się, że tacy ludzie jak profesor upierają się bezmyślnie, aby
uczyć TEORYJ, tworząc w ten sposób samych "biednych" teoretyków, nie
przystosowanych do życia. Wydaje mi się jednak, że pomylił teoRETYKÓW z
teoRYJcami, jeśli wiecie o co mi chodzi.

Janusz