Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Jaroslaw Sakowski <s...@z...tpnet.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Prof. Wl. M. Turski, "Uczyc czy nie uczyc" ? czyli: "Znow ten belkot ?"
Date: 04 Oct 2000 09:07:02 +0200
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 63
Message-ID: <8...@z...tpnet.pl>
References: <01c02d33$19806200$0b01a8c0@jtt> <8rcoj6$8v$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: zsrbojan.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: sunsite.icm.edu.pl 970643177 26920 194.204.179.141 (4 Oct 2000 07:06:17 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Oct 2000 07:06:17 +0000 (UTC)
X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.icm.edu.pl server.
X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
User-Agent: Gnus/5.070099 (Pterodactyl Gnus v0.99) Emacs/20.4
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:22886 pl.sci.fizyka:24468
pl.sci.psychologia:60007
Ukryj nagłówki
Witam,
"a" <a...@p...onet.pl> writes:
> Użytkownik "Jerzy Turynski" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> news:01c02d33$19806200$0b01a8c0@jtt...
>
> (ucięte, bo długie)
>
> Witam:
> U nas, na elektronice, podobne kwestie zadawano studentom na wykładzie a
> układów elektronicznych, czego w zasadzie was uczyć? Czy w ogóle uczyć
> technologii czy samej tylko techniki. Zresztą na elektronice co rusz
To zalezy jaki efekt chce sie osiagnac. Generalnie obecnie elektronika
jest mocno "modulowa" (cale urzadzenia mieszcza sie obecnie w jednej
specjalizowanej kostce). Poniewaz w niektorych panstwach przemysl
konstrukcji bazowych praktycznie nie istnieje wiec technologi anie ma
az takiego znaczenia - w koncu uklady scalone kupi sie gdzies indziej.
> takie dziwa, które nie wiadomo czy w chwili nauczania były komukolwiek
> potrzebne poza kustoszami muzeów techniki. Oburzenie wywoływało zadawanie na
> egzaminie pytań z zakresu lamp radiowych. Wśród najbardziej leniwych
> i
Lampy (oczywiscie w zmienionej formie, czesto ceramiczne i
miniaturowe) nadal stosuje sie w elektronice np. w sprzecie
powszechnego uzytku (wzmacniacze m. cz. wysokiej klasy), sprzet na
wysokie czestotliwosci a zwlaszcza niektore nadajniki na satelitach (sa
niewrazliwe na promieniowanie kosmiczne i promieniowanie
czasteczkowe), w sprzecie ktory ma byc odporny na ataki pulsem
elektromagnetycznym (w stopniach wejsciowych), we wszelkich
urzadzeniach duzej mocy nawet impulsowej (nadajniki w.cz, radary)
itp.
> radykalnych od zawsze był obecny postulat znowelizowania teorii obwodów
> (stanowiacej drugi po matematyce poważny odsiew ilosciowy
> studentów). I
Matematyka jest bardzo wazna jako nauka.
> Informatyka stanowi tu ciekawy przykład, bo czy jeszcze jest nauką?
> Owszem jest, tylko popularne jej wydanie (np. Rinaldo o nauce i komputerach)
> nie ma z tym wiele wspólnego a w zasadzie nic. Podobnie rzecz ma się
> z
Pakiety biurowe M$ tez nie. Tak samo jak konfiguracja sieci pod Novell
cz inne komercyjne systemy.
> Podobnie przez samo posiadanie jakiegokolwiek zdania w jakiejś szczegółowej
> kwestii nie staje się filozofem, wiadomo.
E, w filozofii to latwo cokolwiek podpasowac. W koncu jak sprawdzisz
czy to bzdura czy nie (pomijam oczywiscie sensowne kierunki
filozoficzne: logike, teoria jezykow, teorie zdan itp). Wymyslasz
jakas religie albo modyfikujesz istniejaca i po klopocie :)))
ps
To idzie na 3 grupy wiec moze sobie jakas rozrywkowa (pl.sci.filozofia)
zostawimy tylko. Bo ja na kf na fizyce ochoty nie mam.
--
Jaroslaw Sakowski
|