Profilaktyka - jak zyc dlugo i szczesliwie

1. Data: 2007-06-26 19:03:21

Temat: Profilaktyka - jak zyc dlugo i szczesliwie
Od: "Adam" <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie grupowiczow,

Mam 29 lat, 10 kg nadwagi i za 2 miesiące się żenię. Moja przyszła żona - 27
lat, waga w normie. Chcielibyśmy wiedzieć, w jaki sposób zminimalizować
ryzyko jakiejś tragedii w naszym życiu. Wiadomo, wypadku komunikacyjnego
człowiek nie przewidzi i wychodząc z domu musi brać pod uwagę to, że jest
jakiś ułamek procenta szans, że już do niego nei wróci. Ale jak sie ma
sprawa ze zdrowiem?

Żona regularnie co pół roku chodzi do dobrego ginekologa. Oprócz tego oboje,
powiedzmy raz w roku, chodzimy do dentysty (to akurat mało ważne) I to tyle
jeśli chodzi o lekarzy w naszym życiu. Raz w tygodniu chodzimy na basen
popływać (bo lubimy - żeby nie było wątpliwości;), czasami pojedziemy gdzieś
na rowerze za miasto. Oprócz tego w pracy przez 5 dni w tygodniu po 8-9
godzin siedzimy za komputerem. Nie palimy, alkohol zdarzy sie wypić
okazjonalnie - jakieś piwo czy wino.

To, czego najbardziej sie boję, to nowotwory i zawał. Czy jest jakiś sposób,
żeby powiedzmy raz w roku zrobić takie badania kompleksowe, po których
bylibyśmy cali prześwietleni? Czy jest możliwość, żeby np. nowotwór (albo
przynajmniej jakiś sygnał ostrzegawczy) wykryć po badaniu krwi? Czy to
raczej jest tak, że przypadkowo wykrywa się podejrzenie nowotworu i dopiero
wtedy robi sie ścśle ukierunkowane badania?

A jak jest z miażdzycą? Przy mojej nadwadze szansa na zawał za 10-20 lat
jest całkiem duża. Czy można już teraz zacząć zapobiegać miażdzycy (nadwagi
nie zrzucę - taką mam budowę ciała i dobrze mi z nią - tym bardziej, że waga
jest stała)? Wiem, że są leki przeciwmiażdzycowe, które biorą zawałowcy, a
jak to jest z ludźmi, którzy jeszcze zawału nie mają ale mają dużą szansę
mieć niedługo?

Kończąc: nie chodzi o to, że jestem jakimś panikarzem i szukam w sobie
chorób - tym bardziej, że na zdrowie nigdy nie narzekałem. Tylko ostatnio
jakoś tak mnie naszło na to, żeby może większą wage przywiązać do zdrowia.

Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2007-06-26 19:32:04

Temat: Re: Profilaktyka - jak zyc dlugo i szczesliwie
Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> To, czego najbardziej sie boję, to nowotwory i zawał.

Misiu (sorki za poufałość) NIE PRZEWIDZISZ TEGO! A jeśli masz ochotę panikować
dziś, ze za 20 lat padniesz na zawał...to na niego padniesz. Odnosnie
nowotworów - zdrowy rozsądek pomoże uniknąć: zero papierochów, nie jedzcie
splesnialego pożywienia, unikajcie konserwantów.

> [...]
> nie zrzucę - taką mam budowę ciała i dobrze mi z nią - tym bardzej, że waga

tzn jak z tą wagą: masz tłusty brzuszek i cienkie jak patyki nóżki (wtedy nie
,mów mi o budowie), czy też masz ciężkie kości, szeroką klatę, masywne nogi itd?
Moze tak: ile ważysz i jakiego jestes wzrostu?. Z tego co piszesz, to nie
doprowadzaj tylko do przyrostu masy.

Wiem, że są leki przeciwmiażdzycowe, które biorą zawałowcy, a
> jak to jest z ludźmi, którzy jeszcze zawału nie mają ale mają dużą szansę
> mieć niedługo?

niech się wypowie ktoś ze środowiska medycznego. Jak na mój gust
przesadzasz,zamiast cieszyć się zyciem i Waszym szczesciem. Czyzby kryzys 30tki
Cie dopadal? ;-)))

h.

3. Data: 2007-06-26 20:56:23

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <b...@m...com> napisał w wiadomości

i za 2 miesiące się żenię.
:) to wyjaśnia Twoje pytania, zaczynasz nowy rozdział w życiu....

Trzeba powiedzieć ze piszesz o dwóch róznych rzeczach.perwsza jest
profilaktyka czyli odpowiedni tryb zycia zmniejszajacy ryzyko zachorowania,
a drugi to wczesne wykrywanie jesli juz sie coś trafi,

Z wykrywaniem jest gorzej. O ile ktoś umiera na raka szyjki macicy to
ewidentnie brak badań okresowych, ale inne juz wcale nie takie oczywiste.
Poczytaj sobie o badaniach okresowych . Zresztą zycie przed Tobą a jak
będzie wyglądała medycyna i służba zdrowia kiedy znajdziesz sie w wieku gdy
ryzyko jakiegos raka i zawału wzrasta

4. Data: 2007-06-27 08:10:01

Od: Lech <L...@L...inv> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> Kończąc: nie chodzi o to, że jestem jakimś panikarzem i szukam w sobie
> chorób - tym bardziej, że na zdrowie nigdy nie narzekałem. Tylko ostatnio
> jakoś tak mnie naszło na to, żeby może większą wage przywiązać do zdrowia

Grunt to zaczac od profilaktyki, zobacz:
http://choroby-cywilizacyjne.zlotemysli.pl/getinfo.p
hp

No i sie nie stresowac, bo stres to przyczyna wielu chorob:
http://stres.zlotemysli.pl/getinfo.php

Zycze duzo zdrowia,
Lech

5. Data: 2007-06-30 12:33:05

Od: "Adam" <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nogi itd?
> Moze tak: ile ważysz i jakiego jestes wzrostu?. Z tego co piszesz, to nie

No brzuszka to wystajacego nie mam. Na rowni z klata, a ze klata i bary
szerokie, to przy 180 cm waze 90 kg.

UWierz mi, ze sie ciesze :-).

6. Data: 2007-06-30 12:34:06

Od: "Adam" <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poczytaj sobie o badaniach okresowych . Zresztą zycie przed Tobą a jak
> będzie wyglądała medycyna i służba zdrowia kiedy znajdziesz sie w wieku

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Adam

7. Data: 2007-06-30 20:36:21

Od: "Tapta" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakoś tak mnie naszło na to, żeby może większą wage przywiązać do zdrowia.

Możecie zrobić sobie badanie oberonem. Pokazuje stan całego organizmu, kosztuje
chyba ze 200 zł, choć pewnie zaraz znjdą się tacy, którzy ci to serdecznie
odradzą.
Tapta

8. Data: 2007-07-01 10:25:40

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No brzuszka to wystajacego nie mam. Na rowni z klata, a ze klata i bary
> szerokie, to przy 180 cm waze 90 kg.

chłopie, chyba za duzo periodyków typu Logo czytasz, gdzie podmalowane chucherka
promują modne ciuszki. Przy takiej budowie BMI 28 to co innego, niż u kobiety.
Nie jedz lub ogranicz słodycze i smażeninę. Sportu troszkę więcej a przede
wszystkim kontroluj(cie) stres.

> UWierz mi, ze sie ciesze :-).

super !

h.

9. Data: 2007-07-01 10:27:14

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tapta" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Możecie zrobić sobie badanie oberonem. Pokazuje stan całego organizmu,
> kosztuje
> chyba ze 200 zł, choć pewnie zaraz znjdą się tacy, którzy ci to serdecznie
> odradzą.

pokazać pokaże, ale zaradzenia dolegliwościom przemilczy.

PS. Tnij proszę cytaty - łatwiej się czyta.

pozdr.h.

10. Data: 2007-07-01 13:05:32

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisala:

> Użytkownik "Tapta" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> pokazać pokaże, ale zaradzenia dolegliwościom przemilczy.

...najczesciej pokazuje do jakiego stopnia dany czlowiek jest naiwny:)
Ciekawe dlaczego ten oberon, podobnie jak dieta kwasniewskiego jest popularny
tylko w Polsce ?

Re: Co to może być za choroba?
Nauka o szkodliwości cukru (czyt. węglowodanów)
Soczewki - problem
Co to może być za choroba?
Laryngolog - Bydgoszcz