Re: Projekt ustawy o rencie socjalnej.

Data: 2003-02-11 17:33:16
Temat: Re: Projekt ustawy o rencie socjalnej.
Od: "Marian L" <marian.landowski()@lama.org.pl>

"Tomasz Malinowski" w news:b29c2j$lev$1@atlantis.news.tpi.pl...
napisał:

> Woleliby przejść do ZUS-u, czy pozostać w pomocy społecznej? Dlaczego?

Ponieważ świadczenie ZUS-u jest pewne, zagwarantowane.
Wolne od uznaniowości, czy wydolności płatnika

> Z moich dotychczasowych ustaleń wynika, że ta reforma została
> zdeterminowana przez unijne wskaźniki dla których zdecydowano
> się zmniejszyć ilość osób korzystających z pomocy społecznej i
> przepuścić to świadczenie przez aparat skarbowy.

? Nie rozumiem - proszę o więcej szczegółów.
Według mnie renta socjalna jest świadczeniem które nie może
budzić zastrzeżeń co do jej przyznania, jest najbardziej oczywista.

Jedyna obawa podniesiona przez dyskutujących to
że bezduszni urzędnicy mogą podpowiedzieć decydentom,
by przy przeniesieniu obowiązków płatnika na ZUS jeszcze
raz poddać uprawnionych weryfikacji.

By zapobiec czy też uprzedzić te zamiary proponuję.
Jeżeli w ustawie czy przepisach przenoszących te obowiązki
płatnika na ZUS znajdzie się nonsensowny w tym wypadku
wymóg weryfikacji (ponowna komisja) to:
Zróbmy wtedy zbiórkę pieniężną na wynajęcie kilku pełnosprawnych
młodych ludzi którzy ministra odpowiedzialnego za takie
rozwiązanie w czasie jakiejś światowej czy europejskiej
konferencji obrzucą niekoniecznie tortami :-)).

Pozdrawiam
Marian L