Re: Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Newsgroups: pl.pregierz,pl.sci.medycyna,pl.rec.kuchnia
Date: Fri, 15 Apr 2016 00:59:23 +0200

Dnia Thu, 14 Apr 2016 23:45:09 +0200, Trefniś napisał(a):

> Donald Tusk prawa nie złamał przez fakt posiadania dziadka w Wehrmachcie.

Złamał prawo - KŁAMIĄC wtej sprawie jako premier 3-|

> Choć niektórzy sądzą, że czerpie z tego korzyści :)

Niewątpliwie nie jest przypadkowa jego zażyłość z Merkel.

> Fritz ter Meer został prawomocnie skazany w Norymberdze za ludobójstwo, w
> związku ze zbrodniami w KL Auschwitz, gdzie Cyklonu B używano w
> największej ilości w czasie II wojny światowej. Ten środek był produktem
> konsorcjum IG Farben, którego częścią był Bayer.

Tłumaczyłam, że Cyklon B był de facto produktem Deutsche Gesellschaft für
Schädlingsbekämpfung mbH (Degesch), w którym firma IG Farben miała udziały
jako jedna z TRZECH. Gdzie ślad po pozostałych dwóch?

> Po wojnie ten zbrodniarz
> wojenny zostaje na 10 lat prezesem firmy Bayer, która tym samym wzięła na
> siebie odpowiedzialność moralną za zbrodnie, a także potwierdziła ciągłość
> personalną z IG Farben.

Tylko że fakty są takie, iż to nie Bayer produkował i sprzedawał, tylko
Degesch. Bayer jest tylko JEDNYM ze składowych IG, który z kolei był JEDNYM
z udziałowców Degesch. Zatem, aby być uczciwym w ocenie odpowiedzialności,
należałoby prześledzić losy i wkład pozostałych 2 udziałowców Degesch
(OPRÓCZ IG), ale się tego nie robi, bo po prostu najłatwiej obciążyć tylko
i wyłącznie Bayer z ww. powodów personalnych, tzn że wziął sobie na prezesa
zbrodniarza. Tyle że takich i podobnych przypadków w historii jest MNÓSTWO.
I zaznaczam - nie uważam tego za usprawiedliwienie czegokolwiek, jedynie
stwierdzam niemożność dojścia do sedna w sprawie wyłącznej winy Bayer'a.

> Lepiej, Bayer został zobowiązany do partycypacji w wypłatach _odszkodowań_
> robotnikom przymusowym pracującym w Auschwitz, gdzie wyroku dopracował się
> późniejszy prezes Bayer. To chyba jednoznacznie wskazuje, że powojenne
> władze niemieckie _uznały_ _winę_ Bayera (ale też BASF i Agfa).

Uznały, bo nie mogły jej udowodnić innym winnym (!), a tylko jemu - i na
tym poprzestały 3333-|

> Poza tym proszę pozbyć się Aspiryny i innych produktów Bayera z apteczek,
> bo finansujecie badania nad żywnością GMO na swoją zgubę :)

Twój apel o nieużywanie akurat Aspiryny jest trochę bezsensowny, bo Bayer
produkuje nie tylko ją, no i w ogóle nie tylko leki, lecz też inne
preparaty. Akurat nie używam leków Bayera, przynajmniej nie używam
świadomie. Aspiryna ma mnóstwo lepszych zastępników o tym samym składzie,
ja np od dzieciństwa używam Polopiryny S firmy Polpharma. W ogóle staram
się we WSZYSTKIM używać polskich produktów, o ile to możliwe. O ile. Bo oto
np wczoraj MUSIAŁAM psu żałożyć obrożę przeciwkleszczową Foresto - firmy
Bayer. Inne są do kitu po prostu, a mnie bardzo zależy na moim kudłatym
skarbie. Jeśli byłby równie dobry polski produkt, na pewno wybrałabym go.

Praktycznie już nie da się rozgraniczyć marek na moralnie "dobre" i "złe" -
bo, po pierwsze, ich wzajemne powiązania, jak wyżej pisałam na przykładzie
Degesch, IG Farben i Bayer, są tak zagmatwane, że dla przeciętnego zjadacza
chleba niemożliwe do rozszyfrowania przy sklepowym regale, a po drugie,
gdyby nawet było to możliwe, to konieczności życiowe zmuszają ludzi do
wyborów pod presją (własnego, bliskich) przetrwania, a nie moralności.
Niestety, takie jest ŻYCIE.