Prosba/cukrzyca

1. Data: 2003-06-03 07:13:22

Temat: Prosba/cukrzyca
Od: Ola <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe;
Wpadl mi w rece polski magazyn "NAJ". Byly tam rozne prosby o pomoc.
Niestety nie moge sie z chorymi skontaktowac bezposrednio. "NAJ" nie
podaje zadnych danych osob potrzebujacych pomocy.

Wzruszyly mnie 2 sprawy.

Kobieta od lat chora na cukrzyce prosi o naklowacz i przyrzad do badania
poziomu cukru.
Z checia wysle tej kobiecie taki przyrzad, ale nie wiem jakiej marki?
Kazdy pomiar wymaga nowego paska testowego. Oczywiscie pasek firmy
"xyz" dziala tylko z aparatem tej firmy.
Nie chce poslac cos, do czego w Polsce nie mozna kupic paskow testowych.

Prosze o info jakiej marki aparaty i paski sa w uzyciu w Polsce?

W drugim przypadku prosba jest o pieniadze na pokrycie kosztow uzywania
pompy insulinowej dla kilkuletniej dziewczynki. Bardzo chciala bym pomoc
tak mlodej osobie. Mam jednak pewne opory z wysylaniem pieniedzy,
poniewaz prosba wydaje mi sie bardzo niejasna i ogolnikowa.
To nie chore dziecko, ale jej rodzice/opiekunowie beda decydowali co
zrobic z pieniedzmi. Nie chciala bym, zeby pieniadze jakie posle poszly
na inne (kto wie jakie) cele.
Uwazacie Panstwo ze powinnam wyslac pieniadze? Dziewczynka ta juz
posiada pompe insulinowa. Jak sie domyslam, jedyne co ona potrzebuje
jest zaplacic za insuline.
Jezeli tak, to jakie sa mniej wiecej miesieczne koszty i zapotrzebowanie
tak mlodego organizmu na insuline?
Dzieki za pomoc,ola.

2. Data: 2003-06-03 08:44:44

Temat: Re: Prosba/cukrzyca
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chce poslac cos, do czego w Polsce nie mozna kupic paskow testowych.

> Prosze o info jakiej marki aparaty i paski sa w uzyciu w Polsce?
jest ich sporo , ale ta pani chyba powinna sie zgłosic do lekarza
diabetologa, oni czasami dostaja glukomerty za darmoche od firm
farmaceutycznych i daja je pacjentom . do tego dokupuje sie refundowane
paski (wiec za pare symboliczych zlotych).

> Jezeli tak, to jakie sa mniej wiecej miesieczne koszty i zapotrzebowanie
> tak mlodego organizmu na insuline?
zalezy od wielu rzeczy to zapotrzebowanie na insuline ...

3. Data: 2003-06-03 08:53:40

Od: "laufer" <.@.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, bardzo miło mi jest czytać Twój post, sam od 14 lat (obecnie mam 16)
choruje na cukrzycę insulinozależną, na szczęście jestem obecnie w sytuacji
materialnej która pozwala mi na wykupienie lekarstw itp. Jednak wyobrazam
sobie sytuacje biedniejszych - ja bez glukometru nie mógł bym żyć... :( Oby
więcej ludzi takich jak Ty :) Trzeba sobie pomagać :)

> Kobieta od lat chora na cukrzyce prosi o naklowacz i przyrzad do badania
> poziomu cukru.
> Z checia wysle tej kobiecie taki przyrzad, ale nie wiem jakiej marki?

Ja używam GLUCOTREND , firmy Boehringer Mannheim. Paski do niego (Accu Check
Active ) są ryczałtowane, kupuje je w granicach 1,50 - 8 zł. Zależy gdzie. W
Gdyni na św. Wojciecha jest bardzo dobra apteka - tam się własnie
zaopatruje. Co do innych typów; posiadam jeszcze GLUCO CARD II, ale do niego
zdecydowanie rzadziej mozna dostac tanie paski :(.
W najblizszych dniach postaram sie napisac cos jeszcze o glukometrach.

> Kazdy pomiar wymaga nowego paska testowego. Oczywiscie pasek firmy
> "xyz" dziala tylko z aparatem tej firmy.
> Nie chce poslac cos, do czego w Polsce nie mozna kupic paskow testowych.

No wlasnie, do wiekszosci mozna kupic, tylko... ceny do niektórych siegaja
do 50 zł za opakowanie !!

> [...]
> tak mlodej osobie. Mam jednak pewne opory z wysylaniem pieniedzy,
> poniewaz prosba wydaje mi sie bardzo niejasna i ogolnikowa.

Od Grudnia poprzegniego roku mam pompę insulinową MINIMED 508 - jej
utrzymanie to średnio 500-600 zł miesięcznie. Jest to drakońska kwota, ale
taka jest, niestety. Co prawda daje to wielkie udogodnienie - brak
zastrzyków, lepsze wyniki HBA1C (hemoglobiny) ale nie wszystkich stac. Moja
pompa kosztowała... 15 tys złotych. Jest w sprzedaży również tańsza -
bodajże 8 tys. ale działa tylko przez 3 lata i jest nieco gorsza.
Z tego co wiem - Owsiak wypożycza za darmo pompy dzieciom do wieku 6 lat -
ale utrzymanie już na własną rękę. Proszę poinformować kobietę, o możliwosci
zdobycia sponsora, juz kilkunastu osobom z Trójmiasta wypłacają miesięcznie
te ok. 500 zł. Fundacja polsat np. Warto próbować.

> Uwazacie Panstwo ze powinnam wyslac pieniadze? Dziewczynka ta juz
> posiada pompe insulinowa. Jak sie domyslam, jedyne co ona potrzebuje
> jest zaplacic za insuline.

Nie tylko - wkłucia (jedno wytrzymuje 4 dni a kosztuje 50 zł), baterie,
wkłady, straszna suma się z tego robi :(

> Jezeli tak, to jakie sa mniej wiecej miesieczne koszty i zapotrzebowanie
> tak mlodego organizmu na insuline?

Na pompie, używając insuliny Humalog będzie to jakies, mysle 150 ml. Dawno
byłem w tak młodym wieku, więc nie wiem dokładnie :))))))
Ale postaram się skonsultować ze znajomymi, wtedy odpiszę dokładniej.

Masz jakieś pytania - w...@o...gda.osk.pl Postaram sie odpowiedzieć :)

4. Data: 2003-06-03 19:22:46

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@h...com> napisał w wiadomości
> Witam grupe;
> Wpadl mi w rece polski magazyn "NAJ". Byly tam rozne prosby o pomoc.
(...)

szlachetne, ale jestem przekonany, ze wzruszajace artykuly w takich
szmatlawcach sa pisane przez redaktorow przy porannej kawce

5. Data: 2003-06-03 23:17:07

Od: Ola <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

laufer wrote:
Ja używam GLUCOTREND , firmy Boehringer Mannheim. Paski do niego (Accu Check
Active ) są ryczałtowane, kupuje je w granicach 1,50 - 8 zł.

Za ile sztuk?

No wlasnie, do wiekszosci mozna kupic, tylko... ceny do niektórych siegaja do 50
zł za opakowanie !!

A opakowanie to ile sztuk?

> Proszę poinformować kobietę, ..................

Nie ma takiej mozliwosci. Wszystko odbywa sie za posrednictwem redakcji "NAJ".
Jak wspomnialam redakcja nie podaje absolutnie zadnych danych, tylko numer
sprawy/prosby.
pozdr. oO.

6. Data: 2003-06-03 23:56:35

Od: Ola <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

pestifer wrote: (...) szlachetne, ale jestem przekonany, ze wzruszajace
artykuly w takichm szmatlawcach sa pisane przez redaktorow przy porannej
kawce...

To nie sa zadne artykuly. To jest okolo 1/2 strony, zadrukowana prosbami o
pomoc. Kazda prosba jest od innej osoby i to tylko 2-4 zdania. Zadnych
komentarzy redakcji czy kogokolwiek.

Ponizej przepisalam dokladnie z "NAJ" nr20/2003 str 61, dwie prosby ktore
mnie poruszyly:

1-wsza osoba/prosba:
Moja coreczka (imie: Paula, zdjecie zalaczone) jest chora na cukrzyce
insulinozerna. W 2002 otrzymala pompe insulinowa. Dzieki temu nie musi byc
kluta 3-4 rzay dziennie, a poza tym zmniejsza sie mozliwosc powiklan
cukrzycowych - slepota,udar mozgu, zawal.
Niestety miesieczny koszt leczenia przekracza moje mozliwosci finansowe.
Bardzo prosze, niepozostancie Panstwo obojetni. Bedze wdzieczna za kazda
wplate: PKO BP II O/W-wa 42 10201026 122690022.
N20/01

2-ga osoba/prosba:
Od wielu lat choruje na cukrzyce. Bardzo jest mi potrzebny glukometr z
nakluwaczem. Czy ktos z czytelnikow "NAJ" moglby mi pomoc? Bylabym bardzo
wdzieczna.
N20/05

Tak dla spokoju wlasnego sumienia, moze odzaluj kilka zlotych i zadzwon do
redaktora naczelnego. Zapytaj czy oni takie rzeczy wymyslaja dla
zwiekszenia nakladu, czy tez drukuja prawdziwe listy.
Nie omieszkaj pochwalic sie odkryciem przed nami, tutaj.
Jezeli to co drukuja to prawda, to moze niektorzy sceptycy (jak Ty), tez
raz na jakis czas, rzuca zlotowke czy dwie osobie w tragicznej sytuacji.
Lacze pozdrowienia,oO.

7. Data: 2003-06-04 00:02:39

Od: Ola <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

monika wrote:

> [...]

> ........jest ich sporo , ale ta pani chyba powinna sie zgłosic do lekarza
> diabetologa, oni czasami dostaja glukomerty za darmoche od firm

Jezeli tak sprawa wyglada, to zupelnie nie rozumie dlaczego ta kobieta "OD
LAT" nie ma tego glukometru.
A Ty Moniko? Rozumiesz cos z tego? Masz wytlumaczenie dlaczego?
Pozdr,oO.

8. Data: 2003-06-04 07:12:51

Od: "laufer" <.@.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A opakowanie to ile sztuk?

50 sztuk.

9. Data: 2003-06-04 21:28:53

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@h...com> napisał w wiadomości
(...)
> Jezeli to co drukuja to prawda, to moze niektorzy sceptycy (jak Ty), tez
> raz na jakis czas, rzuca zlotowke czy dwie osobie w tragicznej sytuacji.

obecnie mamy w Polsce ok 5 mln osob w tragicznej sytuacji
rzuc im zlotowke
IMHO pomoc indywidualna niczego nie rozwiazuje
a sumienie mam czyste, a dlaczego ty chcesz swoje uspokajac?

10. Data: 2003-06-05 05:42:24

Od: "laufer" <.@.pl> szukaj wiadomości tego autora

> obecnie mamy w Polsce ok 5 mln osob w tragicznej sytuacji
> rzuc im zlotowke
> IMHO pomoc indywidualna niczego nie rozwiazuje
> a sumienie mam czyste, a dlaczego ty chcesz swoje uspokajac?

Jak to nie rozwiazuje ? Pomoc umierajacej osobie to dla ciebie gra nie warta
swieczki ?

Trucizna
Bardzo słaba pamięć
szukam PRAWDZIWEGO lekarza