Prosto z polski

51. Data: 2009-02-07 20:57:27

Temat: Re: Prosto z polski
Od: bazzzant <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 20:52, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Nie jadam surowej ryby oprócz solonych śledzi. Polskich.

Negujesz wszystkie zagraniczne kuchnie, czy tylko azjatyckie?

52. Data: 2009-02-07 20:57:50

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

bazzzant<b...@p...onet.pl>
d.googlegroups.com

[...]
> Nie, czemu?

Szukam przyczyn niechęci do sushi :) - którym trudno się najeść do syta (w
naszym rozumieniu).

Ja tam lubię i sushi, i tajskie, i hinduskie, i chińskie, i włoskie, i
hiszpańskie, i albańskie, i polskie - byle dobre w swojej kategorii :)

A że we Wrocławiu przydałoby się jeszcze więcej różnych różnorodności to
oczywiście prawda.

Saulo

53. Data: 2009-02-07 20:59:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 12:49:31 -0800 (PST), bazzzant napisał(a):

> To, to, to nie szkodzi. De gustibus i tak dalej

Natomiast chętnie poznałabym prawdziwą(!!!) kuchnię chińską, ale do Chin
raczej się nie wybiorę... bo gdyby nawet, to jest tam tyle odmian tej
kuchni, że nie jest możliwe dla przeciętnego zjadacza chleba zakosztowanie
i porównanie, no a poprzez knajpiane jedzenie u nas, - sorry, ale nawet nie
próbuję poznawać... Oni wszyscy w naszych niby-chińskich knajpach uważają,
że jak chińskie, to wystarczy, że będzie ostre, że aż buzię wykręca. O nie,
aż taką ignorantką to ja nie jestem, żeby nie spróbowac sobie zamej
przygotować coś wg porządnego przepisu i mieć porównanie. A "porządne"
przepisy znam od mojej znajomej, która wyszła 27 lat temu za Chińczyka i
dobrze poznała kuchnię chińską, potem zresztą przebywając w Stanach. teraz
w Polsce stwierdziła, że nasze chińskie, tajskie, meksykańskie itp jedzenie
knajpiane ma się tak do oryginału, jak pięść do nosa. Inna znajoma,
mieszkająca od lat we Włoszech, mówi to samo o właskich knajpkach u nas, i
tak kolejno każda knajpa z jedzeniem z innych rejonów - odpada. Czyli:
pozostaje wspaniała kuchnia polska i rosyjska, które znam naprawdę,
uwielbiam i kultywuję.

54. Data: 2009-02-07 21:01:35

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka<i...@g...pl>

> Nie jadam surowej ryby oprócz solonych śledzi. Polskich.

Rozumiem, że nigdy nawet nie próbowałaś?

BTW sushi nie musi być z rybą. Klasyczne jest z ogórkiem.
Dobra jest też np. koreańska wersja z wołowiną (nie surową).
Najważniejszy dla charakterystycznego smaku jest zakwaszony ryż.

Saulo

55. Data: 2009-02-07 21:03:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 12:57:27 -0800 (PST), bazzzant napisał(a):

> Negujesz wszystkie zagraniczne kuchnie, czy tylko azjatyckie?

O, własnie przed chwilą odpowiedziałam Ci na to pytanie :-)
Z poprawką - nie neguję, tylko: poniewaz nie znam osobiście oryginalnych,
więc opierając się na zdaniu tych, co znają, odrzucam knajpiane. Byle
papatuchę w pseudo-egzotycznej knajpie jeść - po co? Sama wobec tego,
czytając wiele i słuchając sugestii moich ww znajomych, co to byli i
widzieli, umiem lepiej skomponować jedzonko niby-chińskie, czy
niby-meksykańskie itp :-)

56. Data: 2009-02-07 21:04:51

Od: bazzzant <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@g...googlegroups.com

> [...]
>
> Szukam przyczyn niechęci do sushi :) - którym trudno się najeść do syta (w
> naszym rozumieniu).

W kwestii sushi solidaryzuję się z Ikselką, chociaż śledzi też nie
lubię

> Ja tam lubię i sushi, i tajskie, i hinduskie, i chińskie, i włoskie, i
> hiszpańskie, i albańskie, i polskie - byle dobre w swojej kategorii :)

Albańskie powiadasz. Trzeba będzie spróbować

> A że we Wrocławiu przydałoby się jeszcze więcej różnych różnorodności to
> oczywiście prawda.

Salon tajskiego masażu już jest, więc może i żarcie się przebije

57. Data: 2009-02-07 21:06:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 21:57:50 +0100, Saulo napisał(a):

> [...]
> hiszpańskie, i albańskie, i polskie - byle dobre w swojej kategorii :)
>
> A że we Wrocławiu przydałoby się jeszcze więcej różnych różnorodności to

I uważasz, że będąc w knajpce powiedzmy tajskiej, w Polsce, rzeczywiście
jesz tajskie? E tam.

Moim marzeniem jest przejechać świat w kulinarnej podróży, ale nie na
wycieczce, lecz tak z parę lat się potułać i popróbować wszystkiego.
No, ale oczywiście jest to z gruntu nierealne, bo nie jestem typem
podróżnym.
Chyba, że byłabym duchem Hopkyrka :-D

58. Data: 2009-02-07 21:08:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Feb 2009 13:04:51 -0800 (PST), bazzzant napisał(a):

4...@g...googlegroups.com

> W kwestii sushi solidaryzuję się z Ikselką, chociaż śledzi też nie
> lubię

> Albańskie powiadasz. Trzeba będzie spróbować

Kuchni albańskiej zupełnie, ale to zupełnie nie znam. Na pewno jest podobna
do greckiej lub jugosłowiańskiej - gdzieby można poszukać w necie?

> Salon tajskiego masażu już jest, więc może i żarcie się przebije

Masaż to ja wolę też nasz, polski ;-)

59. Data: 2009-02-07 21:08:50

Od: bazzzant <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lut, 21:03, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> czytając wiele i słuchając sugestii moich ww znajomych, co to byli i
> widzieli, umiem lepiej skomponować jedzonko niby-chińskie, czy

Nie trzeba jechać do Japonii, w Europie znajdzie się parę dobrych
azjatyckich knajp.

60. Data: 2009-02-07 21:09:01

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

bazzzant<b...@p...onet.pl>
n.googlegroups.com

[...]
> W kwestii sushi solidaryzuję się z Ikselką, chociaż śledzi też nie
> lubię
[...]

W ogóle ryb nie lubisz? Czy tylko surowych (+marynowanych)?
A ja śledzie też lubię :) - i polskie, i niemieckie, i duńskie, i szwedzkie
:)

Saulo

Sztywny pal Azji...
Magisterka SWPS Doktorat inna uczelnia- czy to możliwe?
Już wiadomo, dlaczego "kobiety są fałszywe" :)
polacy mają często świetne pomysły
no to szykujcie się do występów