Prosze o pomoc!

1. Data: 2003-12-29 16:26:31

Temat: Prosze o pomoc!
Od: "Paweł" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za dwa tygodnie musze oddac referat z pedagogiki. Jest wazny bo to co napisze
bedzie sie liczylo przy egzaminie:( Sa trzy tematy. Oto one:
1. Aksjologiczno - etyczne uwarunkowania życia.
2. Nadzieja, jako wartosc w moim zyciu.
3. Podstawy etyczne konfliktow interpersonalnych.

Szczerze mówiac nigdy nie bylem dobry w pisaniu wypracowan. Nie wiem, ktory z
tych tematow powinienem wybrac. Z ta nadzieja to wydaje sie, ze mozna lac wode
itd, ale chyba nie do konca bo praca powinna zostac napisana wg. pewnych reguł:
a) analiza pojec i cytaty
b) mechanizm i funkcjonowanie
c) wlasne przemyslenia ( tutaj mozna lac wode - :) )
d) bibliografia, przypisy w tekscie

Caly czas mysle o tej nadzieji, ale nie wiem czy bylby to dobry wybor dla mnie.
Na temat trzeci znalazlo by sie pare ksiazek. Doradzcie prosze. Z gory dziekuje
za wszelka pomoc.
PS. Jesli ktos zechcialby cos do mnie napisac to pod ten mail p...@t...pl

1. Data: 2003-12-29 17:08:27

Temat: Re: Prosze o pomoc!
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Dec 2003 17:26:31 +0100, "Paweł"
<u...@p...onet.pl> wrote:

> pod ten mail p...@t...pl

Pawel - pala! ;-)

Popisz na grupy dyskusyjne, a wpadniesz w nałóg pisania i nie będzie
referatu, któego nie napiszesz. :-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-12-29 18:16:00

Od: "Paweł" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pawel - pala! ;-)

?????????????????????????????
> Popisz na grupy dyskusyjne, a wpadniesz w nałóg pisania i nie będzie
> referatu, któego nie napiszesz. :-)

?????????????????????????????

Nie rozumie cie.

1. Data: 2003-12-29 19:40:00

Od: "Arystokrates" <tutaj@nie_podam_.ch> szukaj wiadomości tego autora

: Nie rozumie cie.

Ty, to moze odpusc sobie to studiowanie? ;-)

1. Data: 2003-12-29 19:46:41

Od: "NEVERMORE" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł"

> ?????????????????????????????
>
> Nie rozumie cie.

Chiba się pomyliłeś, Krzysiu :-)

Kasia

--
Łeb kuty
na skróty

1. Data: 2003-12-29 20:28:57

Od: u...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> "Paweł"

> Chiba się pomyliłeś, Krzysiu :-)
>
> Kasia
>

> --
> Łeb kuty
> na skróty

Jaki Krzysiu??? Was powaliło czy co? Nie jestem zadnym Krzysiem! Jesli nie masz
zamiaru mi pomoc to juz nic wiecej nie pisz! Prosze!!!

1. Data: 2003-12-29 20:37:36

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Dec 2003 19:16:00 +0100, "Paweł"
<u...@p...onet.pl> wrote:

>?????????????????????????????
>
>?????????????????????????????
>
>Nie rozumie cie.

Kto mnie nie rozumie? ;-)

--
Krzyś ;-)
------

1. Data: 2003-12-30 01:40:21

Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 29 Dec 2003 17:26:31 +0100, Paweł wrote in
<0...@n...onet.pl>:

> Za dwa tygodnie musze oddac referat z pedagogiki. Jest wazny bo to co napisze

NTG?

> Szczerze mówiac nigdy nie bylem dobry w pisaniu wypracowan. Nie wiem, ktory z
> tych tematow powinienem wybrac. Z ta nadzieja to wydaje sie, ze mozna lac wode

Wszystko jedno.

> a) analiza pojec i cytaty
> b) mechanizm i funkcjonowanie
> c) wlasne przemyslenia ( tutaj mozna lac wode - :) )

Guzik prawda, najważniejsza część pracy a Ty chcesz o dupie Maryni...

>d) bibliografia, przypisy w
> tekscie

No... i?

> Caly czas mysle o tej nadzieji, ale nie wiem czy bylby to dobry wybor dla mnie.

Każdy który da w efekcie dobrą pracę. A jak sądzę możesz napisać na każdy z
nich.

> Na temat trzeci znalazlo by sie pare ksiazek. Doradzcie prosze. Z gory dziekuje

No to? Masz już bibligrafię... tera trza to przeczytać i pomyśleć.

> za wszelka pomoc.

Ależ nie ma za co.
Słowo.
--

Paweł Zioło http://fotozielsko.prv.pl
GnuPGP:09504E96 ICQ:236822802

1. Data: 2003-12-30 09:43:05

Od: ".jacekb." <kenton[USUN_TE_DUZE_LITERY]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <u...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:0969.000001cf.3ff055b6@newsgate.onet.pl...
> [...]
dziekuje
> za wszelka pomoc.
> PS. Jesli ktos zechcialby cos do mnie napisac to pod ten mail

boże...no! - znowu to samo - NIE CHCIAŁBYM SIĘ ZETKNĄĆ Z TAKIM SPECJALISTĄ!;
ale jeżeli ci to cos pomoże, to masz trochę z tej działki - definicyjnie
WYŁĄCZNIE - za kilka tygodni udostępnie na stronie wszystkie swoje notatki i
materiały - teraz jeszcze nie mogę z wiadomych względów.

No to masz, definicje, może ci sie przydadzaą (pocięte):

[ciach]
Aksjologia to szeroko rozumiana teoria wartości, która wyrosła z
filozoficznych koncepcji dobra. Zajmuje się badaniem wartości, analizą
tego, co jest społecznie uznane za dobre, ważne. Aksjologia różnicuje
subiektywny i obiektywny charakter wartości, szuka źródeł i kryteriów
wartościowania, buduje hierarchię wartości. Aksjologia sprowadza się do
pytań o istotę wartości, typy wartości, rodzaj i charakter wypowiedzi o
wartościach, miejsce wartości w życiu człowieka. Aksjologia jest powiązana z
badaniem tożsamości i wartości.
Tożsamość w skrócie, to odpowiedź na pytanie "kim jestem", "jakie są moje
korzenie", "jakie są moje cele" i "z kim, z czym mogę się porównać (być
tożsamy)". Ważne jest to, że w tożsamości można zaobserwować zjawisko
dychotomii - czyli z jednej strony podobieństwo, a z drugiej różnice. O
tożsamości można mówić w dwóch aspektach - subiektywnym i obiektywnym.
Aspekt obiektywny to sposób postrzegania nas przez innych, a subiektywny,
sposób w jaki postrzegamy siebie samych. Tożsamość definiuje się z
perspektywy jednostki, albo społeczeństwa. Dosyć ciekawą koncepcję rozwoju
tożsamości stworzył Erikson. Mówi on o triadzie - soma-psyche-etos, a więc
biologicznej konstrukcji - psychice oraz otoczeniu społecznym i kulturowym.

Wartość w znaczeniu psychologicznym ma bardzo zbliżone znaczenie do terminu
postawa. Określa się ja jako pewne wewnętrzne cele i przeżycia jednostki
zgodne z jej przekonaniami i samooceną lub oceną dokonaną przez inne osoby.
Wartość również traktowana jest jako przedmiot, który zaspakaja potrzeby
jednostki. Socjologiczne definicje traktują wyznawane przez jednostkę
wartości jako wpływy grupy społecznej. Jedną z najszerzej akceptowanych
definicji wartości w naukach społecznych jest definicja G.Kluckhohna która
brzmi: "wartość jest sprecyzowaną lub dająca się wywnioskować koncepcją
tego, co godne pożądania, charakterystyczną dla jednostki lub grupy i
wywierającą wpływ na wybór spośród dostępnych sposobów, środków i celów
działania

[ciach]
Erikson stworzył epigenetyczny, dynamiczny, fazowo-kryzysowy model rozwoju
tożsamości. Epigeneza to zjawisko nakładania się na siebie rodzajów i etapów
dojrzewania, czyli gotowości rozwojowej, która powstaje poprzez napięcie
powstające między przeciwnie skierowanymi potrzebami i siłami życiowymi, co
pozwala na aktywność społeczną i kulturową. Biologiczna konstrukcja, czyli
ciało, struktura psychiki oraz otoczenie społeczne "soma-psyche-etos"
wzajemnie się warunkują, oddziałują na siebie, tworzą możliwości rozwojowe,
bądź je hamują i uniemożliwiają rozwój. Erikson zwracał uwagę jednak na
społeczne czynniki rozwoju. Opisał sekwencję stadiów w rozwoju
psychospołecznym, którą uważał za uniwersalną i wspólną dla ludzi
pochodzących z różnych kultur i społeczeństw. Erikson zwracał uwagę na
społeczne czynniki rozwoju. Opisał sekwencję stadiów w rozwoju
psychospołecznym, którą uważał za uniwersalną i wspólną dla ludzi
pochodzących z różnych kultur i społeczeństw. Traktuje on każde stadium jako
związane z jakimś kryzysem lub tez konfliktem, któremu jednostka musi stawić
czoło i który musi rozwiązać. Osoba, która nie jest w stanie w sposób
satysfakcjonujący rozwiązać kryzysu będzie w dalszym ciągu w późniejszych
latach przeżywać problemy z nim związane, a w związku z tym jej rozwój
będzie ograniczony. W ciągu całego życia każdy człowiek przechodzi przez 8
faz, w czasie których kształtuje się jego tożsamość. 1 faza (do 1 r.ż.),
gdzie dziecko potrzebuje spójnej i trwałej troski, aby mogło wykształcić w
sobie poczucie bezpieczeństwa. 2 faza (2-3 r.ż.), w czasie której dziecko
poszukuje dróg uniezależnienia się od rodziców i wtedy metody wychowawcze
stosowane przez rodziców nie powinny być zbyt sztywne i surowe, aby dziecko
mogło wykształcić poczucie autonomii i własnej wartości. 3 faza (4-5 r.ż.),
gdzie dziecko poznaje swoje otoczenie i planuje działania w nim. Wówczas też
ciekawość seksualna dziecka powinna być traktowana przez rodziców ze
zrozumieniem. Wykształca się wtedy zdolność do inicjowania działań i
czerpania przyjemności przy ich realizacji. 4 faza (6-11 r.ż., gdzie dziecko
opanowuje wiedzę i umiejętności właściwe jego kulturze. Doznaje poczucia
kompetencji, sukcesu oraz umacnia się wiara we własną zdolność realizacji
celów. W/w etapy to okres socjalizacji i formowania się człowieka. 5 faza
(12-18 r.ż.) to faza buntu (dojrzewania), kiedy młody człowiek poszukuje
spójnej tożsamości osobowej i zawodowej. Z uwagi na to, iż jest to faza
bardzo ważna, często decydująca w życiu człowieka, postaram się szerzej ją
opisać. Z jednej strony jest ona destrukcyjna, a z drugiej strony jest to
najbardziej twórczy okres, w którym zachodzą znaczne zmiany tożsamościowe.

[ciach]

aaaaaaa, dalej se poszukaj, chyba że i to trudne

1. Data: 2003-12-30 20:46:25

Od: "Paweł" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> boże...no! - znowu to samo - NIE CHCIAŁBYM SIĘ ZETKNĄĆ Z TAKIM SPECJALISTĄ!;
> ale jeżeli ci to cos pomoże, to masz trochę z tej działki - definicyjnie

Dziekuje ci bardzo, za to wszystko co napisales, ale definicje to jest
najmnieszy problem. Prosilem tylko o pomoc, ktory z tych referatow jest
łatwieszy do napisania. Bez obrazy, ale ty i twoj poprzednik macie jakies
problemy z czytaniem. Sam sobie napisze!!! Pieprzcie sie wszyscy!!! Jesli ma wam
sie stac krzywda to prosze moderatora zeby wycial w kosmos ten post. Mam
nadzieje, ze tak sie stanie...

pranie mózgu czy kieszeni?
zarządzanie czasem i efektywność osobista
cześć ;-)
Czy tak juz zawsze bedzie - dot. manipulantow
Jak pomoc osobie z nerwica wegetatywna